שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הלם: כך תטגנו חצילים בלי אף טיפת שמן
    מה שנשמע לנו כמו משימה בלתי אפשרית, התברר כטריק גאוני במיוחד: כך תטגנו חצילים בלי שמן בכלל

     

     

    החציל, הירק שעשה את דרכו מסרי לנקה לשאר מדינות העולם, הוא אחד מהירקות האהובים והפופולריים בלא מעט מטבחים בעולם, ובפרט במטבח הישראלי; אנחנו אוהבים אותו קלוי, צלוי על האש, בתוך תבשילים, בסלטים וכמובן - מטוגן בשמן עמוק.

     

    אם נודה על האמת, חציל מטוגן הוא אחד מהמאכלים היותר טעימים שקיימים, ולצד זה - גם המשמינים, עובדה שגורמת לרבים לזנוח את המאכל האהוב לטובת מתכוני חצילים מעט יותר בריאים. אבל רגע, מה אם נאמר לכם שיש פיתרון לטיגון העמוק ואתם יכולים להחזיר את החציל המטוגן לתפריט? לפניכם הסבר מפורט, שלב אחר שלב, איך לטגן חצילים בלי שמן בכלל.   

    עוד כתבות בערוץ האוכל שיכולות לעניין אתכם:

     

     

    הכי טעים שיש: חציל מטוגן (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
    הכי טעים שיש: חציל מטוגן(צילום: ירון ברנר)

    רגע לפני: כמה עובדות שכדאי לדעת על החציל

    את הפופולריות שלו, קיבל החציל בעיקר בזכות טעמו ובשל העובדה שהוא נחשב לחומר גלם זמין וכזה שקל לעבוד איתו. לצד זה, הוא נחשב גם לאחד מהירקות הבריאים בעולם ועשיר  באשלגן, מגנזיום, ברזל וסידן, ויטמין K שעוזר לחזק את כלי הדם בגוף, ויטמין B1 החיוני לפירוק פחמימות ופעילות המוח וויטמין B6, שאחראי לחילוף החומרים בגוף.

     

    יש בו גם פיטוכימקלים רבים וחשובים, חלקם אף משמשים כנוגדי חמצון המנטרלים את הפעילות ההרסנית של רדיקלים חופשיים (אותן מולקולות שתוקפות את רקמות הגוף, ועלולות להוביל להתפתחות מחלות כמו סרטן, טרשת עורקים ומחלות לב וכלי דם, לגרום לדלקות, היווצרות קרישי דם ולהאצת תהליכי הזקנה).

    חצילים (צילום: יח
    בריא וטעים(צילום: יח"צ)
     

    בחציל, יש גם לא מעט סיבים תזונתיים המסייעים למערכת העיכול, וגם נוגד חמצון נוסף מסוג "פנול"  (המוכר גם כחומצה כלורוגנית) שנחשב לרכיב נוגד החמצון הדומיננטי ביותר ומסייע להגן על הגוף מפני מחלות כמו מעי הסרטן והמעיים.

     

    כמו כן, מכיל החציל אנתוציאנינים - פיגמנטים אדומים-סגולים ממשפחת הפלבונואידים, הפועלים כנוגדי חמצון. אחד מהאנתוציאנינים הבולטים בקליפת החציל - המכונה נאסונין - נמצא במחקרים כמגן על ממברנות התאים מפני נזקי חמצון, ומחקרים מצביעים שייתכן כי הוא עשוי לתרום להאטת הזדקנות המוח. והחשוב מכל - הוא מכיל מעט קלוריות (בתנאי שלא מטגנים אותו, כמובן).

    חצילים (צילום: יח
    לא משנה הצורה, משנה הדרך. חצילים מטוגנים(צילום: יח"צ)
      

    המדריך השלם (והפשוט מאוד) לטיגון חצילים ללא טיפת שמן

     

    אופן ההכנה:

    1. קולפים וחותכים את החצילים לצורה הרצויה.
      חצילים (צילום: יח
      חצילים(צילום: יח"צ)
    2. בהמשך, מחממים מחבת מתכת על אש גבוהה.
    3. כשהמחבת חמה מאוד, מוסיפים פנימה את החצילים.
      חצילים (צילום: יח
      (צילום: יח"צ)
    4. צורבים את החצילים היטב מכל הצדדים.
      חצילים (צילום: יח
      (צילום: יח"צ)
    5. מקפידים להקפיץ את המחבת או לערבב עם כף את החצילים, כך שלא ידבקו. בשלב הזה אתם אמורים לשמוע רעש חזק של טיגון, המצביע על כך שהמים שבתוך החציל מתאדים ומופרשים החוצה.
    6. לאחר מספר דקות החציל אמור לשנות את צבעו.
      חצילים (צילום: יח
      (צילום: יח"צ)
    7. בשלב הזה, מוסיפים למחבת מים קרים עד גובה כיסוי החצילים.
      חצילים (צילום: יח
      (צילום: יח"צ)
    8. אגב, כל זה עובד גם אם פורסים את החציל ולא חותכים לקוביות.
    9. חצילים (צילום: יח
      (צילום: יח"צ)
       
    10. לאחר שכל המים התאדו, החצילים מוכנים.
    11. חצילים (צילום: יח
      (צילום: יח"צ)
    12. ואפשר להוסיף אותם לכל מתכוני החצילים המטוגנים שאתם אוהבים

     

    רוצים טיפים ומתכונים נוספים עם חצילים? האזינו לפודקאסט שעוסק כולו בירק האהוב:

     

     

    שף אורן לוקסנבורג (באינסטגרם: @orenluxy) מגיש את פודקאסט האוכל העברי - "לדבר זה לא משמין"

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ירון ברנר
    כך תטגנו חצילים בלי אף טיפת שמן
    צילום: ירון ברנר
    מומלצים