שתף קטע נבחר
 

הישראלים פסימים יותר: ירידה של 4% במדד אמון הצרכנים

מנתוני הלמ"ס עולה כי בנובמבר עמד המדד על שיעור שלילי של 14%, לעומת 10% באוקטובר. פסימיות גבוהה עוד יותר נרשמה בחברה הערבית; עם זאת יש לשים לב לנתון לפיו מאז 2015 המצב הכלכלי של משקי הבית נמצא במגמה חיובית

מנתונים שפרסמה היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בחודשיים האחרונים הצרכנים הישראלים פסימיים יותר בנוגע לעתידם הכלכלי. המגמה מתבטאת בעלייה בשיעור השלילי של מדד אמון הצרכנים. בנובמבר האחרון עמד מדד אמון הצרכנים על שיעור שלילי של 14% - זאת לעומת שיעור שלילי של 10% באוקטובר.

 

מדינה באוברדרפט: 42% ממשקי הבית בישראל במינוס

המינוס הממוצע של הישראלים: 25 אלף שקל

  

עוד נרשמה החמרה בשניים ממדדי המשנה שמרכיבים את מדד אמון הצרכנים: השינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה, שעמד על שיעור שלילי של 19% בנובמבר, לעומת 12% בספטמבר, והשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית, שעמד על שיעור חיובי של 5% בחודש שעבר, לעומת 11% בספטמבר. כלומר, הציבור יותר פסימי לגבי המצב הכלכלי של משקי הבית ושל המדינה.

  (צילום: שני ונגרובסקי)
צרכנים ישראלים(צילום: שני ונגרובסקי)

עם זאת יש לשים לב לנתון לפיו, גם בשנה האחרונה ומאז 2015 למעשה, המצב הכלכלי של משק הבית נמצא במגמה חיובית. מה שמעיד, לפי הלמ"ס, על אופטימיות זהירה.

 

הפסימיות, מן הסתם, גבוהה יותר בקרב אלו שאינם מועסקים, שם עמד המדד על שיעור שלילי של 23%, לעומת שיעור שלילי של 9% בקרב המועסקים. כמו כן בקרב חסרי תעודת בגרות עמד המדד על שיעור שלילי של 21%, לעומת בעלי תעודת בגרות ובעלי תעודה אקדמית, עם שיעור שלילי של 11% ו-9% בהתאמה.

  

כן נמצאה פסימיות רבה יותר בקרב האוכלוסייה הערבית, שם עמד המדד על שיעור שלילי של 26%, לעומת האוכלוסייה היהודית (שיעור שלילי של 11%). יש לציין כי המשמעות של השיעור שלילי, הוא ההפרש בין שיעור הנשאלים שענו כי המצב הכלכלי שלהם ושל המשק ישתפר בעתיד, לבין אותו שיעור מבין הנשאלים שענו את התשובה ההפוכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שני ונגרובסקי
צרכנים ישראלים
צילום: שני ונגרובסקי
מומלצים