שתף קטע נבחר

טיולים בעברית ליפן - לפי אופי המטיילים

שתי חברות - אחת מיפן והשנייה מדרום קוריאה המתגוררות בישראל, החליטו להקים מיזם טיולי קונספט מיוחדים לישראלים. הטיולים כוללים התאמה אישית לפי אופי המטיילים - חובבי המוזיקה, האוכל או האופנה ביפן והכל - בעברית. יצאנו לפגוש את השתיים

 

 

כיום, זה כבר ידוע שיותר ויותר מטיילים מחפשים לחוות את המקום מזווית אותנטית, כמו המקומיים. אם זה לינה בדירות של תושבים ולא במלונות או חיפוש מקומות בילוי של תושבי האזור ולא מסעדות לתיירים.

טיולים מותאמים אישית ביפן (מתוך האתר tripjunction.com)
טיולים מותאמים אישית ביפן(מתוך האתר tripjunction.com)
מיזם חדש בשם "טריפ ג'נקשיין" (Trip Junction) שמגיע מרעננה, מציע למטיילים ביפן להכיר את המדינה דרך עיני המקומיים. פגשנו את שתי הנשים - האחת מיפן והאחת מדרופ קוריאה שעומדות מאחורי האתר.

 

הכל התחיל מהרצון לצפות במופעי רוק באנגליה

כשמיהו בק הייתה בת 19 והתגוררה עוד בבית הוריה בטוקיו, היא אהבה להאזין ללהקות מטאל כבד. האזנה של שעות נטעה בה חלום לנסוע לאי הבריטי ולבקר בקונצרט רוק. עם זאת, ידעה שמגבלות כמו השפה, אי הכרת המקום ועוד, עלולות בקלות להרוס לה נסיעה יקרה.

האתר טריפ ג'נקשן (מתוך האתר tripjunction.com)
האתר טריפ ג'נקשן(מתוך האתר tripjunction.com)
 

"לא פחדתי לנסוע כי תמיד אהבתי לנדוד", משחזרת בק, בת ה-47 שמתגוררת כיום ברעננה. "תמיד אהבתי להתחבר למקומיים, לכן כשעלה בי הרצון לבקר אז בממלכה הבריטית. פרסמתי מודעה בעיתון חובבי מטאל במטרה למצוא אנשים מקומיים שיבואו איתי להופעות ולברים שם, שיכירו לי את הסצינה המקומית", היא מספרת ל-ynet.

 

זה לקח שבועיים עד שהחלה לקבל מכתבים מבריטים ששמחו לעזור לה. לבסוף, בק בילתה בלונדון מספר חודשים רוויי רוק אנד רול ומטאל. "נהניתי מאוד כי היה לנו משהו משותף ודיברנו על אותם הדברים שאני אוהבת וגם הם", מספרת בק.

למדוד קימונו עם תופרת יפנית (מתוך האתר tripjunction.com)
למדוד קימונו עם התופרת המקומית(מתוך האתר tripjunction.com)
 

כמעט 30 שנה חלפו מאז אותו טיול, שנצור בליבה של בק, אך רק עכשיו הרעיון של מציאת מקומיים להעברת חוויה - קרם עור וגידים. רק שהפעם בק מיישמת אותו על מולדתה יפן.

 

בדרך הספיקה בק להתאהב בישראלי בתאילנד, להתחתן ולעשות עלייה לפני 15 שנה. כאן הכירה את חברתה הטובה ביותר - טאג׳ין קים (39) הקוריאנית, ומי שמנהלת איתה את הפרויקט "טריפ ג׳נקשיין".  קים אגב, נשואה גם היא לישראלי - לחברו הטוב של בעלה של בק.

 

"ליפן יש עוד הרבה מה להציע"

על אף ששתיהן חברות כבר מעל לעשור, ועזרו תמיד האחת לשנייה בעסקיהן: שיווק תיירות יפנית מצידה של בק ואתר שירותים בקוריאנית של קים, רק בחודשים האחרונים החליטו השתיים להקים סטארט אפ על בסיס הרעיון של קים. הן שכרו משרד במרכז רעננה, והקימו את חברת הנסיעות המותאמות הראשונה ליפן.

טיול אותנטי ששווה את התמונה באינסטגרם (מתוך האתר tripjunction.com)
טיול אותנטי ששווה את התמונה באינסטגרם(מתוך האתר tripjunction.com)
 

"הבנתי שרוב התיירים עושים ביפן את הדברים התיירותיים הרגילים", מסבירה בק על הקונספט. "חשבתי לעצמי שליפן יש עוד הרבה מה להציע, דברים כיפיים שרק המקומיים יודעים וכך נולד הרעיון".

 

בבסיסו ובשונה מאתרי סוכנויות נסיעות אחרים, האתר של בק וקים מציע חוויות יפניות ייחודיות ביחד עם מדריכים מקומיים. "הרעיון הוא לחבר בין אנשים", טוענת קים.

 

"יש באתר כל מיני מקומיים מיפן שדוברים שפה זרה נוספת ויש להם עניין בנושא מסוים כמו - מוזיקה, ספורט, אוכל או אמנות. אותם מקומיים הופכים להיות מדריכים מיועדים לתחום אליהם הם מחוברים ומציעים עצמם לתיירים דרך האתר. כך התיירים יכולים לקבל הצצה לדרך חיים יפנית. כמובן שהסיור ייעשה בשפה של התייר כי בלעדיה החוויה לא כיפית", מסבירה קים.

ללמוד לבשל עם שף יפני (מתוך האתר tripjunction.com)
ללמוד לבשל עם שף יפני(מתוך האתר tripjunction.com)
  

"למשל, אם יש משפחה שטסה ליפן היא בטח תרצה טיול משפחתי יותר. וכך מקומית מומחית לבישול יפני תפגוש אותם בסטודיו שלה והם יוכלו לבשל יחד אודו מהכנת הבצק לאיטריות ולהכיר את הילדים שלה", מדגימה קים.

 

"או למשל תיירים משיראל שהם יותר אנשי מסיבות וחיי לילה. אלו יוכלו לעשות סיבוב ברים עם מקומי שמכיר את הסצנה הזאת. הוא יוכל להסביר להם על החיים שלו בטוקיו ולתת טיפים לטיולים. במקרים אחרים אנשים שרוצים לחוות קריוקי יפני יוכלו לחבור למדריך שילמד אותם בביתו להכין מאכלים שאוכלים בקריוקי ואז לעשות להם מסיבת קריוקי, במקום ללכת סתם לבר קריוקי תיירותי".

 

האתר, שקיים חודשיים וחצי בלבד, מחולק למספר חוויות וכעת מרבית התיירים הם מקוריאה הדרומית שרצו להגיע ליפן, חלקם מארה״ב ואירופה וחלק מישראל. שתי היזמיות הצליחו לאחרונה לקבל מימון מחברת תיירות גדולה ביפן ומקוות לפרוץ לשוק הישראלי עם כניסת  הקו הישיר שיחבר לראשונה בין תל אביב לטוקיו.

 

ההכרזה של אל על על הטיסות הישירות הפכה את המיזם של היפנית והקוריאנית לאחד המעניינים בשוק התיירות המקומית. יותר ויותר חברות גדולות ביפן ובארץ מבקשים לשתף פעולה.

מימין: מיהו בק וטאג׳ין קים (מתוך האתר tripjunction.com)
מימין לשמאל: מיהו בק וטאג׳ין קים(מתוך האתר tripjunction.com)
החל מחברות נסיעות מקומיות שרוצות לבנות טיולי קונספט ללקוחותיהם ועד אנשי תיירות יפנים ולחברת אל על שמתעניינת בפרויקט.

 

ומה לגבי ביקורי גומלין? השתיים לא כל כך מאמינות שנראה נהירה של יפנים לתל אביב בקרוב. עם זאת הן אומרות כי "יש אנשי עסקים יפנים רבים שבאים לישראל בגלל סטארטאפים, ככה שאי אפשר לדעת באמת. אבל עם הטיסות הישירות אנחנו בטוחות שיותר יפנים יגיעו לישראל".

 

פרטים נוספים על הטיולים? באתר טריפ ג'נקשן 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך האתר tripjunction.com
טילי הקונספט לישראלים ביפן
מתוך האתר tripjunction.com
מומלצים