שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שילב משנה כיוון: "לא נהיה מקס סטוק"
    רשת מוצרי התינוקות מנסה להיפרד מהדימוי היוקרתי. המנכ"ל החדש ירון כרמון: "ניתן חוויית קנייה ונהיה אטרקטיביים, אך איני מתיימר להיות הכי זול"
    מתיחת פנים בשילב : הרשת שרכשה בשנים האחרונות דימוי של רשת יקרה בתחום התינוקות ואיבדה נתח שוק, משנה כיוון. המחירים יורדים אם כי עדיין אינם הנמוכים בשוק, והמנכ"ל ירון כרמון, בראיון ראשון מאז מונה לתפקיד, מצהיר במודע: "אני לא מתיימר להיות הזול ביותר. נהיה אטרקטיביים במחירים, אבל לא נהיה מקס סטוק". כרמון הגיע לשילב לפני כשנה, אחרי שהראל ויזל, בעלי פוקס, רכש מחצית מהמניות.

     

    שילב בדרך למהפכה: "הרשת הייתה בקיפאון"

    נחתם: פוקס רוכשת 50% מרשת מוצרי התינוקות שילב תמורת 37.5 מיליון ש'

    אמזון החלה לשלוח לגו לישראל

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    לדברי כרמון, "אנחנו בוחנים קונספט של פתיחת חנויות גדולות, יותר מ-1,000 מ"ר לחנות". לדבריו, החנויות עוברות ויעברו בשנה הקרובה שינוי עיצובי, שיכלול חלונות ראווה שיציגו חדרים שלמים.

    שילב ()
    בקרוב: מתיחת פנים ברשת שילב

     

    איך תחזירו את הדומיננטיות בשוק "חבילות הלידה"?

    "שוק מוצרי התינוקות השתנה. אנשים כבר לא קונים חבילות לידה במקום אחד, ומשווים מחירים, נכנסים לפורומים. נתאמץ לשכנע אותם לבצע אצלנו את מרב הקניות בגלל השירות, חוויית הקנייה ומגוון שלא היה לנו. אם בשנות השיא מותגי הבית תפסו 80% מהמגוון, ובהמשך ירדו ל-50%-60%, היום הם יהיו 40%. כבר הכנסנו כיסאות בטיחות אמריקניים כמו גרקו כי השוק דורש. מקסי קוזי האירופית היא 'המרצדס', אבל גם היא לא תהיה היחידה. גם את צ'יקו הכנסנו".

    ירון כרמון (צילום: יח
    ירון כרמון. שוקלים גם כניסה לאמזון(צילום: יח"צ)
     

    המתחרה "מוצצים" הצהירה שהיא תהיה זולה יותר מאמזון.

    "מי שטוען שלאורך זמן יהיה זול יותר מאמזון הוא חסר אחריות עסקית, זו הבטחה שלא שמעתי מאף קמעונאי בעולם. לא על כל עוף בשקל שימכרו באמזון אמכור בחצי שקל, זו התאבדות עסקית. באמזון אין עם מי להתייעץ, אי אפשר לחוות את המוצר, ולכן לפעמים המחיר שלי יהיה יותר גבוה".

       ()
     

    אתם תמכרו באמזון?

    "זה נשקל, כחלק מהמדיניות המשולבת של קבוצת פוקס. המכירות בעולם התינוקות באינטרנט הן בקושי 4%-5%. הענף בארץ מגלגל 1.2-1 מיליארד שקל בשנה, והרוב המכריע של המכירות הוא בחנויות - כמחצית ברשתות וכמחצית בחנויות הגדולות".

     

    איך תטפל בתדמית היקרה שלכם?

    "ירידות המחירים לא קרו בגלל 'מוצצים'. דווקא שינוי הבעלות בשילב לפני שנה, והתחרות המטורפת בענף מאז שהשחקנים גילו ששילב החליטה לא להיות יקרה מהמתחרים, הביאה להוזלות בשורת מותגים ששמרו בעבר על מחירים קשיחים, והיום נמכרים בעשרות אחוזים פחות.

     

    "קחי את שתי העגלות הכי נמכרות בארץ. עגלה משולבת של בוגבו שנמכרה לפני שנה בכ-4,700 שקל אפשר להשיג היום ב-3,300. טיולון יויו שנמכר בכ-2,200 נמכר היום בכ-1,500".

     

    הובטח שעם שינוי התקינה של מיטות תינוק ייפתח היבוא והמחירים יירדו.

    "לצערי זה לא קרה למרות כל הרפורמות, כי אין הרבה שחקנים ומתח הרווחים נמוך. המיטות והשידות בארץ זולות לעומת אירופה. המיטות הבסיסיות היו ונשארו שנים סביב 1,000 שקל, וכל חנות שמכבדת את עצמה מציגה מגוון מחירים ואיכויות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים