שתף קטע נבחר

סקודה חושפת את מפרט האוקטביה

היצרנית הצ'כית חושפת פרטים נוספים על האוקטביה החדשה, שבועיים לפני השקתה הרשמית. היא תציע יחידות הנעה חסכוניות יותר, ותמשיך להיות המרווחת בקטגוריה. לישראל היא תגיע רק בעוד כשנה

סקודה ממשיכה בתהליך החשיפה לאוקטביה החדשה, עם פרסום תמונות מניסויי נהיגה אחרונים במכונית, רגע לפני השקתה הרשמית בעוד שבועיים. הדור הרביעי בשושלת המשפחתית הצ'כית, מאז נרכשה סקודה בידי קונצרן פולקסווגן, ינחת בישראל רק ברבעון האחרון של 2020 - אז יחל ייצור הגרסאות עם יחידות ההנעה הרלוונטיות לישראל.

 

 

למרות התכווצות הקטגוריה ומעבר לקוחות לרכבי פנאי מעוצבים, האוקטביה היא אחת המכוניות החשובות ביותר עבור סקודה, עם 6.5 מיליון יחידות שיוצרו מאז הושקה לראשונה ב-1996 - כשליש ממכירות המותג בגלגולו המודרני תחת המטריה של הקונצרן הגרמני. בתמונות מופיעה גרסת הסטיישן, המכונה "קומבי", עם מדבקות הסוואה מסיביות. לפני כשבוע דלף לרשת צילום של גרסת חמש דלתות, הפופולרית בשוק המקומי, המאשר כי האוקטביה מאמצת את קו העיצוב העדכני של היצרנית. לדברי סקודה זה מאפשר הפחתה של כ-14% במקדם הגרר, ועל כן מביא לשיפור בצריכת הדלק ופליטת המזהמים.

 

סקודה אוקטביה ()

כבסיס היא תמשיך לעשות שימוש בפלטפורמת MQB של הקונצרן, המשותפת לפולקסווגן גולף החדשה (דור 8), תוך שמירה על בסיס גלגלים זהה לאוקטביה היוצאת (268.5 ס"מ). היא ארוכה ב-2 ס"מ (469 ס"מ) ורחבה ב-1.5 ס"מ (183 ס"מ), מה שמאפשר לה להציע מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים. צמד משענות הראש האחוריות כולל מגרעות נשלפות בקצוות, המאפשרות מנוחה או שינה ללא כאבי צוואר. גם נפח תא המטען גדול יותר – 600 ליטר בחמש דלתות (35+) ו-640 ליטר בסטיישן (55+), ולדברי היצרנית הוא שומר על מעמדו כגדול בקטגוריה.

 

סקודה אוקטביה ()

סקודה לא מפרסמת תמונות של עיצוב הפנים, אך מציינת כי הוא תוכנן מחדש לרבות הגה בעל שני חישורים, לוח מחוונים דיגיטלי ("10), ומסך מגע ("10) המוצב בחלק העליון של הקונסולה המרכזית. יש לא פחות מחמישה שקעי USB-C לטעינה, ובורר ההילוכים בגרסה האוטומטית מעוצב כמנוף קטן, בדומה לפורשה 911 העדכנית. עוד היא מציינת כי המושבים תוכננו מחדש לטובת שיפור הנוחות והתמיכה, והם כוללים כעת גם אפשרות חימום, קירור ועיסוי. רשימת האבזור האופציונלי כוללת בין היתר תצוגת נתונים עילית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מפתח חכם המאפשר פתיחה או נעילה בסמוך לכל אחת מהדלתות, ומערכת שמע משודרגת של Canton.

 

סקודה אוקטביה ()

אבזור הבטיחות כולל כעת מערכות מתקדמות מבעבר, לרבות שימוש בהיגוי להתחמקות מפגיעה במכשול (הולך רגל, רוכב אופניים) במידה ומרחק הבלימה קצר מדי כדי למנוע התנגשות, התראה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי (זיהוי רכב ואפילו רוכב אופניים), וזיהוי מצב בו הנהג לא שולט ברכב בגלל הירדמות או מצב רפואי - עד לעצירה אוטומטית של הרכב. כבעבר, יוצעו מערכות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, כשלרשימה נוספה גם תאורת מטריקס לד אדפטיבית.

 

סקודה אוקטביה ()

מנועי הטורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס) וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), מקבלים כעת מערכת היברידית קלה 48V בגרסאות עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד, אך לא בגרסאות עם תיבת שישה הילוכים ידנית - שבכל מקרה לא ישווקו כאן. היא מאפשרת דימום המנוע בעומס נמוך (ירידות למשל), אגירת אנרגיה בבלימה והחזרתה בתאוצה, כמו גם תחילת נסיעה חלקה יותר. בנוסף, יוצע מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 190 כ"ס והנעה כפולה, וגם גרסת גז טבעי (CNG) למנוע 1.5 ליטר (130 כ"ס), המבטיח פליטת מזהמים נמוכה ב-25% מיחידת הבנזין המקבילה.

 

סקודה אוקטביה ()

עבור נהגי המוניות נציין כי יוצע מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק - 150 כ"ס או 200 כ"ס, המבטיח הפחתה של 80% בפליטת תחמוצת החנקן (NOX). עוד תוצע יחידת הנעה היברידת נטענת, המשלבת בין מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין למנוע חשמלי, ולתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד בשתי רמות הספק -  204 או 245 כ"ס.

 

סקודה אוקטביה ()

האוקטביה תוצע עם אפשרות לבחירה מראש בכיול מיתלים רגיל, ספורטיבי וקשיח יותר המנמיך את המרכב ב-1.5 ס"מ, כיול לנסיעה בדרכים משובשות המגביה את המרכב ב-1.5 ס"מ, או עם בולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים רמת קשיחות משתנה. עוד מציינת היצרנית כי גרסאות RS (ספורטיבית) וסקאוט (סטיישן-שטח) יוצגו לקראת סוף 2020.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים