שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    השת"פ של סודהסטרים ופפסי: קולה בבקבוק רב פעמי

    לראשונה ישווקו תרכיז של מותגי פפסי להכנה ביתית בתקווה להפחית את זיהום כדור הארץ בפלסטיק. קוקה-קולה כבר ניסתה מהלך דומה לפני חמש שנים ונכשלה. אף על פי שהתרכיזים מיוצרים באשקלון - בינתיים הם לא יימכרו בארץ

    פפסי תוצרת בית: לראשונה בהיסטוריית המותג ניתן יהיה לרכוש פפסי להכנה ביתית, בצורת תרכיז. מדובר בשיתוף פעולה בין סודהסטרים לבין בעליה פפסיקו, ענקית המשקאות והמזון ויצרנית הפפסי.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

      

    פפסיקו רוכשת את סודהסטרים ב-3.2 מיליארד דולר

    הושלמה עסקת הענק: סודהסטרים עברה לידיה של פפסיקו

    בירנבאום על רכישת סודהסטרים: זה לא אקזיט, זו השקעה

     

    מלבד הנוחות לצרכנים, בשיתוף הפעולה יש את יתרון הפחתת זיהום כדור הארץ באריזות הפלסטיק, שחלקן הגדול מקורו בבקבוקי השתייה הקלה. החיסכון לא משמעותי: ליטר יעלה 93 סנט לעומת 95 סנט לבקבוק.

       (צילום: יח
    (צילום: יח"צ)
    העובדה שהשימוש בסודהסטרים לא מזהם כמו תעשיית המשקאות הקלים הייתה האסטרטגיה השיווקית של החברה מיומה הראשון. זו גם אחת הסיבות שפפסיקו רכשה את סודהסטרים - כדי לתת מענה לציבור שמנסה לשמור על כדור הארץ.

     

    כל מותגי המשקאות המוגזים מתוצרת פפסי יגיעו כתרכיז, בהם פפסי ופפסי מקס, 7-אפ, מאונטיין דיו, מירינדה ועוד. החדשות הרעות: הם יהיו זמינים רק בשוודיה ובנורווגיה, ומחודש מארס גם בגרמניה ובצרפת - מדינות שבהן המודעות לצריכת משקאות בבקבוקים רב-פעמיים היא הגבוהה ביותר בעולם. בשלב זה לא ניתן יהיה להשיג את התרכיזים בישראל - וזאת על אף שמפעל הטעמים של סודהסטרים באשקלון מייצר את התרכיזים של פפסי למערב אירופה. מהחברה נמסר שההשקה מתבצעת בשלב הראשון בשווקים החזקים ביותר של החברה באירופה, ובהמשך תיבחן השקת התרכיזים גם בשווקים נוספים מחוץ לאירופה, ובכללם בישראל.

       (צילום: יח
    (צילום: יח"צ)
      

    הניסיון של קוקה-קולה

    קוקה-קולה ביצעה מהלך דומה ב-2014 באמצעות שיתוף פעולה עם יצרנית מכונות הקפה האמריקנית קוריג גרין מאונטיין. קוקה-קולה רכשה 16% מקוריג והשתיים פיתחו מכשיר ביתי להכנת משקאות מוגזים שנועד להתחרות במכשירי סודהסטרים, כשלצידו הוצעו קפסולות סירופ להכנת משקאות של מותגים כמו ד"ר פפר, סנאפל וקוקה-קולה.

     

    המכשיר הושק בספטמבר 2015 אך תשעה חודשים בלבד לאחר מכן ייצורו הופסק בשל מכירות חלשות. נקודת התורפה העיקרית הייתה המחיר: 369 דולר (לעומת 79 דולר לדגם הפשוט של סודהסטרים בזמנו). בנוסף, לקוחות התלוננו על הרעש, על ההמתנה הארוכה עד שהמכשיר מגיע לטמפרטורה הרצויה, ועל ממדיו העצומים.

     

    צפו: הטרנסג'נדרית מרהט בקמפיין בינלאומי של סודהסטרים    (צילום: שמוליק דודפור)

    צפו: הטרנסג'נדרית מרהט בקמפיין בינלאומי של סודהסטרים    (צילום: שמוליק דודפור)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים