שתף קטע נבחר

4 חודשים אחרי שנמכר ביבוא מקביל: דייסון 11 הושק רשמית

מחיר הדגם היוקרתי אבסולוט יעמוד על 3,490 שקל, לעומת כ-2,600 שקל בארה"ב. מגזין הצרכנות "קונסומר ריפורטס": "מי שלא מאוהב במסכי לד ובאפליקציות יכול להסתפק ב-V8 הוותיק והזול"

ארבעה חודשים אחרי שהושק בעולם, וארבעה חודשים אחרי שיבואנים מקבילים החלו למכור אותו בישראל, נזכרה ב.נ.ז.כ. סחר, היבואנית הרשמית של דייסון, להשיק את דייסון 11 בארץ. החברה מגדירה אותו כקפיצת מדרגה בשואב האלחוטי ששינה את עולם השואבים. 

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בתוך שנתיים: שוק שואבי האבק בישראל כמעט הוכפל

Dyson מציגה את שואב האבק האלחוטי V10

מייסד חברת דייסון רכש את הפנטהאוז היקר ביותר בסינגפור

 

"מי שהביאו אותו היו יבואנים מקבילים, שאינם מסוגלים לספק את האחריות בבית הלקוחות שאנחנו מספקים. בתגובה ייבאנו גם אנחנו כמות קטנה של מכשירים. ההשקה הרשמית והקמפיין הם עכשיו", אומר ליאור ראובן, סמנכ"ל השיווק והמכירות של היבואנית. דייסון, כמו חברות שמרניות רבות, משיקה בארץ את מוצריה כמה חודשים אחרי ההשקות העולמיות ולא משנה ממנהגה גם אם קניות האונליין והיבוא המקביל פורחות.

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

החידוש העיקרי: מסך לד בדגם היקר ביותר, אבסולוט, שהכיתובים עליו תורגמו לעברית ומאפשרים למשתמש לדעת כמה זמן נותר לו עד שהשואב יחייב טעינה מחודשת, אילו שגיאות נעשו בשאיבה, ועוד. בחברה טוענים כי הדור החדש של שואבי דייסון חכם יותר, יודע להתאים את עוצמת השאיבה לסוג ולגודל הלכלוך, המשטח וכמותו. להערכת ראובן, הגרסה העדכנית של השואב תהיה המוצר הנמכר של שואבי דייסון ב-2019.

 

לסדרת דייסון 11 יש שלושה דגמים, ולישראל מיובאים בשלב הראשון היקרים ביותר. אבסולוט היוקרתי והמאובזר יעלה 3,490 שקל, לעומת 2,464 שקל בארה"ב (700 דולר), וטורק יימכר בישראל ב-3,190 שקל לעומת 2,112 שקל (600 דולר) באמזון. בשלב מאוחר יותר יגיע הדגם הבסיסי, אנימל נטול המסך שהוא גם הזול ביותר, 2,540 שקל לעומת 1,756 שקל (500 דולר) באמזון. "המחירים בישראל כוללים אחריות בבית הלקוח, ערכת אביזרים ששוויה 348 שקל בחו"ל, מע"מ והובלה, וגם את רווחי הרשתות", טוען ראובן.

   ()
 

זמן טעינה ממושך

האם כדאי להשקיע במוצר החדש? "קונסומר ריפורטס", מגזין הצרכנות האמריקני הנחשב, הדיח בשנה האחרונה את שואבי האבק האלחוטיים של דייסון מרשימת מומלציו בגלל סקרים שהראו כי כמחציתם יישברו או יפסיקו לעבוד כראוי בתוך חמש שנים, והעמיד את החברה על הרגליים האחוריות בטענה שזו מסקנה לא הוגנת.

 

המגזין בדק בגיליון מאי את הדגם היקר של השואב החדש ותהה אם ההשקעה שווה. מסקנתו: מדובר בשואב שביצועיו טובים מאוד וזמני העבודה שלו ממושכים לעומת העבר, אבל הוא הרבה יותר יקר מהמתחרים ומהדגמים הקודמים של המותג, ויש לו בעיות: זמן הטעינה ממושך, הוא כבד יותר, והוא לא עומד עצמאית.

 

"מי שלא מאוהב במסכי לד ובאפליקציות יכול להסתפק בהחלט ב-V8 הוותיק והזול משמעותית, שאיכות ביצועיו לא נופלת מהכוכב החדש", ממליצים מומחי הצרכנות האמריקנים. בדייסון דוחים את הקביעה: "הצרכן מעוניין בנוחיות ובשליטה משופרים. גם איכות השאיבה שופרה מאוד".

 

היבואן צופה גידול של 40% במכירת שואבים אלחוטיים ב-2019. להערכתו, יגיעו המכירות השנה ל-200־220 אלף שואבים אלחוטיים, לעומת כ-150 אלף שואבים ב-2018. "אנו מזהים בקרב לקוחות דייסון נטייה להחליף שואבים אחת לשלוש-ארבע שנים ולהתקדם לדגמים מתקדמים יותר".

ג'ים רוואן מנכ
ג'ים רוואן, מנכ"ל דייסון(צילום: ynet)

73% מנתח השוק

דייסון שולטת כיום בשוק והיא אחראית ל-73% ממכירות השואבים האלחוטיים, כשני שלישים משוק השואבים, ול-90% מהמחזור בענף, שהגיע ב-2018 ל-280 מיליון שקל. שארק, שהושקה במארס 2018, אחראית ל-6% מהקטגוריות בכמויות ובכסף, והיתרה - שואבים סיניים זולים שחלקם הכמותי בולט, אך בכסף הם תופסים נתח קטן יחסית משום המחירים הנמוכים.

 

"בחמשת החודשים הראשונים השנה נמכרו בישראל 80 אלף שואבים אלחוטיים, אבל צריך להביא בחשבון שהמחצית השנייה של השנה הפכה לעונת השואבים בשל שלושה פיקים גדולים: חגי תשרי, בלאק פריידיי בנובמבר, והחורף המתאפיין בעלייה מסורתית במכירות שואבים", אומר ליאור לוי, סמנכ"ל הסחר של שריג אלקטריק, יבואנית שארק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
דייסון שואב אבק
צילום: shutterstock
מומלצים