שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מחקר: כך תשרפו פי 2 קלוריות באימון הבוקר שלכם

    מתאמנים בבוקר? הקפידו לעשות זאת לפני שהספקתם לאכול. מחקר חדש מצא שאימון על בטן ריקה שורף פי 2 קלוריות

    האם עדיף להתאמן על בטן ריקה בבוקר, או אחרי ארוחה? על השאלה הזו מנסים מדענים להשיב כבר שנים. המצדדים ב"ארוחה לפני הכל" טוענים כי הגוף דורש ראשית למלא את המאגרים שהידלדלו במהלך הלילה, בעוד שאלה הטוענים כי עדיף לאכול אחרי הכושר, סבורים שפעילות גופנית "על בטן מלאה", גורמת דווקא לעייפות וישנוניות.

     

    קיראו עוד:

    סוד חילוף החומרים: 10 מזונות לזירוז דיאטה

    כמה קלוריות באמת שורפים בזמן מנוחה

     

    כעת מגלה מחקר קטן חדש נקודת מבט שונה: החוקרים בדקו 30 גברים הסובלים מעודף משקל או השמנה, ומצאו שאלה שהתאמנו לפני ארוחת הבוקר שרפו פי 2 שומן מאשר אלה שהתאמנו אחרי ארוחת הבוקר. לרוע המזל, הקבוצה ששרפה יותר שומן כשהתאמנה אחרי ארוחת הבוקר, לא רזתה יותר מהקבוצה השנייה שהתאמנה על בטן ריקה, במשך ששת שבועות המחקר.

     

    לדברי החוקרים, דילוג על ארוחה לפני פעילות גופנית, גורמת לשרירים בגוף המתאמן להפוך רגישים יותר להורמון אינסולין, השולט על רמות הסוכר, וכך לא רק שמפחיתים את הסיכון לסוכרת ולמחלות לב אלא גורמים לגוף להשתמש יותר במאגרי השומן. הקבוצה שהתאמנה לפני ארוחת הבוקר, הגבירה את היכולת להגיב לאינסולין.

     

    הזמן הכי טוב להתאמן (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    הזמן הכי טוב להתאמן(צילום: shutterstock)

     

    דילוג על ארוחת הבוקר שורף את מאגרי השומן

    במחקר קודם שביצעו החוקרים, מאוניברסיטת באת', נבדקו 10 גברים אצלם נמצאו תוצאות דומות – בשל ירידה ברמות הסוכר לאחר צום, הגברים המתאמנים שרפו יותר שומן. במחקר אחר משנת 2010 נמצאו תוצאות דומות בקרב 28 נבדקים בריאים ופעילים גופנית: קבוצה אחת לא ביצעה כל פעילות גופנית. שתי קבוצות אחרות, ביצעו פעילות גופנית שכללה ריצה או רכיבה על אופניים ארבע פעמים בשבוע. קבוצה אחת אכלה לפני האימון, והקבוצה השנייה אחריו.

     

    אין זה פלא שהקבוצה שלא התאמנה עלתה במשקל. אולם מנגד, הקבוצה שאכלה לפני האימון, עלתה אף היא במשקל. דווקא אלה שהתאמנו על קיבה ריקה כשהם צורכים מים בלבד, שמרו על משקלם, איבדו מסת שומן ושמרו על רמות סוכר תקינות בדמם.

     

    "מזה שנים נוהגים רוכבי אופניים מקצוענים לבצע את האימון שלאחר הפגרה לפני ארוחת הבוקר", מסביר ד"ר יוני ירום, רופא ספורט והמנהל הרפואי של המרכז לרפואת ספורט "מדיקס", "באימונים הארוכים של מספר שעות בעצימות נמוכה, דילוג על ארוחת בוקר מזינה תורמת לשריפת מאגרי השומן. עם זאת השיטה אינה מתאימה לאוכלוסיה הרגילה המבקשת לרדת במשקל, משום שהשומן שנשרף הוא בכמות קטנה והירידה במשקל, אם בכלל, איננה משמעותית.

     

    "אני נוהג להמליץ לספורטאים המבצעים אימון בבוקר, לאכול משהו קל מאוד ולא מכביד, על בסיס חלבון ולא פחמימות לפני האימון, ולאחריו ארוחת בוקר מזינה. וכמובן שאין לשכוח להקפיד על שתייה נאותה בהתאם לפעילות הספורטיבית המתבצעת ולתנאי האקלים".

     

    כך תגרמו לילדים לאכול ארוחת בוקר:

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shuttetstock
    להתאמן לפני ארוחת הבוקר או אחריה?
    צילום: shuttetstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים