שתף קטע נבחר

אסטון מרטין DBX יגיע - רכב פנאי ב-1.69 מיליון שקל

פרסום ראשון: רשימת ההזמנות לרכב הפנאי החדש של אסטון מרטין נפתחה, כשבועיים לפני השקתו הרשמית. לצד פרטים טכניים חדשים והצצה ראשונה לתא הנוסעים יש גם מחיר מקומי

פנקס ההזמנות של יבואנית אסטון מרטין לרכב הפנאי החדש נפתחה כשבועיים לפני השקתו הרשמית. תג המחיר של ה-DBX יתחיל אצלנו ב-1.69 מיליון שקל והמתחרים הישירים יהיו בנטלי בנטיאגה ופורשה קאיין טורבו.

 

 

עד לחשיפתו המלאה של רכב הפנאי המסקרן מבית המותג הבריטי, מפרסמת היצרנית תמונת תא נוסעים מהודר, אשר יכלול בין היתר מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע "10.25 הכולל צימוד ל-Apple CarPlay ומערכת מצלמות היקפיות. מול הנהג יוצב לוח מחוונים דיגיטאלי בתצוגה משתנה ("12.3) וגלגל הגה ללא חלק שטוח - בשונה מדגמי הספורט של היצרנית - עם מנופי שליטה ידנית בתיבת ההילוכים מאחוריו. בין המושבים יש תא אחסון מקורר ומעל יש חלון שמש פנוראמי. 

 

אסטון מרטין DBX ()
מתג ההנעה ממוקם בחלקה העליון של הקונסולה בדומה לשאר דגמי המותג, עם מתגי שליטה במצבי התיבה (D, N, R ו-P), בעוד בקרת האקלים מפוצלת לשלושה אזורים. תא המטען יהיה בנפח של כ-600 ליטר עם אפשרות קיפול נפרדת לכל אחד מהמסעדים (40:20:40). ה-DBX יהיה דגם ראשון ליצרנית עם מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, תאורה דינמית, התראת שטחים מתים וערנות נהג.

 

אסטון מרטין DBX ()

מערכת ההנעה הכפולה, לראשונה באסטון מרטין, תהיה אחורית בבסיסה עם העברת עד 47% מכוח המנוע לפנים לפי דרישה. בחירה במצב "ספורט-פלוס" וניתוק בקרת היציבות יאפשרו הנעה אחורית בלבד, המסתייעת בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני אחורי.

 

מערכת המיתלים מתבססת על קפיצי אוויר אדפטיביים שפותחו בשיתוף בילשטיין ומאפשרים מרווח גחון משתנה. יש גם מוטות מייצבים אקטיביים להקטנת זוויות הגלגול במהירות גבוהה ושיפור הנוחות במהירות נמוכה. בורר מצבי הנהיגה כולל מלבד "ספורט-פלוס" הקיצוני גם "ספורט" ו-"GT", לרבות שני מצבי שטח בשם "טריין" וטריין-פלוס" המשנה את כיול המערכות השונות ומגביה את הגחון ב-4.5 ס"מ.


אסטון מרטין DBX ()

כפי שפורסם בעבר, יחידת ההנעה מגיעה מחטיבת AMG של מרצדס, V8 בנפח 4.0 ליטר עם 550 כ"ס, בו עושות שימוש גם ה-DB11 והוואנטאז'. בDBX תשודך אליו גם תיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה יחסים  שתגיע מהיצרנית הגרמנית. נתונים ביצועים טרם פורסמו, פרט לכושר גרירה של 2.7 טון.

 

הפלטפורמה עליה מתבסס ה-DBX ייחודית לו וכוללת אלומיניום שנועד לצמצם את ממד המשקל, אך בכל זאת מדובר ב-2,245 ק"ג (לפני נוזלים ומטען) בחלוקת משקל של 46-54 לפנים-אחור. הוא יוצע עם אפשרויות בחירה בין שלושה סוגי צמיגים שפותחו על-ידי פירלי בעלי ייעוד כביש טהור, דו-שימושיים או חורף קיצוניים על חישוקי "22.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים