שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ניסאן אלטימה (מבחן ראשון) - מקום טוב באמצע

    המשפחתית הגדולה של ניסאן נחתה בישראל בדור חדש ועדכני המבטיח שיפור בכל תחום, בניסיון למצוא את מקומה בקטגוריה המצומצמת. נהגנו בה לראשונה

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    קטגוריית המשפחתיות גדולות, אם תרצו, סגמנט D ב"אירופאית", נמצאת כבר שנים ספורות בירידה בשוק המקומי, כשאת מקומה תפסו רכבי פנאי מודרניים. והיא צפויה לקטון עוד יותר, לאחר הפסקת השיווק של גרסאות היברידיות מבית יונדאי סונטה וקיה אופטימה, שהתייקרו לאחר עדכון המיסוי הירוק.

     

    ניסאן אלטימה (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    בארה"ב לעומת זאת, עדיין מדובר באחת מהקטגוריות הגדולות ביותר, וניסאן אלטימה היא אחת הפופולאריות שם. כעת היא נוחתת בישראל בדור חדש ועדכני, כשלפניה אתגר קשה במיוחד - להתמודד בקטגוריה שכמעט ונכחדה מול שליטה בלתי מעורערת של סקודה סופרב.

     

    מחיר: 170 אלף שקל

    מתחרים: סקודה סופרב, מאזדה 6, שברולט מאליבו

     

    ניסאן אלטימה (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    טוב: מרווח פנים, נוחות

    בסדר: ביצועים, מערכות בטיחות, אבזור

    טעון שיפור: התנהגות כביש, איכות

    ציון:

    איך נראה

    האלטימה נראית מודרנית מהדגם היוצא. עם יחידות תאורה צרות בחרטום וסבכת V בולטת, קורה C חדה ומודגשת בפס שחור - אשליית התנועה כאן ברורה. למרות זאת היא אינה נאה או מרשימה כמו חלק ממתחרותיה.

     

    גם תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי והוא נראה טוב מבעבר, בעיקר בשילוב צבעים דו-גוני של רכב המבחן. איכות החומרים מעורבת ובזמן שדיפוני העור ודמוי-אלומיניום נראים טוב, הגימורים דמויי הקרבון נראים זולים ומיותרים. חלק מחלקי הפלסטיק מחוספסים וקשיחים מדי ואיכות ההרכבה אינה אחידה. מפתיע לגלות כי רק לצמד החלונות הקדמיים תפעול חשמלי בלחיצה אחת, שאין קיפול חשמלי למראות ובלם החניה מופעל ברגל באופן מיושן.

     

    בלוח מחוונים יש צג נתונים ("7) מפורט ומגוון ומסך מגע ("8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto) בחלקה העליון של הקונסולה, קל ונוח לתפעול. המושבים נוחים, אבל התמיכה אינה מרשימה (בעיקר בירכיים) והיעדר כיוון גובה למושב הנוסע - מפריע. מראות הצד קטנות למדי ולכן יש בהן "שטח מת" גדול מדי.

     

    ניסאן אלטימה (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    בהשוואה לקודמתה, האלטימה ארוכה ב-2.5 ס"מ (490 ס"מ), רחבה ב-2 ס"מ (185 ס"מ) ולבסיס הגלגלים נוספו 5 ס"מ (282.5 ס"מ), מאפשרת בכך מרחב מחיה טוב מאוד לנוסעים מאחור. לא פחות מהסקודה המוזכרת והנדיבה בתחום זה. הנוסעים נהנים גם מצמד שקעי USB נפרדים, אך מרווח הראש פחות מרשים (מינוס 3 ס"מ בגובה לעומת הקודמת) ובעיקר תמוה הוויתור על פתחי מיזוג נפרדים ליושבים מאחור. תא המטען נותר זהה בגודלו (436 ליטר), עדיין עם מפתח צר יחסית וגלגל חלופי קטן.

     

    רשימת האבזור כוללת מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת ימין-שמאל, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג. מערכת שמירה על נתיב המוצעת בצפון אמריקה, אינה חלק מהמפרט הישראלי. במקומה יש התראת סטייה מנתיב של מובאון בהתקנה מקומית.


    ציון בטיחות ניסאן אלטימה ()

     

    איך נוסע

    מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר עבר בירושה מהדגם הקודם, אבל היצרנית טוענת כי מרבית חלקיו חודשו וכי הזנת הדלק מתבצעת כעת באמצעות הזרקה ישירה ולא רב-נקודתית. הספק המרבי עומד על 188 כ"ס (תוספת 9 כ"ס) בעוד שנתון המומנט (24.8 קג"מ) מושג בסל"ד נמוך יותר. הוא משודך כבעבר לתיבה רציפה והנעה קדמית. הביצועים טובים יחסית (זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות) ומאפשרים שיוט מזורז ומהיר ללא מאמץ.

     

    ניסאן אלטימה (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    למנוע פעולה שקטה וחלקה מבעבר וגם בידוד רעשי רוח ודרך טוב משמעותית. מפתיע לטובה הוא אופי פעולה התיבה הרציפה, הכוללת יחסי העברה קבועים מראש המדמים בצורה טובה תיבה אוטומטית רגילה (פלנטרית). היא חלקה ונעימה בזחילת-פקקים ומהירת תגובה כשנדרש, אבל נטולת אפשרות שליטה ידנית למעט במצב L לבלימת מנוע. צריכת הדלק בממוצע המבחן הייתה סבירה - 11.8 ק"מ לליטר.

     

    נוחות הנסיעה השתפרה, עם ספיגה טובה יותר במהירות נמוכה, אבל עדיין הכיול רך יחסית וחסר ריסון מספק של המרכב. בשילוב של כביש גלי ומהירות גבוהה היא מתנדנדת יותר מהנדרש. גם התנהגות הכביש אינה מושחזת ברמה המאפשרת התמודדות מול מתחרות אירופאיות - זוויות הגלגול מודגשות, אובדן אחיזה מגיע מוקדם יחסית וההגה קל ונטול כל תחושה.

     

    ניסאן אלטימה (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    אלטימה העדכנית היא מכונית טובה מקודמתה בכל תחום, החל בתא נוסעים מאובזר, מודרני ומרווח יותר, כלה באופי יחידת ההנעה ואיכויות הנסיעה. עבור מי שמחפש משהו קצת שונה מעוד סופרב צ'כית מציעה ניסאן אלטרנטיבה. היא אולי אינה טובה יותר, אבל בוודאי נותנת פייט.

     


    ניסאן אלטימה

    ניסאן אלטימה
    מנוע 4 צילינדרים
    נפח / סוג דלק 2,488 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 188 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 24.8 קג"מ ב-3,600 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים
    אורך 490 ס"מ
    רוחב 185.3 ס"מ
    גובה 144.4 ס"מ
    בסיס גלגלים

    282.5 ס"מ

    משקל 1,492 ק"ג
    נפח תא מטען 436 ליטר
    100-0 קמ"ש 8.7 שניות
    מהירות מרבית 226 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.7 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 277 גרם לק"מ
    מחיר 170 אלף שקל
    כריות אוויר 10
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא נבחנה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים