שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    "בדואר מתעדפים את אמזון על אתרים ישראליים"

    בדואר ישראל מתעדפים הזמנות שבוצעו מאמזון ומאתרים זרים ועשרות אלפי צרכנים שרכשו באתרים ישראליים לא מקבלים חבילות שהזמינו. הסוחרים מתלוננים: "אנחנו מוציאים משלוח נוסף על חשבוננו"

    עשרות אלפי צרכנים שקנו פריטים באתרי אינטרנט ישראליים לא קיבלו את החבילות שלהם, כי דואר ישראל מתעדף את אמזון. נהגים ומנהלים בתוך הדואר אמרו ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" שכרגע אלה ההנחיות: קודם כל אמזון והאתרים הזרים.

     

    כאוס בדואר: חבילות מתעכבות, לא עונים לטלפון

    לאן נעלמה החבילה שלכם: מדריך לאיתור ולמניעת אובדן חבילות בדואר

    תורים ארוכים, חבילות נעלמות: המבקר על הקטסטרופה בדואר ישראל

    הלהיטים של בלאק פריידיי: מטוחן אשפה ועד מנשא לתינוק

     

    >> אבדה לכם חבילה? כתבו לנו

     

    "בעקבות האיחורים המסיביים במשלוחים מאמזון והיקף ההחזרים הגדול שצרכנים מבקשים מאמזון, בדואר חוששים", אמר לנו עובד בדואר. "החוזה עם אמזון מטריף את הדואר. בדואר שליחים - אמזון בעדיפות ראשונה".

    מרכז הסחר המקוון של הדואר (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
    מרכז הסחר המקוון של הדואר(צילום: מירב קריסטל)
     

    לדברי ליאור חמו, מנכ"ל אתר lastprice, למרות שרק 10% מהעבודה שלהם היא עם דואר ישראל, כ-1,500 לקוחות ממתינים לסחורה בשווי של כמיליון שקל, כשחלק מההזמנות מתחילת נובמבר. "זה היקף שאין לו תקדים ואנחנו לא לבד. מדובר בעשרות עסקים מקומיים שנמצאים בתעדוף לא ברור. החבילות נמצאות במרכז מיון ונאמר לנו מפורשות שהן בתעדוף שני".

     

    בינתיים הוחלט באתר לשלוח חבילות שוב עם חברות שילוח אחרות. "אנו לא יודעים אם נקבל את הכסף כי לא מקבלים מענה, וזה אחרי 17 שנות עבודה מול דואר שליחים. הם הגיעו לאובדן טוטלי של הדרך ויד ימין לא יודעת איפה יד שמאל". אייל חמו, מנהל המכירות של האתר, כבר לקח ברכבו הזמנות ללקוחות. לדבריו, שליח שמסר לו חבילה מאמזון אמר לו מפורשות שיש תעדוף לאמזון. "הוא הסביר לי שגם אם הוא אומר שיש לאותו בניין חבילה מהארץ ומאמזון, אומרים לו 'לא, אתה לוקח רק אמזון'".

     

    גם לאון שמואלי, מנהל הדיגיטל והשירות של אייבורי, מלין כי "לקוחות לא קיבלו משלוחים מלפני שבועיים, וזה בתוך הארץ. הוספנו חברת שליחויות כי יש בעיה עם דואר ישראל. אני מעריך שייקח להם חודש וחצי-חודשיים להתאפס. בינתיים, אנחנו פותחים חוב ומוציאים את המשלוח שוב עם מונית על חשבוננו. זה 70 שקל בממוצע, ואנחנו מקווים שהדואר יחזיר לנו את הכסף. כבר פתחנו חוב של עשרות אלפי שקלים מול הדואר בגלל עיכובים".

     

    "גידול עצום בהזמנות"

    גורמים נוספים שעובדים מול הדואר סיפרו שאלפי חבילות תקועות במוקדים השונים, בהן חבילות שהגיעו מחו"ל לפני שבועיים ושלושה ועוד לא עברו מיון במודיעין. לדברי יניב פורת, שעוסק בתיווך מול אתרי אינטרנט מחו"ל, צרכנים אף מקבלים הודעות שהחבילה מאמזון הגיעה אליהם - אך היא מגיעה כמה ימים אחר כך. "הדואר בלחץ, הם מנסים להראות לאמזון שהם עומדים בסטנדרטים שלה".

     

    מדואר ישראל נמסר בתגובה: "אנו דוחים את הטענות. דואר ישראל מתמודדת עם היקפי פעילות עצומים בחודש האחרון. מדי יום יוצאים מאות אלפי משלוחים

    לרחבי הארץ באמצעות שליחים, דוורים ונקודות שירות, כאשר החלוקה מתבצעת על פי שיקולי החברה ויכולותיה. אנו מודעים לכך שהגידול העצום בהזמנות משפיע על חוויית השירות, ואנו מתנצלים על כך".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: מירב קריסטל
    מרכז הסחר המקוון של הדואר
    צילום: מירב קריסטל
    מומלצים