שתף קטע נבחר

יותר מהאירופאים: כמה זמן אנחנו מבזבזים בתחבורה הציבורית

הישראלים ממתינים יותר לאוטובוס, משתמשים פחות בקורקינטים ובאופניים, והולכים מעט יחסית לתחנות האוטובוס: דו"ח של אפליקציית Moovit מדרג את ישראל מול 24 מדינות אחרות בעולם בתחבורה ציבורית. אז כמה זמן אנחנו מבלים באוטובסים ביחס לשאר העולם?

משבר התחבורה הציבורית במספרים: הישראלים מבלים כמעט שעתיים ביום בתחבורה הציבורית - 51 דקות בממוצע לכל כיוון. בספרד, לא המדינה העשירה באירופה, מבלה נוסע רק 30 דקות בממוצע, פחות מבצרפת (37 דקות) ובגרמניה (39 דקות). לפחות עוד לא הגענו לרמה של אינדונזיה, עם 65 דקות נסיעה יומיות.

 

פרסום ראשון: 6,000 נהגי מוניות ישבתו שלושה ימים

תושבי גבעתיים היכונו: רחוב כצנלסון יכיל גם נת"צ

חברות התחבורה למשרד התחבורה: לא תשלמו? נשבית פעילות תוך ימים

 

כך עולה מדו"ח של אפליקציית הניווט מוביט, שמתבסס על מיליוני תכנוני נסיעה שביצעו משתמשי האפליקציה ב־2019 ב־99 ערים ב־25 מדינות. בנוסף, שילבה החברה סקר משתמשים החושף את הדרך שבה אנשים מתניידים בערים בעולם בתחבורה הציבורית והזעירה.

אוטובוסים ברחובות (צילום: אבי מועלם)
אנחנו ממתינים יותר לאוטובוס, אבל הולכים פחות לתחנה. תחבורה ציבורית בישראל(צילום: אבי מועלם)
 

אפליקציית מוביט (צילום: shutterstock)
אפליקציית מוביט(צילום: shutterstock)
 

על פי הדוח, הישראלים מחכים כ-14 דקות בממוצע בתחנות בכיוון נסיעה אחד (17 מ-25 מדינות). בתאילנד זמן ההמתנה הממושך ביותר (20 דקות) ובסינגפור הכי קצר (8.44 דקות). רק כ-10% מהישראלים הנוסעים בתחבורה הציבורית ממתינים פחות מחמש דקות בתחנות בכיוון נסיעה אחד, מקום 23 מ-25 המדינות שנבדקו.

 

וכמה רחוקות התחנות מאיתנו? מרחק ההליכה הממוצע של הישראלים בכיוון נסיעה אחד אל התחנה, במהלך החלפות ומהתחנה האחרונה אל היעד, הוא 655 מטרים - המקום הרביעי בדוח מבחינת מרחק ההליכה בכיוון אחד. מרחק ההליכה הקצר ביותר נמדד בסינגפור (583 מטר), לאחר מכן אורוגוואי (613 מטר) וארגנטינה (636 מטר). במקום האחרון איחוד האמירויות עם 1.2 ק"מ.

 

מה יעודד את הנוסעים להשתמש יותר בתחבורה ציבורית? 16% השיבו שתדירות גבוהה יותר וקיצור זמן ההמתנה, 13% - קיצור זמן הנסיעה, 12% - דיוק זמנים, 10% - תוספת קווים ישירים ליעד ופחות החלפות, 7% - תחנות קרובות יותר לבית/מקום העבודה, 6% - שיפור הנוחות כמו מושבים רחבים יותר, גישה ל-WiFi, מיזוג אוויר, שקעי טעינה ודמי נסיעה נמוכים יותר ו-4% - שיפור הניקיון.

קורקינט קורקינטים תל אביב תחבורה (צילום: AFP)
קורקינטים ואופניים בתל אביב(צילום: AFP)

המחקר בדק גם את תדירות השימוש באופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים. 12% משתמשים בהם מדי יום, 7% עד 3 פעמים בשבוע, 6% עד 5 פעמים בחודש, 10% לעיתים רחוקות, ואילו 64% מעולם לא השתמשו. בבנגקוק, למשל, 29.3% משתמשים בהם מדי יום, בג'קרטה 20.3% ובמיאמי 19.5%. 36% ציינו שאמצעים אלה מהירים מהליכה, 19% השיבו כי אפשר להחנות אותם בכל מקום, 16% טענו כי הם ידידותיים לסביבה, 15% השיבו כי קל למצוא אופניים/קורקינטים שיתופיים בעת הצורך ו־13% ציינו את נושא המחיר האטרקטיבי.

 

יובב מידד, סמנכ"ל הצמיחה והשיווק של Moovit, שהגיעה ל-680 מיליון משתמשים בעולם: "הופתעתי עד כמה זמן ההמתנה התחנה קריטי בכל העולם. הפרמטר החשוב ביותר לנוסעים הוא תדירות גבוהה של קווים, וכפועל יוצא המתנה מינימלית בתחנות. שיפור בתחום יגרום לרבים להשתמש בקביעות בתחבורה הציבורית".

 

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים