שתף קטע נבחר

מאזדה חושפת MX30 - חשמלית ראשונה עם שם מחייב

היצרנית היפנית חושפת מכונית חשמלית ראשונה. על פלטפורמת ה-CX30, עם עיצוב כמו-קופה, מנוע חשמלי עם 143 כ"ס וטווח נסיעה זעום של 200 ק"מ. בעתיד תוצע גרסת גנרטור מאריך-טווח

מאזדה חושפת בתערוכת טוקיו את ה-MX30, מכונית חשמלית ראשונה מתוצרתה - בהתאם לטרנד העולמי. לפי פרסומים באירופה, מכוניות ראשונות יתייצבו באולמות תצוגה במדינות השונות בדיוק בעוד שנה. המחיר שנקבע בהולנד למשל עומד על 33 אלף יורו (כ-130 אלף שקלים). לשם השוואה, מחיר פיז'ו 208 החשמלית באותו שוק עומד על 36 אלף יורו (כ-140 אלף שקלים), מחירה של ה-ID.3 ("הגולף החשמלית") יהיה במהדורות הראשונות 40 אלף יורו (כ-156 אלף שקלים), אך ירד אחר כך ל-30 אלף יורו (כ-118 אלף שקלים).

 

 

יחידת ההנעה משלבת מנוע חשמלי בהספק 143 כ"ס המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים - טרם פורסמו נתוני ביצועים ומהירות מרבית. מערכת GVC (ר"ת G-Vectoring Control) של מאזדה הותאמה למנוע החשמלי ושולטת במומנט העובר לגלגלים המניעים, במטרה להפחית את הכוחות הפועלים על המכונית בעת תאוצה, בלימה ופנייה. בהתאם היא מספקת האצה עדינה יותר מכלי רכב חשמליים אחרים וגם פעולת מערכת הבלימה הרגנטיבית פחות אגרסיבית מהמקובל.

 

מאזדה MX30 ()

מצברי ליתיום-יו בקיבולת 35.5 קוט"ש מספקים טווח נסיעה של 200 ק"מ בלבד בין טעינות, נמוך משמעותית ממתחרים כמו יונדאי קונה EV או קיה נירו EV. לדברי היצרנית, מטרת הבחירה במצברים קטנים הייתה להפחית את זיהום האוויר הכללי במחזור החיים של הרכב, שכן ייצור המצברים ופירוקם לאחר מכן הוא תהליך מזהם.

 

לדברי מאזדה, במקרה זה מדובר בפליטת זיהום כוללת נמוכה מזו של מאזדה 3 בעלת מנוע בנזין. עוד מציינים שם כי בעתיד תוצע גם גרסה המצוידת במנוע ואנקל של היצרנית, אשר ישמש כגנרטור להארכת הטווח. את המצברים ניתן יהיה לטעון בעמדה מהירה (50KW) שתאפשר טעינה ל-80% בכחצי שעה עד ארבעים דקות.

 

מאזדה MX30 ()

כבסיס משמשת פלטפורמת ה-CX30 עם מידות זהות לאורך (439.5 ס"מ), רוחב (179.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים (265.5 ס"מ). רק ממד הגובה צמח ב-3 ס"מ (157 ס"מ). מאזדה מציינת כי המרכב עבר הקשחה מחייבת על מת לתמוך במשקל עצמי גבוה יותר (טרם פורסם נתון), ובהתקנת המצברים ברצפת הרכב. מערך המיתלים נותר בתצורה זהה (מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור), עם כיול שונה לקפיצים ולבולמי הזעזועים.

 

מאזדה MX30 ()

מבחינה עיצובית נראה ה-MX30 כגרסת פנאי-קופה ל-CX30 עליו הוא מבוסס, עם מכסה מנוע ארוך יחסית בעוד שקורה C משתפלת בחדות לאחור. האלמנט המעניין ביותר הוא הבחירה בדלתות אחוריות הנפתחות בניגוד לכיוון הפתיחה של הקדמיות, מתכון בו בחרה היצרנית גם ב-RX8 שיצורה הופסק ב-2012. במאזדה אומרים כי הכניסה לאחור נוחה יותר כך, למרות שלא ניתן לפתוח את הדלתות האחוריות ללא פתיחת הקדמיות. מגני פלסטיק מודגשים סביב למרכב וגג צבוע שחור מסייעים ליצירת אפקט קרבי מחייב בקטגוריה.

 

מאזדה MX30 ()

עיצוב הפנים שונה במעט מדגמים אחרים של היצרנית, עם מושבי בד ייחודיים, לוח מחוונים הכולל צג דיגיטאלי במרכז ומד כוח אנלוגי. הקונסולה המרכזית כוללת מסך מגע תחתון לשליטה במערכת המיזוג וצג עליון נשלט חוגה. הקונסולה שבין המושבים מוגבהת עם בורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים