שתף קטע נבחר

רשת ויקטורי תמכור ביונד מיט

ויקטורי תהיה רשת השיווק הגדולה הראשונה שתחל למכור בעוד שבועיים את תחליף הבשר ביונד בורגר של חברת ביונד מיט, שכבר נמכר בארץ במסעדות ובבתי טבע. המחיר: 49.90 שקל לשתי קציצות

בשורה לטבעונים ולמפחיתי צריכת הבשר: רשת ויקטורי תמכור את תחליף הבשר מהצומח ביונד בורגר (Beyond Burger) של ביונד מיט (Beyond meat).

 

"ביונד מיט בעמדה חזקה יותר היום מאשר בכל יום אחר בהיסטוריה"

ביונד מיט מרחיבה את הנתח שלה בישראל

מקדונלד'ס תמכור את ההמבורגר הטבעוני של ביונד מיט; המניה מזנקת

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

בכך, ויקטורי תהיה רשת השיווק הגדולה הראשונה שתציע לצרכנים את ההמבורגר דמוי הבשר, שיימכר באריזות של זוג ב-49.90 שקל ל-227 גרם (113.5 גרם ליחידה). לאחרונה פורסם שרמי לוי מתעניין במכירה של המוצר וכך גם ניצת הדובדבן ושופרסל, אך ויקטורי הקדימה אותם ותחל למכור אותו בעוד כשבועיים.

ביונד מיט  (צילום: איי אף פי)
ביונד מיט (צילום: איי אף פי)

ביונד בורגר כבר נמכר בישראל בתי טבע ובאתרים שמיועדים לצרכנים טבעונים כמו מנדי ומחסן הטבעונות ורובם מוכרים אותו ב-79-80 שקל לארבע יחידות, כלומר כ-40 שקל לזוג, מחיר נמוך מזה שתציע ויקטורי, אך לא מן הנמנע שויקטורי תמכור אותו לעיתים קרובות במבצעים.

  

 

ברשתות מזון מהיר כמו מוזס, מתמחרים מנת ביונד מיט (כולל לחמנייה) ב-69 שקל. לשם השוואה, מנה טבעונית שאינה ביונד מיט מתומחרת ב-56 שקל. ברשת סוסו אנד סאנס, ארוחת ביונד מיט עולה 79 שקל, כמו ארוחת הבשר היקרה ביותר ברשת, לעומת 65 שקל ו-59 שקל לארוחות הכוללות סוגים אחרים של המבורגר טבעוני.

   (צילום: אבי רוקח ואידו ארז)
מנכ"ל ויקטורי אייל רביד(צילום: אבי רוקח ואידו ארז)
 

קרוב ל-220 שקל לק"ג

בעבר אמרו קמעונאים כי צרכנים לא יהיו מוכנים לשלם את המחיר הזה על תחליף בשר, אבל כנראה שיש ציבור של צרכנים שמוכן לשלם קרוב ל-220 שקל לק"ג מוצר שמכיל: מים, חלבון אפונה מבודד, מיץ סלק, שמן קנולה, שמן קוקוס מזוכך, תמצית תפוחי עץ, שמרים והרבה חומרי E שמייצבים, מסמיכים מעכבים חימצון ומווסתים חומציות. יש בו כ-270 קלוריות וכ-7 גרם שומן רווי. "הדימום" שלו הוא צבע מאכל שעשוי מסלק ו"השיוש" שלו עשוי מקוקוס.

 

בביונד בורגר אין סויה או גלוטן, הוא מכיל 20 גרם חלבון למנה ונחשב לטעים מאוד ולתחליף הצמחי שכרגע, הכי מזכיר בטעמו בקר, לצד אימפוסיבל בורגר, מוצר שמכיל רכיבים שהונדסו גנטית.

 

ביונד מיט הונפקה במאי 2019 ובשיאה הגיעה לשווי שוק של כ-12 מיליארד דולר. מדובר במוצר מקליפורניה, שמיובא לארץ על-ידי חברת קאיה של יואב אלגרבי ועדי ריכטר. בארה"ב נמכרים תחת המותג גם מוצרים דמויי נקניקיות ובשר קצוץ, בין היתר. בישראל נמכרים ברשתות השיווק המבורגרים שונים שמיועדים לצרכנים טבעונים וצמחונים שעשויים מקטניות ופטריות וכן "נתחים" שמדמים בשר אך עשויים מסייטן, אך כל אלה לרוב לא מזכירים בטעמם בשר בקר אמיתי. בישראל ובעולם פועלים עשרות סטארטאפים שמפתחים תחליפי בשר בטעם של בשר ואף "מגדלים" בשר מתורבת במעבדות.

 

שוק תחליפי הבשר והחלבון מן החי מגלגל בארה"ב, קרוב ל-4.5 מיליארד דולר, כך לפי SPINS DATA. אנליסטים צופים שב-2030 הוא יגלגל 85 מיליארד דולר. תחליפי בשר כאלה נמכרים כמעט בכל רשתות המזון המהיר הגדולות בארה"ב וגם סטארבקס הודיעה לאחרונה שתוסיף לתפריט שלה ארוחת בוקר מבוססת על קציצת "בשר" צמחי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים