שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    דיקור והומאופתיה: לחיזוק מבוגרים בחורף

    חמישה טיפולים וטיפים מעולמות הרפואה המשלימה שיסייעו להתמודד עם מחלות החורף. ד"ר מוטי לוי מפרט מה ניתן לעשות כדי להישאר בריאים בימים הקרים

    המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

      

    בגיל מבוגר רגישים יותר למחלות החורף. ככל שמתבגרים המערכת החיסונית עלולה להיחלש ולכן יש לשים תשומת לב גבוהה יותר לחיזוק הגוף לפני החורף ובמהלכו אז, החיידקים והנגיפים יותר נפוצים. לא בכדי מערכות הבריאות ממליצות לבני הגיל השלישי להתחסן .

     

    לרפואה המשלימה פתרונות מגוונים שיכולים לסייע לגוף לשמור על בריאותו ולהתמודד ולהקל על תסמינים עקב מחלות חורף בגיל השלישי.

     

    עוד במדור 60 פלוס: 

    בגיל 83: אמנית היודאיקה שמוכרת למוזיאון ישראל 

    5 יתרונות לאימון בעצימות נמוכה - עבור מבוגרים 

    3 מבוגרים, 3 תפריטים - מה הכי בריא?

     

    דיקור סיני למי שסובל ממחלות חורף (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    דיקור סיני למי שסובל ממחלות חורף(צילום: shutterstock)
     

    1: דיקור סיני - מקדם את ריפוי הגוף

    אחד הטיפולים המומלצים למי שסובל ממחלות חוזרות ונשנות ומרגיש צורך גדול לחזק את גופו, זהו הדיקור הסיני, שהוכח מחקרית כמקדם תהליכי ריפוי טבעיים בגוף ומסייע לטפל במגוון בעיות.

     

    דיקור סיני או בשמו הפחות מוכר אקופונקטורה שיטה שקיימת כבר 3,000 שנה שמתבססת על טיפול בערוצי אנרגיה (צ'י) ונקראים "מרדיאנים", המצויים לאורך הגוף.

     

    כאשר נוצרת חסימה באחד הערוצים, היא באה לידי ביטוי בכאב למשל. הדיקור פותח חסימות, מניע את הצ'י התקוע וכך מסייע בהפחתת ואף בריפוי מצבים רפואיים שונים.

     

    איך מתבצע הטיפול: אחרי אבחון על פי הרפואה הסינית, והבנה באיזה מצב נמצא הגוף, אלו איברים יצאו מאיזון, נדקור בנקודות ספציפיות כדי להשפיע על אותם איברים המעורבים בדיסהרמוניה.

     

    כך נחזיר את האיזון ולמעשה נעזור לגוף להשתמש במשאבים שלו כדי לתפקד כראוי ולהגן על עצמו מפני נזקי החורף. כמו כן, ישנה עבודה על חיזוק של איברים האחראים על מערכת ההגנה של הגוף.

      

    2: אקופרסורה - ניתן לבצע בבית

    שיטת מגע בלחיצה עם אצבעות על נקודות שונות בגוף בדומה לדיקור סיני, רק ללא המחטים. על פי גישה זו כל נקודה מתאימה לטיפול בבעיה רפואית אחרת ביניהן דלקות גרון, התקררות, כאבי ראש, מלאות בסינוסים, שיעול ועוד.

     

    ניתן להיוועץ עם מטפל בדיקור סיני שידריך אלו נקודות יסייעו לבעיה הקונקרטית ואת הטיפול ניתן לבצע בבית, לדוגמה ישנה נקודת לחיצה באמצע בית החזה המסייעת להקלה במלאות ובשיעול.

     

    בריא זקן זקנה קשישים ירקות ירוקים  (צילום:shutterstock)
    תזונה שתחזק את ההגנה של הגוף ממחלות(צילום:shutterstock)

    3: נטורופתיה - תזונה מחזקת בתקופה הקרה

    שיטה טיפולית המתבססת על ניצול יכולות הריפוי הטבעיות של האדם תוך שימוש בצמחי מרפא, תזונה טבעית ותוספי מזון במידת הצורך.

     

    על מנת לשמור על גוף חזק בעונה החורפית, חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ומזינה שתהיה כמה שפחות מעובדת, פחות סוכר לבן וכמה שיותר קרובה למקור .

     

    יש מגוון מזונות שמומלץ בשל סגולותיהן הבריאותיות להכניס לתפריט היומי יומי ביניהם ירקות ירוקים, סלק אדום ועוד.

     

    כמו כן, הרבו בשתיית משקאות חמים, דגש על חליטות כגון חליטת אסטרגלוס בשלב המניעה ואכינצאה או סמבוק שחור בזמן מחלה אקוטית.

     

    במידה והנכם סובלים מכיח, מוזמנים להכין חליטת אגסים ביתית - בשלו 4 אגסים חתוכים לרבעים עם מעט קינמון, ושתו זאת.

      

    4: הומאופתיה - האדם כמכלול

    ההומאופתיה מסתכלת על האדם כמכלול, היא קושרת בין גוף ונפש, ורואה את המחלה כביטוי של חוסר איזון שנוצר בגוף. בכדי לרפא אותה יש לבצע אבחון עומק על ידי מומחה ולפעול כדי להחזיר את האיזון וכך להשיג פתרון לא רק לתסמינים ולכאבים של המחלה אלא לשורש הבעיה.

     

    ההומאופתיה מציע מגוון אפשריות טיפול הדורשות אבחון אישי, כמו כן ניתן להיעזר בתרופות הומאופטיות כמו ABC להקלה על תסמיני צינון או שפעת, כאמור הטיפול יתבצע רק לאחר אבחון אצל רופא.

      

    5: פעילות גופנית - גם בחורף

    גם בחורף כשקר ואנו רוצים להישאר מתחת לשמיכות. חשוב להיות בתנועה כדי לשמור על הגוף בתיפקוד אופטימלי.

     

    פעילות גופנית בגיל המבוגר מסייעת לצמצם ואף למנוע בעיות בריאותיות, לשפר את התפקוד היומיומי, להטיב עם הנפש ולהפוך את האנשים המבוגרים לבראים ומאושרים יותר.

     

    חשוב לזכור כי המערכת החיסונית פגיעה בגיל מבוגר ולכן יש להתחשב בתנאי מזג האוויר. מינון האימונים המומלץ הוא במשך 30 עד 60 דקות , ארבע עד שש פעמים בשבוע, בהתאם למצב הבריאותי, אך כל מידה אחרת של קיום פעילות גופנית עדיפה על היעדרה.

     

     

    הכותב הינו הרופא הראשי של כללית רפואה משלימה

     

     

    ועוד: 6 צמחים שכדאי להצטייד בהם לקראת החורף 

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    צילום: shutterstock
    לחזק את הגוף ולהתמודד עם מחלות החורף
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים