שתף קטע נבחר

הסוחרים הישראלים על חודש הקניות: "אין אנשים עם שקיות וזה עצוב"

רחוב ביאליק בר"ג ההומה בדרך כלל היה ריק השבוע, ולא רק בגלל המצב הביטחוני: חגי הקניות ריתקו את הצרכנים למסכי המחשב - והחנויות הפיזיות נותרו ריקות. "כל יום פושטות חברות של 30 שנה את הרגל". צפו בכתבה

 

 

מלבד המצב הביטחוני הרעוע שגורם לירידה משמעותית בפדיונות היומיים , השבוע התמודדו העסקים הקטנים בישראל עם צרה נוספת מבחינתם: יומיים נוספים של סיילים שווים ברשת, לרגל יום הרווקים הסיני. בשבוע שעבר היה זה סבב המבצעים של שופינג איי אל, שניסה להקדים את ההנחות הגדולות של הסינים. מי שלא הספיק יכול לחכות עוד קצת, ואז יגיע הבלאק פריידי ואחריו הסייבר מאנדיי - ושאר הדילים המוזלים המוצעים לקראת סוף השנה האזרחית בניסיון להיפטר מהסחורה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בעקבות המצב הביטחוני: עשרות אטרקציות בחינם לתושבי הדרום

יום הרווקים: שופרסל הציעה טיסות ב-11 אירו, והאתר קרס

יום הרווקים: לא תמיד משתלם להזמין מסין

יש תקווה לקניונים בארה"ב: דור ה-Z מעדיף לקנות בחנויות פיזיות

יום הרווקים: עליבאבא ניפצה את שיא המכירות

שאלות ותשובות: המדריך המלא ליבוא אישי מחו"ל

 

ביקור ברחוב ביאליק ברמת גן גילה תמונת מצב לא פשוטה. מחירים נמוכים כל השנה ומבצעים מיוחדים לא הרשימו את הקהל - וביחס לימים אחרים, החנויות הפועלות במקום עשרות שנים עמדו ריקות. בשיחה עם ynet טענו הסוחרים כי העובדה שקמעונאים משלמים מיסים כדי לייבא הסחורה לארץ, אך צרכנים פרטיים שקונים ברשת אינם מחויבים במע"מ כל עוד מפצלים את הקניות עד לגובה של 75 דולר, פוגעת בהם.

סוחרים בעלי חנויות ברחוב ביאליק רמת גן (צילום: קרן נתנזון ויץ)
רני סולימני, בעל חנות ברחוב ביאליק רמת גן. למרות המבצעים, החנויות ריקות(צילום: קרן נתנזון ויץ)

"אין אנשים עם שקיות וזה עצוב. למה על מים יש מע"מ, אבל על נעליים אין?", שאל בכעס שמואל מגד, בעל חנות נעליים. אליו הצטרף נחמיה שרמן, גם הוא בעל חנות ברחוב: "אני משלם גם כשאני קונה וגם כשאני מוכר. אני בין הבודדים במדינת ישראל שמשלם מיסים 100%, אבל זה לא יעזור לנו, כל יום פושטות חברות של 30 שנה את הרגל, ואנחנו ממשיכים הלאה כאילו לא קרה כלום".

   (צילום מסך)
שמואל מגד, בעל חנות נעליים ברחוב ביאליק: "למה על מים יש מע"מ, אבל על נעליים אין?"(צילום מסך)

רני סולימני, עוד בעל חנות ברחוב, מספר: "האינטרנט הביא מכה חזקה לשוק ופגע בהרבה עסקים, אבל שורדים...".  לגבי הימים של הסיילים ברשת, חנה מורדי, גם היא בעלת עסק ברחוב, מספרת: "התנועה דלילה, המכירות יורדות, וגם ככה, עקב זה שאין חניה, העבודה חלשה".

 

הדי קרישן, אחת הלקוחות שפגשנו בחנות בגדים דווקא בימי הסיילים ברשת, סיפרה: "אני מחפשת מבצעים ברשת כל יום וכל היום, אבל פה אני מסתכלת, אולי יש משהו שלא ראיתי ב"עלי", שהתפספס. כשמגיעה חבילה שאת לא יודעת מה יש בפנים ולא זוכרת מה הזמנת, זה כל הכיף".

סוחרים בעלי חנויות ברחוב ביאליק רמת גן (צילום: קרן נתנזון ויץ)
סוחרים ברחוב ביאליק רמת גן. "אני משלם גם כשאני קונה וגם כשאני מוכר"(צילום: קרן נתנזון ויץ)

 

גלגולו של מבצע

נובמבר הוא חודש הקניות: שופינג איי אל הישראלי חל ב-6-7 בנובמבר, יום הרווקים הסיני ב-11 בנובמבר, ובסוף החודש בלאק פריידיי ב-29 בנובמבר, שמתחבר ליום שני שאחריו, סייבר מאנדיי שחל ב-2 בדצמבר.

 

שופינג איי אל הושק בידי גוגל ישראל לפני שש שנים (בשנים האחרונות בשיתוף עם קבוצת זאפ), כדי לנסות להילחם בזליגה של צרכנים ישראלים לקניות בחו"ל בחגי הקניות העולמיים, וצמח במהרה. אשתקד כבר קנו במסגרתו כחצי מיליון איש, והשנה השתתפו בו 1,800 חנויות והמכירות הסתכמו בכ-72 מליון שקל.

   ()
  

יום הרווקים הסיני החל כבדיחה של סטודנטים ב-1990, כאלטרנטיבה ליום האהבה עבור אנשים שאין להם בני זוג. הוא מתקיים בכל שנה ב-11 בנובמבר משום שהתאריך נכתב באמצעות ארבעה רווקים/ות - 1 1 1 1. השנה, ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא ניפצה את שיא המכירות ביום הרווקים הסיני שקבעה בשנה שעברה (30.8 מיליארד דולר). היא מכרה ב-24 שעות מוצרים בשווי של 38.3 מיליארד דולר - עלייה של 24% לעומת אשתקד.

 

בלאק פריידי, או יום שישי השחור, הוא כינוי ליום שישי שפותח את עונת השופינג שבין חג ההודיה בארה"ב לחג המולד. בשנים האחרונות ישראל הצטרפה לחגיגה ובענק. למעשה, היא אחת המדינות הבודדות בעולם שאימצה את החג הזה. הקמעונאים המקומיים עשו זאת כמעט בעל כורחם, בגלל הנהירה של ישראלים לקניות אונליין מחו"ל, ובפרט בחג הזה. הקמעונאים לא היו יכולים להתעלם מהעובדה שהצרכנים הישראלים החלו לרכוש פריטים מחו"ל בעשרות מיליוני שקלים, והחלו להציע מבצעים באתרים המקומיים ובחנויות.

 

סייבר מאנדי הוא כינוי ליום שני לאחר חג ההודיה בארה"ב, ונוצר על ידי חברות שיווק כדי לעודד קניות ברשת. המכירות המקוונות בסייבר מאנדיי במעצמה החזקה בעולם הגיעו בשנה שעברה לשיא של 7.9 מיליארד דולר, אחרי שעלו ב-19.7% לעומת סייבר מאנדיי בשנה שלפני.


פורסם לראשונה 15/11/2019 06:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: קרן נתנזון ויץ
חנות ברחוב ביאליק בר"ג
צילום: קרן נתנזון ויץ
מומלצים