שתף קטע נבחר

להזמין סוכה באמזון

טיול בסין נתן ליוסי אביקר את הרעיון לפתוח חברה לייצור סוכות, שכיום מוכרת בהצלחה גם באמזון. אז איך עושים זאת נכון? כמה טיפים חשובים

בשיתוף בנק הפועלים

 

יוסי אביקר (גדי קבלו)
יוסי אביקר(גדי קבלו)

כשיוסי אביקר יצא לטיול ארוך אחרי סיום התואר השני במזרח הרחוק הוא לא תיאר לעצמו שהטיול השגרתי הזה ישנה את חייו. עשר שנים לאחר מכן אביקר הוא בעל "סוכות הדר", אחת מהחברות הצומחות בישראל לייצור סוכות, סככים, בדים ומוצרים נלווים, והחברה עם נתח הפעילות הגדול ביותר במכירות האונליין בתחום הזה. "יצאתי לטיול במזרח לאחר סיום התואר בשיווק ומנהל עסקים", הוא משחזר, "בין המדינות אליהן הגעתי הייתה סין. החלטתי לנצל את השהייה במדינה ואת הרקע שהיה לי במכירת מוצרים לסוכות וחתמתי על עסקה לרכישת קונטיינר עם כ־1,000 סככי נצח. הייתי בן 26 בלבד אבל האמנתי בעצמי ולמדתי תוך כדי תנועה".

 

  • לכל הכתבות בפרויקט משפחה בצמיחה 6 - לחצו כאן

 

- הסינים יודעים לייצר סככים לבד?

"ממש לא. כאדם בעל רקע דתי היה לי ידע מוקדם כיצד הסככים צריכים להיראות והנחיתי את המפעל הסיני במדויק באילו מידות וחומרים להשתמש כדי שהם יהיו איכותיים וכשרים לסוכות. לאחר מכן המשכתי בטיול עוד שלושה חודשים וכשהגעתי חזרה לישראל נותרו לי שבועיים בלבד למכור את הסככים לקראת החג. פתחתי קרוב ל־60 נקודות מכירה ברחבי הארץ וכל הסככים נמכרו בפרק הזמן הקצר הזה, וברווח יפה. ההצלחה הביאה אותי להבנה שעליתי פה על משהו שאני יכול לנצל לטובת הרחבת העסק וכך היה. כיום יש לחברה 12 מוצרים הכוללים סוכות, סככים ובדים עם לקוחות בארץ ובחו"ל".

 

לעסק יש מחסן ראשי באשדוד ועשרות נקודות מכירה ברחבי הארץ. "בשנים האחרונות התחלנו לפנות גם לשווקים בחו"ל ויש שם ביקוש גדול מאוד למוצרינו", מספר אביקר, "הדבר נובע מכך שמלכתחילה הצענו את המוצרים במחירים שוברי שוק. השמועה על המחירים התפשטה בעולם ואנו מקבלים מדי יום פניות מיהודים בארה"ב, מקסיקו, קנדה ועוד".

 

- איך אתה מסביר את ההצלחה מעבר לים?

"ראינו שרק המשלוח לארה"ב עולה 200 דולר והחלטנו לקצץ במחירים. היהודים בחו"ל קלטו את המחירים הנמוכים והשם שלנו פורסם מפה לאוזן".

 

 

סוכות זה ממש לא עסק עונתי: לא מעט אנשים או גופים זקוקים לסוכות או למוטות שלהן לצורך בניית פרגולות, גידול גפנים, צילומים אמנותיים ואפילו כמלונות מפנקות לכלבים. גם המנעד רחב. בסוכות הדר יש סוכות קלאסיות לצד סוכות טלסקופיות שהן סוכות שאפשר להאריך ולקצר לפי הצורך, סוכות קטנות ומאוירות לילדים היכולות לשמש כאוהל בגינה, ואפילו סוכות מתנפחות למי שרוצים להקים סוכה תוך מספר דקות.

 

כדי להרחיב עוד יותר את היצוא פתחה החברה לפני שבועיים דף מכירה גם באתר אמזון בארה"ב. תוך זמן קצר החברה דורגה במקום הראשון בחיפוש אחר סוכות באתר. "שלחנו כבר כמה קונטיינרים למחסנים של אמזון בארה"ב וזה עובד נהדר. יהודי בארה"ב או בקנדה מזמין סוכה באמזון ומקבל אותה מהיום למחר".

 

- מערך האונליין אצלכם מאוד משמעותי.

"אנשים היום עובדים עד מאוחר ואין להם תמיד זמן להגיע לחנות ולראות את הסוכות והמוצרים הנלווים פיזית. באתר שלנו וכעת גם באמזון יש תיאורים מפורטים ותמונות ולקוחות יכולים להזמין הכל בלחיצת מקש, החל מסוכה רגילה וכלה בסוכות ענק של 300 מ"ר".

 

- איזה טיפ היית מעניק לעסק שרוצה להתחיל למכור באמזון?

"באמזון אפשר למצוא בכל קטגוריה רבים שמוכרים אותו דבר. כדי לא להיות חלק מהעדר צריך למצוא מוצר שהוא עדיין בחיתוליו ולהיות הראשון שמוכר אותו. או למכור מוצר קיים אבל לחתוך את המחיר שלו בחצי ולמכור מאסות. אסור להתפשר על איכות כי בזה המוצר נמדד. אחר כך הפרסום יהיה כבר מפה לאוזן".

אלי ונטורה (טל פלינט)
אלי ונטורה(טל פלינט)

איך למכור נכון באמזון

לאלי ונטורה, ראש תחום E-commerce בחברת אלקטרה מוצרי צריכה, יש כמה טיפים למכירה מוצלחת באמזון. "לפני שמעלים את המוצר לאמזון צריך לזהות את קהל היעד האמיתי, בין אם זה גברים, נשים, צעירים או מבוגרים, ולפיו לבנות את מסרי דף המכירה. כמו כן, כשמעלים את דף הנחיתה לאוויר חשוב לפעול לפי הכללים המדויקים של אמזון ולא לסטות מהם. זה מתחיל בכותרת מלאה וגדולה ואינפורמציה כללית על המוצר. לאחר מכן מוסיפים חמש נקודות עניין של המוצר המתארות את התועלות שלו", אומר ונטורה.

 

לדבריו, "צריך לחשוב על מכירה באמזון כתהליך מכירה מלא, בדומה למכירה פרונטלית. החלק החשוב ביותר בדף המכירה הוא העלאת התמונות כשיש תמונה ראשית גדולה ומספר תמונות קטנות יותר שבחלקן כיתובים אינפורמטיביים על המוצר. אם מוכרים מגבת חוף אז תמונות מתאימות יהיו אנשים מאושרים השותים בירה בחוף. אם מוכרים משחות שיניים, אז דוגמנים בעלי חיוך לבן".

 

במוצרים עונתיים כמו מוצרי ים או חורף או במקרה שלנו סוכות, ונטורה ממליץ "לפרסם קופוני הנחה המוגבלים בזמן או בכמות הקליקים. הם מייצרים דחיפות אצל הלקוח כך שאדם המתעניין בסוכה יבחר בי ולא במתחרה. במוצרים עונתיים אין צורך לתחזק את דף המכירה בעונות היבשות ואפשר לסגור אותו זמנית ולפתוח אותו מחדש בתקופה הרלוונטית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים