שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    סוד חילוף החומרים: 10 מזונות לזירוז דיאטה

    קצב הדיאטה תלוי בקצב חילוף החומרים של גופנו, אז איך אפשר לסייע לו? דיאטנית קלינית מגלה מה הם המאכלים שיעזרו לעשות שינוי - מבפנים ומבחוץ

    כמה פעמים ראיתם חברים שאוכלים הרבה יותר מכם, ועדיין מצליחים לשמור על המשקל טוב יותר? הסוד טמון בקצב חילוף החומרים שלנו - הקצב שבו הגוף שורף קלוריות.

      

     

    התחלתם דיאטה ? קראו עוד:

      

    דרך אחת להעלות את קצב חילוף החומרים היא באמצעות פעילות גופנית, ובעיקר העלאת מסת השריר בגוף. שריר שורף יותר קלוריות משומן, לכן אנשים עם מסת שריר גבוהה יותר ירזו בקלות יותר מאשר אחרים. גם אכילה של מספר ארוחות קטנות לאורך היום תתרום להעלאת קצב חילוף החומרים, ואם תשלבו בהן מזונות ספציפיים - תרוויחו עוד יותר.

     

    אז אילו מזונות יעזרו לנו לרזות? נסו את אלה:

     

    1. ברוקולי

    ירקות ירוקים מכילים כמויות גדולות של סידן, העוזר להעלות את קצב חילוף החומרים של הגוף ולפרק שומן.

     

    2. תרד

    תרד הוא מקור טוב לרכיבים מזינים כמו ויטמין C, מגנזיום, אשלגן וברזל. הוויטמין C שבתרד מסייע לתפקוד המטבולי של הגוף.

     

    3. פלפל

    פלפל, ובייחוד פלפל חריף, מכיל קפסאיצין הידוע כמגביר מטבוליזם. הקפסאיצין מגביר את התרמוגנזה, כלומר את החום הפנימי של הגוף. כדי להגביר חום יש צורך באנרגיה, ובכך תורם הפלפל להאצת ההוצאה האנרגטית.

     

    4. שעועית

    שעועית עשירה בחלבון ובסיבים. החלבון עוזר לבנות מסת שריר ולשמור עליה, וכאמור ככל שיש יותר שריר כך עולה קצב חילוף החומרים. הסיבים התזונתיים שבשעועית מאלצים את הגוף לעבוד קשה יותר כדי לפרק אותם, וכך תורמים גם הם לתהליך הירידה במשקל.

     

    5. אשכולית

    באשכוליות נמצא ניגרין, חומר שעוזר בפירוק השומן. לכן מומלץ בדיאטות רבות לפתוח את היום בחצי אשכולית ללא סוכר.

     

    מעלים את קצב חילוף החומרים. ברוקולי ופלפל (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מעלים את קצב חילוף החומרים. ברוקולי ופלפל(צילום: shutterstock)

     

    6. שיבולת שועל

    שיבולת שועל עשירה בשני סוגי סיבים תזונתיים: מסיסים ושאינם מסיסים. הסיבים מסייעים בפעילות מעיים תקינה ומונעים עצירות, והם תורמים גם לתחושת השובע ולכן מסייעים מאוד בתהליך ההרזיה.

     

    7. תה ירוק

    מעבר לכך שהוא נטול קלוריות, בתה הירוק מצוי חומר נוגד חמצון הנקרא EGCG. השילוב של החומרים המצויים בתה ירוק עם EGCG תורמים להגברת קצב חילוף החומרים.

     

    8. שקדים

    שקדים עשירים בחומצות שומן חיוניות, בחלבונים ובסיבים. אף על פי שהם עשירים מאוד בקלוריות, מחקרים מראים כי כמות קטנה של כחמישה שקדים ביום לא רק שאינה משמינה - אלא תורמת להרזיה.

     

    9. סויה

    סויה עשירה בחלבון ובוויטמינים מקבוצה B החשובים לכל דיאטה. בנוסף, סויה מכילה חומרים דמויי אסטרוגן, הנקראים פיטואסטרוגנים. כאשר יש חוסר באסטרוגן בגוף, למשל בגיל המעבר, נפגע גם קצב חילוף החומרים. לכן, צריכת אסטרוגן חלש ממקור צמחי כמו סויה יכולה לעזור להרזיה.

     

    10. ג'ינג'ר

    ג'ינג'ר מסייע לפעולת העיכול, אך משפיע גם על החום הפנימי שבגוף. בצורה זו משפיע גם הוא, כמו הפלפל, על קצב חילוף החומרים בגוף.

     

    הכותבת היא דיאטנית קלינית




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילוםף סי די בנק
    מומלץ לפתוח את הבוקר בחצי אשכולית
    צילוםף סי די בנק
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים