שתף קטע נבחר

קסטרו: "נפתח חנויות של קרולינה למקה בבלומינגדיילס"

כניסת קרולינה לארה"ב גבתה מקסטרו מחיר יקר: היא הפסידה 37.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019 בגלל התרחבות המותג. עם זאת, היא משדרת ביטחון. סמנכ"ל הכספים רון רוטר: "בחודש הבא נשיק את קולקציית משקפי הראייה באתר בארה"ב וניכנס לבתי כלבו"

 

 

השקת פעילות רשת קרולינה למקה בארה"ב הכבידה על קסטרו: הדו"חות הכספיים של קבוצת האופנה, שפורסמו אתמול (ד'), הציגו נתונים לפיהם היא חתמה את המחצית הראשונה של 2019 עם הפסד תפעולי של 18.9 מיליון שקל. אלא שבקסטרו רואים בפיתוח מותג המשקפיים מעבר לים כהשקעה לטווח הארוך - ולא נרתעים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

קסטרו: ההפסד גדל ל-48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019

קונים פחות: קבוצת קסטרו "זרקה" ביגוד בשווי 31 מיליון שקל

עסקת ענק: קסטרו השלימה רכישת 100% מקבוצת הודיס

 

בשיחה עם "כלכליסט" אמר סמנכ"ל כספים של הקבוצה, רון רוטר, כי בקסטרו נערכים להמשך השקעה במותג, עם פתיחת חנויות עצמאיות וחנויות בבתי כלבו, לצד השקה ראשונה של קולקציית משקפי ראייה בארה"ב. "אי אפשר להתעלם מהוצאות של 30 מיליון שקל בפיתוח מותג קרולינה למקה שמשכו אותנו למטה, אבל אנחנו רואים שהמותג עובד ונערכים להמשך התרחבות בעולם", הבהיר.

קרולינה למקה ברלין קים קרדשיאן ווסט (צילום: Mert Alas_&_Marcus Piggott)
כניסת המותג לארה"ב גבתה מחיר יקר. קים קרדשיאן ווסט ובר רפאלי לקרולינה למקה(צילום: Mert Alas_&_Marcus Piggott)

איחוד מלא של תוצאות הרשתות בקבוצת הודיס, ועיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני, הובילו את קסטרו לרשום ברבעון השני עלייה של 107% בהכנסות, שהסתכמו ב-460 מיליון שקל. את הרבעון חתמה החברה עם רווח נקי בגובה 10.9 מיליון שקל - ירידה של 19.2%. אלא שבמחצית הראשונה של השנה, שמנטרלת את השפעת החג, עברה קבוצת האופנה להפסד תפעולי לעומת רווח תפעולי של 18.8 מיליון שקל במחצית המקבילה.

 

"הגדלנו את ההנחות ללקוחות"

הסיבה העיקרית היא, כאמור, ההשקעה בקרולינה, אך קסטרו מציינת גם כי הגדילה את ההנחות המוצעות ללקוחות. את המחצית סיימה קסטרו עם הפסד נקי של 37.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 20.4 מיליון שקל. "הרבעון השני אמנם מושפע מפסח שדחף אותו למעלה, אבל אנחנו סוגרים את הפער מול השוק", אמר רוטר.

    (צילום: אביב חופי)
רון רוטר (מימין), סמנכ"ל הכספים בקסטרו, ואביו גבי קסטרו, בעלי קבוצת האופנה(צילום: אביב חופי)

לדבריו, "תחום ההלבשה צמח בשיעור דומה לזה של צמיחת השוק, ואנו רואים בכך תוצאה טובה, שמראה שהמאמצים שלנו מתחילים לתת פרי. השקנו ארבע חנויות של קיקו מילאנו ונמשיך לפתוח חנות בכל רבעון, לצד המשך פיתוח זירת הדיגיטל בה השקנו את איב רושה, קיקו מילאנו ואורבניקה. עד סוף 2019 וב-2020 נראה את המשך השיפור בהצעת הערך שלנו באופנה של אורבניקה וקסטרו".

 

ההוצאות הכבדות על השקת קרולינה למקה בארה"ב לא מרתיעות את קסטרו, אשר נערכת להרחבת הפעילות ביבשת, כמו גם כניסה לטריטוריות נוספות. כאמור, הקבוצה צפויה להשיק בחודש הבא את פעילות המותג בזירת משקפי הראייה בארה"ב. בהמשך, תפתח גם חנויות פיזיות למותג. "בחודש הבא נשיק את קולקציית משקפי הראייה באתר בארה"ב ובהמשך נפתח חנויות של קרולינה בבתי הכלבו בלומינגדיילס ונורדסטרום", הוסיף רוטר. קרולינה כבר פעילה עם 45 חנויות בשש מדינות מחוץ לישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: Mert Alas_&_Marcus Piggott
קים קרדשיאן ווסט לקרולינה למקה
צילום: Mert Alas_&_Marcus Piggott
מומלצים