שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הילד דיבר 100 שעות בטלפון - והחשבון קפץ ב-600 שקל
    האם התלוננה שחברת הסלולר לא עדכנה אותה בחריגה - למרות שהנוהג הוא שהודעה נשלחת למכשיר שחרג. מה לעשות כדי לא לגלות באיחור שילדכם בן התשע דיבר בחודש האחרון שעות על גבי שעות בטלפון?
    על מה בדיוק מדבר ילד בן תשע בטלפון עם חבריו במשך יותר מ-100 שעות בחודש? לפני כמה ימים שלחה לנו ל' מכתב ובו סיפרה כי היא לקוחה של פרטנר וברשותה שלושה מכשירים. אחד מהם בשימושה האישי, ושניים בשימוש ילדיה. מדי חודש היא משלמת לחברה 30 שקל עבור כל אחד מהמינויים, ובסך הכל 90 שקל.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    מתקשים לקבל טיסת בונוס בלופטהנזה? זה בגלל שאתם ישראלים

    נטרטר עד שתוותר: מסע המכשולים בדרך למשיכת קופת הגמל

    ביטל את ההזמנה למלון - וחוייב בכל זאת

     

    בראש השנה היא נכנסה לחשבון כרטיס האשראי שלה וגילתה כי חשבונה חויב ב-738 שקל במקום ב-90 שקל. מיד בצאת החג היא התקשרה לחברה ונאמר לה כי אחד מילדיה, בן תשע, חרג מ-1,300 דקות השיחה המוקצבות במנוי, ולכן חויב ב-644 שקל עבור שימוש יתר. לשאלתה מדוע לא קיבלה הודעה על החריגה, נמסר לה כי הודעת SMS נשלחה למכשיר שבו בוצעה החריגה, כלומר זה שהיה בשימוש בנה.

       (צילום: shutterstock)
    אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
     

    ל' שלחה לנו מכתב כועס. לדבריה, מרגע רכישת המכשירים ידעו בחברה שהם נרכשו עבור הילדים, ולכן היא גם ביקשה לחסום אותם לשיחות חוץ ולא לחדש את המנוי באופן אוטומטי. "אז מדוע לא יכלו לעדכן גם אותי כאשר הייתה חריגה במכשיר של הילד?" תהתה.

     

    בדיקה של המדור עם חברת פרטנר העלתה כי באותו החודש הילד אכן שוחח בטלפון יותר מ-100 שעות. הכוונה היא לשיחה, ולא לגלישה. על פי הנוהג בחברה,

    וגם בחברות אחרות, כשיש חריגה בטלפון, הודעת SMS נשלחת למכשיר שבו בוצעה החריגה ולא למנוי שמשלם את החשבון. זאת אלא אם המנוי מבקש באופן מפורש שישלחו גם אליו את ההודעה. ל', אגב, סיפרה לנו כי במהלך שיחה עם פרטנר, לאחר שהתגלה החשבון המנופח של בנה, היא ביקשה כי מעתה היא תקבל גם למכשיר האישי שלה מסרון בכל פעם שאחד מהילדים שלה יחרוג מהתוכנית.

     

    בשורה התחתונה החליטו בפרטנר לנהוג לפנים משורת הדין ומסרו לנו כי זיכו את ל' עבור החריגה בשימוש. בחברה גם אישרו כי לבקשתה היא תקבל התראות עבור כל המינויים שברשותה - אפשרות שזמינה גם לכלל לקוחות החברה.

     

    למדור אין הרבה מה להוסיף פרט לקריאה להורים לקחת קצת אחריות על מה שהילדים עושים בטלפון הסלולרי, וגם על משך הזמן שבו הם מחוברים אליו. בריאות זה בטוח לא מוסיף להם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים