שתף קטע נבחר

פולקסווגן גולף חדשה - כאן בעוד שנה

היצרנית הגרמנית חשפה הערב דור שמיני למכונית הנמכרת ביותר שלה. הגולף החדשה מציעה תא נוסעים עדכני, מערכות בטיחות מתקדמות ויחידות הנעה משולבות חשמל

פולקסווגן חושפת גולף חדשה דור שמיני בשושלת המשפחתית הקומפקטית, שהחלה לפני 45 שנה ומונה עד כה 35 מיליון יחידות ברחבי העולם. הדגם הנמכר ביותר של היצרנית ישווק בגרמניה ואוסטריה כבר בדצמבר הקרוב, אך אלינו הוא יגיע רק ברבעון האחרון של 2020.

 

 

נאמנה לקביעה לפיה "עם הצלחה לא מתווכחים", שומרת פולקסווגן כרגיל על מראה מאוד מזוהה, שמרני יחסית אפילו עבור מותג זהיר כפולקסווגן. השינוי העיקרי הוא בחזית עם יחידות תאורה חדות וצרות מבעבר, המשולבות בסבכה קדמית עם סמל מותג שעבר שינוי (מינורי כמובן) לאחרונה. גם יחידות התאורה מאחור שונו, וכעת מתנוסס שם הדגם במרכז דלת תא המטען, מתחת ללוגו החברה.

 

פרט לאלה שומרת המכונית על קווי מתאר דומים (מאוד) לזו המוחלפת, לרבות משטחי חלונות גדולים יחסית למקובל. היא תוצע רק במרכב חמש דלתות, בשל כמות מכירות נמוכה, כ-10% לגרסאות שלוש הדלתות מסך מכירות הדגם היוצא.

 

פולקסווגן גולף ()

את השינוי המשמעותי שומרת פולקסווגן, כמעט כרגיל, לתא הנוסעים שעבר שדרוג ניכר. החל בלוח מחוונים דיגיטאלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("10) המופנה לכיוון הנהג ושולט בתפעול המערכות השונות, דרך מיעוט מתגים פיזיים ואפשרות לתאורת-אווירה משתנה. יש גם גלגל הגה חדש, תצוגת נתונים עילית, סידור שונה לתפעול אורות והפשרת אדים ומערכת שמע של הרמן קרדון.

 

פריט ייחודי ונאה למראה הוא בורר ההילוכים הזעיר במידותיו בגרסאות האוטומטיות, אשר מפנה מקום לתא אחסון נוסף בחלק הקדמי. למרות כל זאת, בתמונות שפורסמו נשמר שילוב צבעים וגימורים כהה ושמרני, בהתאם לטעם לקוחות הדגם.

 

פולקסווגן גולף ()

הגולף מצוידת בסוללת מערכות בטיחות המתקדמות של פולקסווגן עם אפשרות לנהיגה חצי-אוטונומית תודת למערכת שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית במהירות של עד 210 קמ"ש, לרבות תאורת מטריקס-לד. בנוסף יש מערכת Car2X לתקשורת עם תשתית חיצונית לטובת אזהרות על בעיות בהמשך הדרך, ותקשורת עם מכוניות גולף (מדגם זה) הנמצאות במרחק שאינו עולה על 800 מטרים ממנה. גם אלה ידווחו מיידית על פקקי תנועה מתהווים, כלי רכב בצד הדרך, כביש משובש במיוחד ועוד.

 

פולקסווגן גולף ()

יחידות ההנעה עברו בירושה מהגולף היוצאת, כאשר הרלוונטיות לישראל הן גרסאות הבנזין: שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 110 כ"ס וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בשתי רמות הספק 130 או 150 כ"ס. השידוך הוא לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, בעוד המנוע הקטן מוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית.

 

בגרסאות האוטומטיות כל המנועים מכונים כעת eTSI ומקבלים סיוע ממערכת היברידית קלה (48V) עם אגירת אנרגיה בעת האטה והחזרתה לצורך האצה. היא אמורה לאפשר צמצום של כ-10% בצריכת הדלק ופליטת המזהמים, ומאפשרת האצה חלקה יותר בתחילת נסיעה.

 

פולקסווגן גולף GTE ()

בנוסף יוצעו גם גרסאות היברידיות-נטענות המשלבות בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ומנוע חשמלי - האחת עם הספק משולב של 204 כ"ס וגרסת GTE עם 245 כ"ס. מצברים בקיבולת 13 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 60 ק"מ. יש גם מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק: 115 או 150 כ"ס. אלה מבטיחים הפחתה של 17% בפליטת המזהמים תודות להתקנת שני ממירים קטליטיים.

 

פולקסווגן גולף ()

גרסה חשמלית מלאה שהוצעה בגולף היוצאת לא עברה לדגם הנוכחי, שכן את מקומה של "הגולף החשמלית" תופסת ה-ID3. גרסאות GTI ו-R כפולת-הנעה יצטרפו להיצע במהלך שנה הבאה.


פורסם לראשונה 24/10/2019 10:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים