שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חיי מדף של 15 ימים לגבינה מלוחה לא מספיקים לצרכן הישראלי
    בתחילת השנה הוציא משק צוריאל של חברת טרה את החומרים המשמרים ממוצריו. התוצאה: התוקף התקצר והביקושים ירדו. בחברה החליטו להחזיר את החומר המשמר לחלק מהמוצרים, עד למציאת פתרון שיאפשר את הוצאתם בלי לפגוע בתוקף

    מחלבת טרה חרתה על דגלה ללא חומרים משמרים, אבל ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע שהחברה נאלצת בימים אלה להחזיר את החומר המשמר לגבינות המלוחות של משק צוריאל (מותג שבבעלותה ). הוצאת החומר המשמר קיצרה משמעותית את חיי המדף, והצרכנים הצביעו ברגליים והעדיפו גבינות של מותגים אחרים.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    טרה סגרה את מחלבת משק צוריאל ופיטרה 70 עובדים

    טרה השיקה מחדש את משק צוריאל

    היעד הבא: שטראוס מתרחבת לתחום הטופו

     

    חיי המדף של הגבינות המלוחות של צוריאל עמד על 45 יום, בדומה לגבינות המתחרות של תנובה ומחלבות גד. לאחר הוצאת החומר המשמר, שתפקידו להעניק חיי מדף ארוכים, חיי המדף הגיעו ל-15 יום בלבד.

      (צילום: דנה קופל)
    הצרכנים העדיפו גבינות עם תוקף ארוך יותר(צילום: דנה קופל)
     

     

    היתרון הפך לחיסרון בגבינות המלוחות

    הוצאת החומר המשמר מגבינות צוריאל נעשתה בתחילת 2019, עם מעבר המחלבה הגלילית מאזור התעשייה כדורי בצפון למחלבת טרה בנתיבות. בטרה הסבירו בזמנו את המעבר, שעלותו הוערכה ב-30 מיליון שקל, ביכולות הטכנולוגיות של מחלבת נעם - שיאפשרו את הוצאות החומר המשמר מגבינות צוריאל. בכך קיוו גם ליישר קו עם שאר מוצרי טרה שאין בהם משמרים וגם ליצור יתרון מול הגבינות המלוחות של תנובה וגד שמכילות חומר משמר, שנחשב מזיק לבריאות. בטרה קיוו שהיתרון הזה יגדיל את המכירות של מוצרי צוריאל ואת נתח השוק שלה. אולם, התברר שהעברת המחלבה הגלילית הכבידה על הצד התפעולי של מחלבת נעם וגרמה לכך שהגבינות מיוצרות עם חיי מדף קצרים לעומת המתחרות.

     

    הצרכן הגיב בהתאם ומיד: לפי נתוני סטורנקסט נתח השוק של המלוחות של צוריאל נחתך מ-9% ל-3.8% לאחר השקת הגרסה ללא משמר. הירידה של כמעט מחצית בנתח השוק של הגבינות המלוחות, המהוות את עיקר מכירות משק צוריאל, דירדרה גם את נתח השוק של כל מחלבת טרה - שירדה בשלוש נקודות בנתח השוק שלה שעומד כיום על 11.2% בלבד. בשנה שעברה עמד נתח השוק שלה על 12.4%.

     

       ()

    מעדיפים מוצר שיחזיק במקרר ימים ארוכים

    הירידה החדה ברכישת הגבינות המלוחות של משק צוריאל מוכיחה גם שהצרכן הישראלי פרקטי ונותן עדיפות למוצר שמחזיק במקרר ימים ארוכים, גם אם זה כרוך בהימצאות תוספים לא טבעיים.

     

    גורמים המקורבים למשק צוריאל אמרו שהחזרת החומר המשמר לא סופית, ובמקביל המחלבה עובדת על פיתוח חיי מדף ארוכים יותר לגבינות מלוחות ללא חומר משמר.

     

    כבר ב-2013 הייתה טרה הראשונה בישראל שהחלה לייצר גבינה צהובה ללא חומר משמר. כיום נתח השוק של גבינת נעם עלה ל-18%. לאור ההצלחה הוחלט במחלבה לייצר גם את מוצרי משק צוריאל ללא חומרים משמרים. בניגוד לגבינות המלוחות, הוצאת המשמרים מגבינות השמנת והעיזים נחלה הצלחה, וכיום המוצרים משווקים ללא חומר משמר ועם חיי מדף דומים לשל המתחרים.

     

    במשק צוריאל מסרו כי ימשיכו "לשקוד על הוצאת החומרים המשמרים, כפי שקרה בהצלחה בכל מוצרי טרה, כשטובת הצרכן לנגד עינינו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים