שתף קטע נבחר

שינוי בהרגלי הצריכה: נסטלה רוצה שתקנו לחם, גבינה ואוכל לכלב

לא עוד שקים גדולים פעם בחודש, אלא אריזות קטנות כחלק מהקנייה השבועית בסופר. כך תנסה נסטלה אסם לשווק מזון פרימיום לכלבים וחתולים. שוק המזון לחיות מגלגל 800 מיליון שקל בשנה

חברת נסטלה אסם רוצה לשנות את הרגלי הצריכה ברכישת מזון לחיות המחמד. היעד: סל הקניות המשפחתיות בסופר יכיל לא רק קוטג', לחם, חלב וירקות, אלא גם מזון לבעלי חיים שיהיה זמין על המדפים ובאתרי הרשתות.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

מזון לבעלי חיים: אוכלים על ארבע

לאן נעלמו מוצרי המזון של רויאל קנין?

המחסור במזון לבעלי חיים לקראת סיום? רויאל קנין תפיץ עצמאית את מוצריה בארץ

 

נסטלה נכנסה לראשונה לסופרמרקטים עם מותג מזון לכלבים ולחתולים "פורינה 1" שהושק לאחרונה בארה"ב ובאירופה ונחשב מזון פרימיום עם אחוז גבוה של חלבון. כיום, רוב הסופרים בישראל מוכרים בעיקר בונזו ודוגלי שנחשבים למזון באיכות בסיסית, ולשופרסל יש גם מותג פרטי במזון לבעלי חיים. כעת ייכנס לסופרמרקטים מזון איכותי יותר.

    ()
נסטלה רוצה שתקנו לחם, גבינה ואוכל לכלב. אילוסטרציה
 

נסטלה היא אחת מיצרניות מזון בעלי החיים הגדולות בעולם תחת המותג פורינה שנמכר גם בישראל. בארה"ב ובאירופה נהוג לרכוש את המזון לחיות המחמד בסופרים, ואילו בישראל 85% רוכשים אותו בחנויות מתמחות לבעלי חיים. רוב החנויות עוסקות במקביל גם ביבוא מזון לחיות המחמד שאותו הם מוכרים ומקדמים בסניפיהם ובכך מתחרות פורינה. בהקשר זה כדאי לציין כי גם המותגים המקומיים הוותיקים – בונזו של קיבוץ מעברות ודוגלי של אסם – כבר אינם תוצרת הארץ. מטעמי כדאיות כלכלית, הייצור שלהם הועתק לפולין שבה עלויות הייצור זולות יותר.

סטלה אסם לשווק מזון פרימיום לכלבים וחתולים (צילום: יחסי ציבור)
מותג מזון לכלבים ולחתולים "פורינה 1" (צילום: יחסי ציבור)

קטגוריית המזון לחיות מחמד בישראל מגלגלת כ-800 מיליון שקל וצמחה בשנה שעברה בכ-4% (על פי סטורנקסט). פורינה התחילה את ההשקה ברשת שופרסל ובהמשך תיכנס לרשתות נוספות. הסיבה שפורינה בחרה להתחיל בשופרסל היא שירות האונליין המפותח שלה שמגיע כבר לכ-15% מהרכישות ברשת. הזמנת מזון מסוג זה באינטרנט או במשלוחים מייתרת את הצורך לסחוב את האריזות, ומקזזת את היתרון של הרשתות הייעודיות לחייות מחמד, שחלק מהשירות שלהן הוא משלוח חינם של שקי המזון עד פתח ביתו של הלקוח.

 

בניגוד לחנויות המתמחות, האריזות של פורינה שיוצעו על מדפי הסופר הן קטנות - 800 גרם עד 3 ק"ג בלבד. הנימוק הוא שאם המזון לכלב ולחתול הופך לחלק מהקנייה המשפחתית שנעשית בסופר בתדירות גבוהה - אין סיבה לרכוש את הכמות המקובלת בקרב הצרכנים הישראלים של שק במשקל 12-13 ק"ג שמספיק לחודש. לטענת פורינה, רכישה של שקים כאלה פוגמת בטריות בגלל השימוש הממושך באריזה שנפתחה.

 

לפי הנתונים של פורינה, החזקת חיות מחמד בישראל נמצאת בצמיחה. בניגוד לעבר, הישראלים לא מסתפקים בשאריות המזון של המשפחה עבור הכלבים והחתולים הכלבים והחתולים שלהם, וכיום רובם משתמשים במזון ייעודי לבעלי חיים, תוך מודעות לחשיבות של איכות המזון.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים