שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    5 סיבות מדוע דווקא חופשה יכולה להיות נהדרת לדיאטה

    האם יציאה לחופשה היא גזרה משמיים להרס הדיאטה או אולי היא יכולה להיות דווקא יתרון ולעודד את תהליך הירידה במשקל? לפעמים כל מה שצריך זה לזהות את היתרונות, לשנות את הגישה לפני היציאה לחופשה ולהצליח לשמור גם מחוץ לבית

    תקופת הקיץ עמוסה בחופשות, בילויים ויציאות לבתי מלון. במקביל, זו תקופה בה רבים מנסים לרדת במשקל ומרגישים תסכול רב לפני יציאה לחופשה, בשל הפחד מפני הפגיעה בתהליך הירידה.

     

    אז איך בכל זאת אפשר להפוך את החופשה ליתרון במאבק במשקל. מה הם 5 האתגרים לדיאטה שיכולים להפוך ליתרונות בזמן חופשה?

     

    קיראו עוד:

    5 הטעויות שאתם עושים בחו"ל שגורמות לכם להשמין

    חופשת הכל כלול: 10 המוקשים שיהרסו דיאטה

    התפריט שיעזור לכם להצליח לרדת במשקל - דווקא בקיץ

     

     

    סלטים ירקות סלט עגבנייה בריאות דיאטה  (צילום: shutterstock)
    לנצל את יתרונות הבופה. סלט ירקות חתוך(צילום: shutterstock)

     

    1. הבופה הוא לא מכשול, הפכו אותו ליתרון

    הבופה הרחב והעשיר במגוון מזונות, ארוחות הבוקר המפנקות ועוד לא התחלנו לדבר על חופשות במלון "הכול כלול". על פניו יש תחושה שהאוכל מקיף אותנו ואין לאן לברוח. תחושה ש"חייבים לאכול" בלי שליטה ומהכל.

     

    עם זאת, שינוי הגישה וצורת החשיבה יכולים להוביל אותנו להבנה שדווקא שם הרבה יותר קל להצליח באכילה בריאה. נכון, בארוחות בחופשה יש הרבה אפשרויות והאוכל זמין, נגיש ומפתה, אך אם תסתכלו על האפשרויות הרבות לאכילה בריאה תוכלו להבין שבעצם יש כאן הזדמנות ולאו דווקא מכושל לדיאטה.

     

    תחשבו על זה ככה, מישהו כבר חתך את הסלט ירקות עבורכם, אפה את הירקות בתנור והכין מגוון גדול של מנות טעימות מבושלות/אפויות שיכולות להשתלב בתפריט. היזכרו כמה קשה בחיי היום-יום, עם עומס המטלות והלו"ז הצפוף, להכין אוכל מבושל טרי ובמיוחד לחתוך סלט.

     

    נכון, פיזית זה לא קשה לחתוך סלט, אבל הרבה מאד אנשים לא מצליחים למצוא את הזמן בסדר היום העמוס שלהם לעשות זאת. לכן, החופשה היא הזדמנות נהדרת לבחירה של מזונות בריאים ומזינים שיתרמו להצלחת הדיאטה.

     

    מתוך הבופה צריך לבחור את אלו שיקדמו אתכם בתהליך ולוותר על אלו שיפגעו בו. לכן, לפני היציאה לחופשה, שנו את הגישה והסתכלו על הארוחות הגדולות בחופשה כהזדמנות לבחירה טובה: סלטים והרבה ירקות בצורות הגשה שונות, מאכלים מבושלים/אפויים והרבה גיוונים שיכולים לתרום להצלחת הדיאטה. כמובן, תכננו גם את הכמות שאוכלים כי גם למדד זה יש השפעת גדולה על הצלחת תהליך הירידה במשקל.

      

    לבחור כל יום פינוק אחר (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    לבחור כל יום פינוק אחר(צילום: shutterstock)

     

    2. לבחור כל יום פינוק אחר

    אתם בטח שואלים: אבל איך אפשר להתעלם מהמתוקים, המאפים המפנקים, הגלידות והקרואסונים שמציצים אלינו מכל פינה בחופשה? האמת, לא צריך להתעלם ולא להתנזר מהם. החוכמה היא פשוט לא לאכול את כולם בבת אחת כל יום.

     

    למה הכוונה? בחרו כל יום משהו אחד "מפנק", שישתלב בסדר היום במסגרת אחת מארוחות הביניים. שימו לב לגיוון, לבחור דבר אחד כל יום ולא להגזים בכמות. אז כן, חשוב ליהנות בלי רגשות מצפון ובלי להרגיש מקופחים. גם בשיגרה וגם בחופשה אפשר לשלב דברים טעימים כל עוד זה במידה.

     

    3. ארוחת בוקר גדולה, שאר היום לצמצם

    בחופשה ובמיוחד כאשר אנו לנים בבית מלון, ארוחת הבוקר היא גדולה ועשירה. קשה מאד לעצור את הכמויות. תכננו מראש לשנות את היחסים של הארוחות בשאר היום.

     

    כן, הקשיבו לתחושת השובע וצמצמו את שאר הארוחות כדי לשמור על נפח קלורי יומי בהתאם למטרות האישיות שלכם. כך ארוחות הבוקר הגדולה יכולה להפוך ליתרון, בו אנו אוכלים יותר בבוקר ופחות בשעות המאוחרות של היום.

      

    ריצה (צילום: shuttetstock)
    להמשיך עם הספורט גם בחופשה(צילום: shuttetstock)

     

    4. לשמור מקום גם לספורט

    חופשה יכולה להיות הזדמנות נהדרת לפעילות גופנית מהנה. לא חייבים לקרא לזה "ספורט" אם אתם לא מתחברים לחדר הכושר במלון או לא מתים על ריצת בוקר, בימים שרוצים לישון עד מאוחר. זה עדיין לא אומר שצריך לוותר על פעילות גופנית כחלק מהחופשה.

     

    רכיבות אופניים ברחבי ערים באירופה היא פעילות גופנית נהדרת, גלישה, שחייה בים/בבריכה, טיולים רגליים, הייקים, סיורים במוזיאונים וכמובן הליכה רבה של "שופינג" יכולים לתרום רבות להוצאת הקלוריות היומית ולעודד ירידה במשקל גם בחופשה.

     

    אז גם אם אוכלים קצת יותר מהשיגרה, ההליכה/פעילות הרבה בחופשה יכולים לקזז ואף לתרום להמשך הירידה.

    5. אין אילוצי שגרה, אתם קובעים את הלו"ז בחופשה

    נקודה מאד חשובה בהצלחת המשך התהליך של הדיאטה גם בחופשה, היא ההבנה שאתם קובעים את הכללים. אתם מתכננים את החופשה שמתאימה לכם והיא כמובן מאד שונה משיגרת החיים היומיומיים שלכם. אין אילוצי עבודה, שעות של פקקים בדרכים, הסעות לחוגים ועוד אילוצים שעלולים לפגוע לכם ביכולת לדאוג לעצמכם.

     

    לפני שיוצאים לחופשה, ואפילו עדיף עוד בשלב בה אתם מתכננים אותה, היו מודעים למה אתם רוצים שיקרה בה. בנוסף לזמן חופש, טיולים ומנוחה, תחשבו איך אתם משלבים בה מקומות לאכילה בריאה, תכננו את סוג בית המלון או האכסניה שתאפשר לכם לשלב גם פעילות גופנית פעילות מהנה, ואל תוותרו על הזכות לעשות לגוף שלכם טוב במהלך החופשה.

     

    מילה של סיכום

    אין חובה לחזור מהחופשה עם עוד 2-3 ק"ג עודפים. אתם מחליטים איך אתם מתנהגים בחופשה, מה אתם מכניסים לגוף ומה אתם בוחרים לאכול. שינוי החשיבה ותכנון נכון של כל סוג של חופשה, יכול להיות יתרון עבור הדיאטה ולא מכשול שהורס אותה.  

     

     יעל דרור היא דיאטנית קלינית ופיזיולוגית (M.Sc)

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shuterstock
    לצאת לחופשה בלי להשמין
    צילום: shuterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים