שתף קטע נבחר

מדוע משרד הכלכלה מקדם את "חג הקניות הישראלי"?

מלכודת הדבש של גוגל ישראל: אין שום דבר חגיגי בטרפת הקניות של נובמבר, ובכל זאת בחר משרד הכלכלה לשוב לקדם את ה-shoppingIL, ביחד עם גוגל - שתגזור את הקופון. אנחנו, הצרכנים, שוב משלמים את החשבון. פרשנות

חגיגה רשמית חדשה נולדה בישראל: מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה וגוגל ישראל ישובו לקדם השנה חג ברשת, shoppingIL. יותר מ-1,600 אתרים ישראליים ישתתפו במה שהוגדר חג הקניות הישראלי. גוגל, גוף ישראלי מוכר כידוע, תגזור קופונים. אנחנו נבזבז כסף מיותר.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

חיים על ארגזים: האנשים בארה"ב שקונים הכל באמזון

אלו הטעויות שאתם עושים בקניות אונליין

אמזון בישראל: מה נרוויח מזה? ייתכן ששירות פחות גרוע

 

זה מה שיש למשרד הכלכלה לקדם? חגיגת קניות? שנקנה עוד היישר לתוך הארונות שלנו המפוצצים ממילא? שנהרוס יותר את איכות הסביבה עם ים החבילות והמארזים? מישהו במשרד הכלכלה ובכל המטות המכובדים בדק ברצינות שהסוחרים הישראלים אכן מציעים מחירים משתלמים יותר מהאתרים הבינלאומיים המשתתפים במבצעי נובמבר? מהו אחוז המוצרים הסיניים בפרט והמוצרים המיובאים בכלל שיימכר בחגיגה הזאת?

האתר של
האתר של "חג הקניות הישראלי"(צילום מסך)

כ-160 יצרנים ישראלים משתתפים בחגיגה על פי דיווחי משרד הכלכלה. אפילו לא חמישית מכלל היצרנים שישתתפו בטירוף בחסות גוגל. כמה מהם מייצרים וימכרו רק מוצרים שעונים על ההגדרות של מוצר ישראלי? כמה מאתרי היצרנים הישראליים בפרט והאתרים המשתתפים בחגיגה של גוגל בכלל אימצו את תרבות השירות של אמזון? על פי שיחות רבות שקיימתי לאחרונה עם מומחים ועם צרכנים לנוכח הכניסה החלקית מאוד של אמזון לזירת הקניות הישראלית, רוב האתרים הישראליים רחוקים מאוד מתרבות השירות של אמזון, הרואה בצרכן מלך בעולם המשלוחים, לוחות הזמנים, ההחזרות ועוד. יש להם כברת דרך ארוכה לצעוד.

 

מדוע לא אימץ משרד הכלכלה את חודש טרפת הקניות כמועד לעשות בית ספר של שירות לצרכן לאתרים וליצרנים ישראליים לכללי שירות - איך ומתי עליהם ללכת לקראת הצרכן אף מעבר לדרישות בחוקי הגנת הצרכן?

אלי כהן באולפן ynet (צילום: עידן ארבלי)
אלי כהן, שר הכלכלה(צילום: עידן ארבלי)
  

אין שום דבר חגיגי בטרפת הקניות של נובמבר. מועדי שיאי הקניות - יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי - הם מועדים מלאכותיים חכמים שטופחו על ידי גורמים שיווקיים ומסחריים. החגיגה היחידה היא למוכרים, לחברות האשראי ולבנקים. בארץ, ההייפ של נובמבר הוא בונוס של תשובה לבעיית עולם המסחר מהעבר. כי אצלנו, בניגוד לחו"ל, נובמבר נחשב מסורתית לחודש של אחרי החגים, אחד מחודשי המכירות החלשים של השנה. וכעת יותר ויותר רשתות המקיימות פעילות אונליין וגם חנויות פיזיות נהנות בנובמבר ממכירות של פי 2 ויותר לעומת חודש רגיל.

 

אנחנו, הצרכנים, משלמים את חשבון הטרפת הזאת. כדי להציג הנחות מושכות של עשרות אחוזים, מנופחים מחירי המחירונים הרשמיים. ואנחנו נופלים כמו זבובים למלכודות הדבש. אין בעיה לנצל מציאות אמיתיות של מוצרים נדרשים, אבל חגיגה? ועוד בעידוד ממלכתי לגוגל, אחד הקונגלומרטים הבינלאומיים הגדולים והמפחידים בעולם? הזוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים