חברת האוטובוסים קווים מאיימת להפסיק את פעילותה החל ביום שישי הקרוב. מנכ״ל החברה, אריק סיני, פנה הבוקר (ב') במכתב לשר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', ולבכירים נוספים במשרד וטען כי החברה תתקשה לשלם לעובדיה אם לא תקבל את הכסף לה היא זכאית מהמדינה. סיני מבהיר כי אם לא יועברו תשלומים עד יום שלישי הקרוב, החברה תפסיק את פעילותה - הנאמדת במאות אלפי נסיעות אוטובוס בחודש - לחלוטין שלושה ימים מאוחר יותר. במשרד התחבורה בחרו שלא להגיב.
1 צפייה בגלריה
(צילום: רונן טופלברג)
בהקשר זה ראוי להזכיר כי לפני מספר ימים הופתעו חברות התחבורה הציבוריות הפרטיות לגלות כי תשלומים להם הן זכאיות לא יועברו אליהן יממה לאחר מכן כנדרש. ״עצירת התשלום החודשי, יש בה כדי לגדוע באחת את צינור הדלק שמזין את פעילותנו״ כתב סיני במכתב. ״אם לא תחודש 'אספקת הדלק' בתוך ימים בודדים לכל היותר, התוצאה עבורנו תהיה הרת אסון ובלתי הפיכה". עוד הוסיף מנכ"ל קווים: "אנו רואים את הממשלה כאחראית לכל הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו לנו ושייגרמו לנו בגין אי-העברת התשלומים במועד, ונעמוד על זכותנו לפיצוי מלא".
(עדכון) מספר שעות לאחר שנשלח המכתב של חברת קווים, נשלח מכתב זהה למשרד התחבורה על-ידי מנכ״ל חברת אפיקים, עודד כהן. האחרון הודיע במכתבו כי אם עד יום שלישי הכסף שאמור להגיע לחברה שלו לא יועבר, תשבית החברה את כל פעילותה החל מיום ראשון הקרוב.
כאמור, במשרד התחבורה האחראים לפעילות החברה, סירבו להגיב לאיומי ההשבתה. במשרד האוצר אמרו ל-ynet כי "על שולחן ועדת הכספים מונחות פניות תקציביות בהיקף של מיליארדי שקלים, עבור פעולות שונות וחיוניות של הממשלה, בין היתר, תשלום למפעילי התחבורה הציבורית. דיון הוועדה שנקבע במטרה לדון בפניות בוטל, וכרגע לא פורסם בלו"ז הוועדה מתי, אם בכלל, היא צפויה להתכנס. בהיעדר תקציב מאושר, לא ניתן לשלם למפעילי התחבורה הציבורית, על פי חוק".