שתף קטע נבחר

המרכז לעיוור נגד חברות האוטובוסים: בקשה לייצוגית ב-31 מיליון שקל

על פי הבקשה לתביעה, חברות התחבורה הציבורית הפרו את חובתן כלפי עיוורים ואנשים עם ליקויי ראייה: "תמונה עגומה של אי הנגשה"

המרכז לעיוור בישראל מבקש לאשר ייצוגית נגד חברות התחבורה הציבורית ב-31 מיליון שקל, בגין הפרת חובתן כלפי עיוורים ואנשים עם ליקויי ראייה. זאת לפי 134 הפרות שתיעד בשנתיים האחרונות.

 

שר התחבורה: הקו הראשון של הרכבת הקלה בת"א ייפתח בזמן

דו"ח ה-OECD: פקקי התנועה בת"א רק יחמירו, הפתרון הוא שימוש באגרות גודש

 

בבקשה טענו עוה"ד אורון שוורץ, יוגב נרקיס ואופירה סמבל ממשרד שוורץ נרקיס כי הקבוצה המיוצגת כוללת 23 אלף איש עם תעודת עיוור, 10% מהם עיוורים מוחלטים וכ-100 אלף איש עם לקויות ראייה חמורות, בשולי הגדרת העיוורון בחוק.

נהג אוטובוס. אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
נהג אוטובוס. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

לפי הסקר, אוטובוס ייחשב נגיש רק אם הנהג הפעיל כריזה חיצונית, ועצר בתחום התחנה (מטר לפני מבנה התחנה ומטר אחריו). המקרה נחשב נגיש גם אם הנהג פנה לעיוור ללא כריזה. אם נשמעה כריזה חלשה, האירוע נחשב לבלתי נגיש. עוד נבדק אם הדלת הקדמית הייתה בתחום התחנה.

 

נטען שבדן תועדו 76 מקרי אי נגישות מתוך 132 שתועדו, ובאגד 26 מקרים מ-43. בקווים הנתון היה 19 מקרים מ-25, ובאפיקים 13 מקרי אי הנגשה מתוך 20 שתועדו. בתביעה נטען ל"תמונה עגומה של אי הנגשה בחברות האוטובוסים, ופגיעה ביכולתו של אדם עם מוגבלות ראייה להתנהל בתחבורה הציבורית". נטען שכל הפרת הוראות כזו תורמת להימנעות חברי הקהילה מיציאה מהבית דרך קבע.

 

 

כל המקרים תועדו בתל אביב בתחנות במבנה סככה. הם תועדו בידי צוות מקצועי של המרכז לעיוור בצילומים וניתוחם לאחר מכן. בכל בדיקה הוצב מתנדב במקום בולט בתחנה. המתנדבים היו שלושה אנשים עם עיוורון חלקי, שהרכיבו משקפיים כהים ונעזרו במקל נחייה או בכלב נחייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
נהג אוטובוס. אילוסטרציה
צילום: shutterstock
מומלצים