שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מחקר מצא: כמה שנים תסבלו מחוסר שינה בגלל הילדים?

    חוקרים בגרמניה שבדקו אלפי הורים, מצאו שהורים סובלים מחסר שעות שינה גם 6 שנים לאחר שהילד נולד. בממוצע, דיווחו ההורים על אובדן של 15 עד 20 דקות שינה בלילה, אבל אלה מצטברים לאובדן של מאות שעות שינה

    ילדים זה שמחה – אבל בלי שינה: מחקר חדש שבדק אלפי הורים, מצא כמה שנים תסבלו מהפרעות שינה בגלל גידול הילדים. הסיבות: האכלות ואי שקט, מחלות של הילדים שנוטות לצוץ דווקא באישון לילה, בעיות שינה של הילד כמו סיוטים וביעותי לילה, הגעה של הילד למיטת ההורה, וגם הדבר הבסיסי - דאגה לזאטוטים.

     

     

    שינה (צילום: shutterstock)
    המחסור בשינה ממשיך במשך 6 שנים(צילום: shutterstock)

     

    קיראו עוד

    יועצת שינה - המצאת המאה או בזבוז כסף?

    איך מזהים עייפות אצל תינוקות - ומה עושים?

    הורים מספרים: טקסי השינה המיוחדים שלנו עם הילדים 

     

    במהלך המחקר, החוקרים סקרו 4,600 נשים שגילן הממוצע 33 וגברים בגיל ממוצע 36. הנבדקים נשאלו על הרגלי השינה ואיכות השינה שלהם אחת לשנה.

     

    בתום המחקר, נמצא כי חלה ירידה חדה באיכות השינה לאחר לידת הילד ובמהלך שלושת החודשים הראשונים לחייו, במיוחד בקרב האימהות. הורים טריים ואימהות מיניקות היו בסיכון הגבוה ביותר לחוות הפרעות שינה. בממוצע, אימהות טריות סבלו ממחסור של שעת שינה בלילה במהלך שלושת החודשים הראשונים לחיי הרך הנולד.

     

    במהלך הזמן חל שיפור מסוים אולם הפרעות השינה נמשכו שש שנים. בתוך כך לא נמצא כל קשר בין מצבם הכלכלי של ההורים, או האם מדובר באם או אב חד הוריים. בסך הכל, נמצא כי ההורה מאבד 15 עד 20 דקות של שינה בלילה, ולדעת החוקרים – מחסור זה לא אמור כשלעצמו לגרום לבעיות בריאותיות בטווח הארוך.

     

     

    להורים שמחפשים דרכים לשפר את איכות השינה, המליצו החוקרים לתזמן תנומות במקביל לשנת הילד, או לקבוע משמרות בהן הורה אחד נותר ער והשני ישן. אם חסך השינה מחמיר, המליצו המומחים להיוועץ במומחים, במטרה לבדוק האם שנת הילד תקינה, וכיצד ניתן לשפר את איכות השינה של ההורה.

     

    ההמלצות: כמה שעות צריך לישון בכל גיל?

    על פי ההנחיות האחרונות של האיגודים האמריקניים לגריאטריה, רפואת ריאות, פסיכיאטריה ונוירולוגיה, קובעים המומחים שמרביתנו ישנים פחות מהמומלץ ולא מתייחסים ברצינות הראויה לחשיבות השינה בחיינו.

     

     ( ) ( )

     

    אף שכשליש מחיינו אנו מבלים בשינה, והיא נחוצה לא רק למנוחה אלא גם לעיבוד המידע מהיממה שעברה עלינו, הרי על פי סקרים שנערכו בשנים האחרונות בישראל, שעות השינה של הישראלי הממוצע נמוכות בהרבה מההמלצות.

     

    מהסקרים עולה כי גברים ישנים לרוב פחות מנשים, וכי הישראלי הממוצע ישן 6 שעות ו-55 דקות בממוצע. עם הגיל קיימת ירידה בשעות השינה בשני המינים, למעט עלייה קלה אחרי גיל 65.

     

    בני 34-21 ישנים ביממה כ-7 שעות, לעומת בני 54-45 הישנים 6 שעות ו-50 דקות. בני 65 ומעלה ישנים 6 שעות ו-50 דקות. אגב, על-פי מחקר שנעשה על-ידי האיחוד האירופי בשנים 2002-1998, במרבית המדינות באירופה ישנים בממוצע כ-8 שעות ביממה.

     

    ואם אתם מחסידי ה"סייסטה" או ה"שלפשטונדה", אתם לא לבד: כשליש מהישראלים ישנים בצהריים, וזמן השינה הממוצע בשעות אלה עומד על כשעה ורבע.


    צפו: איך תוכלו לשפר את השינה של הילדים?

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים