שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בזק רשמה הפסד עצום של כ-1.5 מיליארד שקל
    החברה מסכמת את הרבעון השני של 2019 עם הון שלילי של 836 מיליון שקל. עיקר ההפסד נרשם בעקבות מחיקת נכס המס על סך 1.16 מיליארד בגין הפסדי יס, וירידת ערך בשווי פלאפון שהביאה למחיקה נוספת של כ-951 מיליון שקל

    קבוצת בזק מסיימת את הרבעון השני של 2019 עם הפסד עצום של 1.57 מיליארד שקל, לעומת רווח של 195 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההפסד נרשם בעקבות מחיקת נכס המס על סך 1.16 מיליארד בגין הפסדי יס (yes), וירידת ערך בשווי פלאפון שהביאה למחיקה נוספת שלם כ-951 מיליון שקל.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    התייעלות אגרסיבית בקבוצת בזק: תקצץ 750 משרות ב-3 השנים הקרובות

    בגלל פלאפון: בזק בדרך למחוק את ההון העצמי

    בזק עברה להפסד עתק של 1.1 מיליארד שקל ב-2018 וביטלה את מדיניות הדיבידנד

     

    בדיווח משלים שפורסם הבוקר (ה') הודיעה בזק כי "הערכת החברה בדבר ההסתברות לניצול נכס המס אינה עומדת יותר בסף של יותר סביר מאשר לא, ולכן החברה מחקה את נכס המס". בזק קיוותה כי המיזוג עם יס, הנחקר כחלק מפרשת 4,000, יאפשר לה להשתמש בהפסדים הצבוריים של החברה הבת בהיקף של חמישה מיליארד שקל, ולקזז את המס על סכום זה בסך 1.16 מיליארד שקל. מהלך זה הותנה בקבלת אישור ממשרד התקשורת על ביטול ההפרדה המבנית בין בזק לחברות הבנות שלה, מה שלא קרה.

    שלמה רודב, יו"ר בזק  (צילום: אלדד רפאלי) (צילום: אלדד רפאלי)
    שלמה רודב, יו"ר בזק (צילום: אלדד רפאלי)
       

    בעקבות שני האירועים החריגים, בזק עדכנה את תחזית הקבוצה לשנת 2019 עם צפי להפסד נקי של כ-1.1 מיליארד שקל, לעומת רווח נקי דומה בתחזית המקורית. ההפסד המשוקלל כולל רישום רווח הון בסך של כ-403 מיליון שקל בגין מכירת מתחם "סקיה" והפרשה לפרישה מוקדמת של עובדים בסך של כ-380 מיליון שקל.

     

    בעקבות המחיקות, בזק מסיימת את הרבעון עם הון שלילי של 836 מיליון שקל, לעומת 2.25 מיליארד שקל ברבעון מקביל. בזק רשמה ירידה חדה בהון עוד בסוף 2018, בגין ירידת ערך של 1.6 מיליארד שקל בפעילותה של יס.

     

    הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-2.22 מיליארד שקל, לעומת 2.33 מיליארד שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ-5%. החברה מסיימת עם הפסד תפעולי של 94 מיליון

    שקל, אל מול רווח תפעולי של 371 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA הסתכם ב-384 מיליון שקל, לעומת 908 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, ירידה של כ-58%. 

     

    יס ממשיכה לאבד מנויים ומסיימת עם הפסד של 27 מיליון שקל

    חברת הלוויין מסיימת את הרבעון עם הפסד של 27 מיליון שקל לעומת הפסד של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מציגה הפסד תפעולי שעמד על 24 מיליון שקל, אל מול הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון אשתקד. 

     

     

    הכנסות החברה הסתכמו ב-337 מיליון שקל, לעומת 375 מיליון שקל ברבעון המקביל - שחיקה של כ-10%. שירות הטלוויזיה הזול STINGTV לא מכפר על נטישת המנויים בלוויין: במהלך הרבעון עזבו את החברה 3,000 מנויים ומספרם עמד בסוף הרבעון על 565 אלף, לעומת 568 אלף רבעון קודם. ההכנסה הממוצעת החודשית (ARPU) ירדה ב-8% ל-198 שקל, לעומת 215 שקל ברבעון אשתקד.

     

    החברה מציגה תזרים מזומנים חופשי שלילי שעמד על 58 מיליון שקל, אל מול תזרים שלילי של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל.

     

    פלאפון מסיימת רבעון עם רווח של 2 מיליון שקל

    מצב השוק הרגיש מכה בחברת הסלולר שמסיימת עם רווח מזערי של 2 מיליון שקל, בדומה לרבעון קודם, אך לעומת רווח של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 71%. החברה מציגה הפסד תפעולי של 8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

     

    מנכ
    רן גוראון מנכ״ל פלאפון(צילום: רמי זרנגר)
     

    הכנסות פלאפון הצטמקו ל-570 מיליון שקל, לעומת 602 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 5.3%. ההכנסות מציוד קצה ירדו ב-15% ל-140 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון המקביל. התזרים החופשי עמד על 8 מיליון שקל, אל מול 41 מיליון שקל בשנה קודמת.

     

    מספר מנויי הסלולר רשם עלייה קלה - פלאפון גייסה 39 אלף מנויים - ועמד בתום הרבעון על 2.26 מיליון, לעומת 2.22 מיליון ברבעון הקודם. מספר זה מציב את החברה עם נתח השוק השלישי בגודלו בישראל. ה-ARPU עמד על 64 שקל לעומת 57 שקל ברבעון המקביל.

     

    בזק מאבדת מנויים במגזר הנייח אך הרווח התפעולי וה-EBITDA מזנקים

    המגזר הקווי מציג רווח של 562 מיליון שקל, לעומת 202 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 178%. מגזר זה ממשיך להציג את ההכנסות העיקרית של בזק, שהסתכמו ב-1.02 מיליארד שקל, לעומת 1.06 מיליארד שקל ברבעון מקביל, ירידה של 4.1%. הרווח התפעולי במגזר הנייח קפץ בעקבות רווח ממכירת מתחם סקיה על סך 403 מיליון שקל.

     

    ההכנסות מטלפוניה ממשיכות להישחק והסתכמו ב-264 מיליון שקל, אל מול 291 מיליון שקל ברבעון אשתקד, ירידה של 9.3%. בהתאם למגמת הירידה העולמית, מספר מנויי הטלפוניה ירד ל-1.76 מיליון, לעומת 1.79 מיליון ברבעון קודם. ה-ARPU ירד ל-49 שקל, כאשר ברבעון השני של 2018 עמדה על 52 שקל.

    בזק (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    בזק(צילום: רויטרס)

    ההכנסות מאינטרנט ירדו והסתכמו ב-396 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל, אז עמדו על 403 מיליון שקל, ירידה קלה של 1.7%. זה רבעון שלישי ברציפות שמספר מנויי האינטרנט בירידה והוא עמד הרבעון על 1.61 מיליון לעומת 1.63 מיליון ברבעון הקודם - 612 אלף מנויים מתוכם בסיטונות. ה-ARPU הקמעונאי עלה ל-97 שקל, לעומת 93 שקל ברבעון מקביל.

     

    הרווח התפעולי קפץ ועמד על 875 מיליון שקל, לעומת 387 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של 126%. ה-EBITDA עלתה ועמדה על 1.07 מיליארד שקל, לעומת 598 מיליון שקל ברבעון השני של 2018.

     

    בזק בינלאומי: הרווח צנח ב-50%

    החברה, המשמשת כספקית אינטרנט ושיחות בינלאומיות, הציגה רווח נקי של 10 מיליון שקל, אל מול 20 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 50%. הרווח התפעולי ירדה והסתכם ב-18 מיליון שקל, אל מול 30 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 40%.

     

      

    הכנסות החברה הסתכמו ב-339 מיליון שקל, לעומת 336 מיליון שקל בשנה קודמת, עלייה קלה של 1%. שיעורי הנטישה עמדו על 6.2% לעומת 6% ברבעון המקביל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים