שתף קטע נבחר

אודי Q3 (מבחן ראשון) - כוכב רמת אביב

דור שני לרב המכר ומלך קטגוריית הפנאי היוקרתי של אודי, נחת בישראל וינסה לשפר את בעיית תא הנוסעים הצפוף ואיכות הנסיעה הבינונית. האם זה מצליח לו?

 

 

אודי Q3 היוצא היה רכב הפנאי הנמכר ביותר של היצרנית בשנים האחרונות ומהדגמים הנמכרים ביותר בקטגוריה באירופה ובישראל. הוא עשה זאת בעיקר תודות לעיצוב ייחודי, תנוחת נהיגה גבוהה ומידות קומפקטיות. והצליח למרות איכויות נסיעה נמוכות ותא נוסעים צפוף. אלה השפיעו - כך מסתבר - פחות על קהל היעד. בסביבה יוקרתית דוגמת השכונה הצפון תל אביבית המוכרת רמת אביב, הוא לא פחות מלהיט עם נתח שוק מרשים ביחס למחירו.

 

אודי Q3 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

בקטגוריה שהפכה צפופה מאי פעם, הדגם הוותיק כבר מתקשה מול מתחרים מודרניים, אך Q3 חדש שנחת לאחרונה בישראל מבטיח לתקן את הטעון שיפור.

 

מחיר רכב מבחן (בסיס): 279 אלף שקל (254 אלף שקל)

מתחרים: ב.מ.וו X1, וולוו XC40, מרצדס GLA

 

אודי Q3 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

טוב: תא נוסעים, איכות, דינמיות

בסדר: אבזור, ביצועים

טעון שיפור: תנוחת נהיגה, נוחות נסיעה

ציון:

איך נראה

מראה רכב הפנאי הקומפקטי של אודי נאה בהרבה מהדגם היוצא. בחרטום יש כעת סבכה גדולה ובולטת יותר עם יחידות תאורה צרות. בתי הגלגלים האחוריים מודגשים ויש צמד פתחי מפלט מדומים ומיותרים.

 

ה-Q3 גדול כמעט בכל ממד מקודמו. כ-9.5 ס"מ באורך (448.5 ס"מ), 2.5 ס"מ לרוחב (185.5 ס"מ) ו-7.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (268 ס"מ). אלה אכן מסייעים להגדלת מרחב המחיה מאחור, שם נהנים הנוסעים כעת מפתחי מיזוג נפרדים, אפשרות כיוון מרחק (15 ס"מ לפנים-אחור) וכיוון זווית מסעד. נפח תא המטען עומד על 530 ליטר (70 ליטר יותר מהדגם היוצא) כאשר הספסל מוסט עד הסוף לאחור, ועד 675 ליטר מאוד מרשימים כאשר הוא מוסט לפנים.

 

אודי Q3 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סביבת הנהג, כמקובל ביצרנית, נראית טוב מאוד. עם שילוב מוצלח בין חומרים איכותיים לצביעה דו-גונית וצורות גיאומטריות שונות, לרבות ידיות פתיחת דלתות מרהיבות. לוח מחוונים דיגיטאלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("8.8 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto) מאפשרים להסיר חלק ניכר מהמתגים ולהותיר סביבה "נקיה" לעין. פחות אהבנו את מתג הווליום של מערכת השמע, הממוקם משום מה נמוך בקונסולה המרכזית, מתחת למתגי בקרת האקלים. מוזר ומיותר.

 

תנוחת הנהיגה טובה בהרבה מהדגם היוצא, אך היא אינה מספיק גבוהה לטעמנו. מד גובה (161.5 ס"מ) צנוע, בדומה לדגם היוצא וכ-4 ס"מ פחות מוולוו XC40, אחראי לכך. חלונות הצד הקטנים לא מסייעים לשיפור התחושה. המושבים נוחים ותומכים באופן סביר אך עשויים להתגלות כלא נוחים במיוחד לגבוהים.

 

רשימת האבזור כוללת ריפודי עור, מושב נהג מתכוון חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב והתראה על שטחים מתים. רכב המבחן הוסיף גם מושב נוסע מתכוון חשמלית, מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

אודי Q3 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

איך נוסע

יחידות ההנעה הן המוכרות של קונצרן פולקסווגן - 2.0 ליטר עם 190 כ"ס בגרסת 40TFSI הבכירה (תוספת של 10 כ"ס) ו-1.5 ליטר עם 150 כ"ס ברכב המבחן. בשני המקרים עם שידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (שישה בדגם היוצא) והנעה קדמית במנוע הקטן, כפולה-קבועה בגדול.

 

הביצועים עצמם נפגעו מעט מהגידול בממדים שאחראי גם לעליה במשקל העצמי (כ-90 ק"ג), כך שהמיאוץ ל-100 קמ"ש התארך ב-0.3 שניות (9.2 שניות). מלבד זאת מדובר ביחידה עדיפה, החל בבידוד רעשי מנוע ובעיקר באופי פעולת תיבת ההילוכים החלקה והנעימה מבעבר, בעיקר בתחילת נסיעה. זאת לצד תגובות מהירות יותר במצב S. צריכת הדלק הייתה טובה יחסית:  11.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 

אודי Q3 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

ה-Q3 הקודם התבסס על הפלטפורמה הישנה של פולקסווגן, והמשותפת לגולף MK6. החדש נח כבר על פלטפורמת MQB העדכנית של הקונצרן. ולכן לא מפתיע היה לגלות כי איכויות הנסיעה טובות יותר מבחינה דינמית. זוויות הגלגול צנועות, נכונות המרכב לשינויי כיוון טובה ומגבלות האחיזה גבוהות משמעותית ממה שידרוש לקוח ממוצע. עוד מרשים הוא מערך ההיגוי, השומר על קוטר סיבוב זהה לדגם היוצא (11.8 מטר), למרות הגידול בבסיס הגלגלים.

 

אלא שלמרות כל המחמאות, נוחות הנסיעה בינונית בלבד עקב בחירה בכיול נוקשה יחסית למיתלים - לטובת היכולת הדינמית ללא ספק - המעבירים לנוסעים את כל שיבושי הסלילה באספלט עירוני ממוצע.

 

אודי Q3 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום

אודי Q3 העדכני מטפל במרבית נקודות התורפה של קודמו, החל ביכולת הדינמית, מרחב המחייה לנוסעים מאחור והשימושיות. הוא גם נראה טוב יותר ומציע את אחד מתאי הנוסעים המרשימים בקטגוריה. בקצרה, הוא משכנע הרבה יותר מבעבר, והסיבה היחידה שבגללה הוא עלול שלא להצליח כפי שעשה קודמו, היא "סביבת עבודה" רווית מתחרים מצוינים.

 


אודי TFSI35 Q3

אודי TFSI35 Q3
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,498 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד 7 יחסים
אורך 448.4 ס"מ
רוחב 184.9 ס"מ
גובה 161.6 ס"מ
בסיס גלגלים

268 ס"מ

משקל 1,570 ק"ג
נפח תא מטען 530-675 ליטר
100-0 קמ"ש 9.2 שניות
מהירות מרבית 207 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 132 גרם לק"מ
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים