שתף קטע נבחר

הסופגנייה שעצבנה את ארגוני שמירת איכות הסביבה

שפופרת פלסטיק לקישוט סופגנייה - גימיק לגיטימי או בזבוז משווע? תלוי את מי שואלים: רשת רולדין הציגה השנה סופגניות עם שפופרת פלסטיק עליהן, והצליחה לעצבן את ארגוני השמירה על הסביבה. הרשת בתגובה: "התחלנו בתוכנית פעולה להכנסת מוצרים תומכי סביבה"

חנוכה בפתח ובתי הקפה והקונדיטוריות מלאים בסופגניות - בכל הצבעים, בכל הטעמים ובכל הצורות. אבל סיון חילאי, כתבת ynet, שביקרה בסניף של רשת "רולדין" ברחוב אבן גבירול בתל אביב, פגשה שם סופגנייה שעצבנה אותה: על אחד המגשים בחנות, בין כל שלל הסופגניות המעוצבות והיפות, היו סופגניות מקושטות בשפופרת פלסטיק קטנה, שפופרת שבתוכה קרם עשיר שאותו אמורים להזליף על הסופגנייה בזמן האכילה.

סופגניות עם שפורפרת פלסטיק (צילום: סיון חילאי)
הסופגניות של רולדין: האם שפופרת הפלסטיק הכרחית?(צילום: סיון חילאי)
 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

מבחן סופגניות הריבה

מתכונים לסופגניות מעדות שונות

סופגניות ולביבות אפויות

 

"נכנסתי לסניף ומיד ראיתי את שפע הסופגניות ואת העיצובים המיוחדים שלהם. פתאום ראיתי שהמזרק פלסטיק הדק שהיה בשנה שעברה על הסופגניות שלהם, התחלף בשפופרת פלסטיק, שהיא עוד יותר מזיקה לסביבה. מיד חשבתי שאיך יכול להיות שבשנת 2019 דבר כזה קורה, והאם היצירתיות הזאת שווה את הנזק הסביבתי שזה עושה. לא פניתי לעובדים שם כי לא חשבתי שזה לגיטימי להגיד משהו לאנשים שעובדים במקום, כי אני יודעת שזה לא בידם. בכל מקרה אני חושבת שצריך לחשוב על הסביבה גם כשעושים סופגניות יצירתיות לחג, ולחשוב האם הדבר הזה הכרחי".

 

מתוך דאגה סביבתית, חילאי צילמה את הסופגניות המדוברות ושלחה את התמונה לארגון "The Natural Step", שהעלו את התמונה לפייסבוק, והיא הפכה לוויראלית.

 

את חושבת ששפופרת הפלסטיק הזאת הפריעה לעוד אנשים?

"מי שמודע לנושא הזה זה בטוח הציק לו, אבל רוב האנשים מתלהבים מגימיקים ומדברים שמצטלמים טוב לאינסטגרם. כשזה פורסם בפייסבוק וכתבנו שיש ביצירה הזאת נזק סביבתי זה יותר הפריע לאנשים, אבל לא ברמה שיצאו לרחובות. אני חושבת שבסופו של דבר אנשים הבינו שהחדשנות הזאת לא ממש במקום".

 

"לשפופרת הזאת יש שימוש קצר, ארעי ולא נדרש. לקח חודשים לייצר אותה, שלא נדבר על השינוע וזיהום האוויר שלקחו חלק בתהליך, וכל זה לשימוש רגעי בלבד", מסרה מיכל ביטרמן, מנכ"לית הארגון. "כל העולם הולך לכיוון הפוך מזה - צימצום השימוש בפלסטיק וצימצום השימוש בחד פעמי, והמהלך הזה של רשת רולדין הוא אנטיתזה לכך. בכלל, כל נושא הפלסטיק והבזבזנות צריך לעבור שינוי כי יש היום המון בזבזנות בשוק והסתכלות רגעית וחד פעמית על דברים, וצריך לשנות את הנורמות. חברות חייבות להבין שהמציאות משתנה והן חייבות להבין קיימות ולהסתכל על הרכש, על השינוע ועל הייצור ולא רק על העטיפה. ברור שצריך לעשות שינויים דרסטים, ויש ארגונים שלוקחים את זה צעד קדימה ודואגים לסביבה. אני מקווה שבעקבות זה עוד ועוד ארגונים וחברות יתחילו לעשות שינוי אפשרי ונכון, כי השינוי בתפיסה מתבקש ואקוטי".

 

מרשת "רולדין" נמסר בתגובה: "בימים אלה רולדין פועלת לקידום עקרונות הקיימות בכל סניפי הרשת, בליווי חברת ייעוץ מתמחה. התחלנו בתוכנית פעולה להכנסת מוצרים תומכי סביבה. לקחנו לתשומת לבנו את הנושא והוא נבחן בקפידה כחלק מתהליך חוצה ארגון. סופגניית פריז ברסט הושקה במהדורה מוגבלת".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון חילאי
הסופגנייה שעיצבנה את ארגוני השמירה על איכות הסביבה
צילום: סיון חילאי
מומלצים