שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    "המעבדה המעופפת" של איירבוס תבדוק: כמה פעמים משתמשים בשירותים?

    יצרנית המטוסים הודיעה על סדרת ניסויים שהחלה לבצע במטרה לשפר את מוצריה. על הפרק: מצלמות שיעקבו אחר התור לשירותים וחיישנים שידווחו מתי נגמר הסבון. גימיק תקשורתי או התייעלות? מוזמנים לקרוא ולשפוט

    מטוס איירבוסA350-900   (צילום: shutterstock)
    מטוס איירבוס A350-900 (צילום: shutterstock)

    יצרנית המטוסים איירבוס מעוניינת לדעת כמה פעמים במהלך הטיסה נעשה שימוש בתאי השירותים וכמה פעמים הנוסעים מעלים ומורידים את גב המושב, פותחים את תאי האכסון שמעל המושבים וגם איזה מוזיקה הנוסעים מעדיפים לשמוע.

      

    פיתוח של בואינג: שירותים במטוס שמנקים את עצמם 

    שירותי מטוס שמנקים את עצמם    (קרדיט צילום: Boeing)

    שירותי מטוס שמנקים את עצמם    (קרדיט צילום: Boeing)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    השאלות האלה, כך נראה, מעסיקות את איירבוס כבר כמה חודשים והיא פתחה בניסוי שיימשך עד לסוף השנה באחד ממטוסיה החדישים מדגםA350-900 . על פי רשת CNBC, החברה התקינה חיישנים במטוס, שמשמש מעין מעבדה מעופפת, באמצעותם היא אוספת מידע על הרגלי השימוש של הנוסעים במתקנים השונים במטוס. זאת, לטענת יצרנית המטוסים, על מנת לייעל את השירות לנוסעים, מחד, ועל מנת לייעל את תכנית התחזוקה של פנים המטוס, מאידך.

     

    החיישנים שהותקנו במטוסים יוכלו, בין השאר, לבדוק כמה פעמים נפתחות ונסגרות דלתות חדרי השירותים. הטיעון הוא שמידע על כך, שיועבר לצוות המטוס באמצעות ה-WIFI, יאפשר להם לדעת מתי צריך להחליף נייר טואלט או סבון או להיכנס ולנקות את תא השרותים.

     

    חיישנים שיותקנו במושבים יוכלו להעביר מידע כמה פעמים גב המושב הוסט לאחור או קדימה, זאת כדי לדעת מתי צריך לבצע תחזוקה למושב. אינגו אינגוווגצר, סמנכ"ל שיווק בחברה, סיפר על התכנית בכנס תעופה שנערך השבוע בלוס אנג'לס.

     

    לדבריו, איירבוס גם מתכננת להוסיף גם מצלמות קטנות כדי לבדוק כמה זמן אנשים ממתינים בתור לשירותים, ובכך לאפשר לנוסעים לדעת כמה זמן בערך יש להם לחכות או לאיזה שירותים עדיף להם ללכת. כדי לצמצם דאגות בנוגע לפרטיות, ווגצר אמר כי פני הנוסעים יטושטשו. עוד על הפרק: מעקב טוב יותר בכל מה שנוגע לרכישות מזון והזמנות כך שחברות התעופה לא יזמינו יותר מדי או פחות מדי מוצרים. 

    שירותים במטוס, אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    שירותים במטוס, אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

    לא ברור אם תכנית החיישנים של החברה, כמו גם התוכנית לגבי מצלמות שיבדקו את התורים לתאי השרותים, ייכנסו בקרוב למטוסים בטיסות מסחריות, אבל כדאי לדעת שחלק מהתכנית נראה יותר כגימיק תקשורתי שכן צוות המטוס יכול לראות מתי יש תור לשרותים, יש גם שילוט המציין אם תא השרותים תפוס או פנוי. בנוסף, חלק מתאי השרותים נמצאים בלאו הכי קרוב למטבח במטוס, כלומר שאנשי הצוות יכולים בכל זמן נתון לראות אם השירותים נקיים, אם חסר סבון או נייר טואלט, במקום לסמוך על "חיישנים" שידווחו להם שהכיור בחדר השירותים סתום.

     

    זאת ועוד, בשנים האחרונות מרבית חברות התעופה צמצמו את מספר תאי השירותים במטוסים, בעיקר במטוסים שמיועדים לטיסות לטווח קצר ובינוני, זאת על מנת להרוויח עוד שורה של מושבים וכמובן על חשבון הנוחיות של הנוסעים.

     

    ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א שמייצג את רוב חברות התעופה בעולם מעריך כי מטוסי נוסעים הטיסו בשנת 2017 כ-5.7 מיליון טונות של אשפה שהצטברה במהלך הטיסה. בשל הגידול במספר הנוסעים נתון זה יכול להיות מוכפל עד 2027. המבחנים צפויים להימשך עד לסוף השנה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים