שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    למרות הקורונה: כך תצליחו ליהנות עם הילדים בפסח

    הפסיכולוגית, סיגל סידליק אלון, מסבירה איך למרות חוסר הוודאות והדאגה, ניתן לעבור את חג הפסח בצורה משפחתית ורגועה. צפו בדיון באולפן ynet

    בשיתוף כללית

     

    חג הפסח בזמן הקורונה הוא כזה שלא ידענו מעולם. השגרה נקטעה, הקשרים המשפחתיים גם לפתע נעלמה ומעל הכל מרחפת עננת אי הוודאות של הזמן בו נוכל לחזור לחיים הקודמים שלנו אם בכלל.

     

    סיגל סידליק אלון, פסיכולוגית ארצית של כללית, מתארחת באולפן ynet כדי לתת כמה דגשים לקראת החג בתקופת משבר הקורונה.

     

    צפו בדיון באולפן:

      

     

     

    סידליק אלון מסבירה כי לצד ההמלצות שיתרמו לחוסן הנפשי - ליצור שגרת יום, עיסוקים ועוגני זמן, פעילות גופנית, מפגשים חברתיים באמצעים דיגיטליים, ושיתוף ברגשות המורכבים שמתעוררים בזמן זה - החג המתקרב מצריך הסתגלות נוספת. כדאי לשתף בתחושות ולדבר ישירות על רגשות כמו דאגה, מתח, עצב, געגוע. אלה רגשות לגיטימיים והשיחה עליהם תקל בהתמודדות.

     

    "המלצה זו חשובה גם עבור ילדים ופעוטות שבדרך כלל מבטאים רגשותיהם בשינויים בהתנהגות, כדי שירגישו מובנים וירגישו שאינכם חסרי אונים. הסבירו שאלה רגשות טבעיים, אפשר להגיד שלא ידוע לכמה זמן אך שמטרת ההנחיות היא לשמור על כולכם, ואתם כהורים תשתדלו לעשות מה שאפשר כדי שיהיה זמן נעים", היא אומרת.

     

    המלצות שיעזרו לעבור את החג בצורה נעימה למרות כל המגבלות

    - זכרו: בנפרד זה לא לבד! אפשר להרגיש קירבה וביחד גם כשיש מרחק גיאוגרפי.

     

    כדאי להזכיר לעצמנו מה מסמל החג עבורנו, ולמצוא דרכים שונות ויצירתיות שיאפשרו לחוש את משמעות החג – משפחתיות, אכפתיות, מסורת.

     

    - תנו לעצם ההתכנסות קצת פחות משקל, כפי שקורה כאשר אחד מבני המשפחה מבלה בחופשה.

     

    - ציינו את הארוחה וצרו אווירת חג גם בנוכחות מצומצמת. המשמעות שניתן לאירוע תשפיע על החוויה.

     

    - שמרו על אופטימיות, שתפו את בני המשפחה (בבית או בווידאו) בחוויה חיובית שקרתה במהלך השבוע.

     

    - שילחו לבני המשפחה סרטוני ברכות או שירי חג מוקלטים, שיהיו להם נגישים לצפייה ומשמחים כל הערב.

     

    - נסו לתאם שיחת טלפון או וידיאו עם הסבים והקרובים לקריאת הגדה משותפת.

     

    - לילדים – כדאי להפחית ככל שניתן חוסר ודאות וחוסר אונים. שמירת רצף והכנה לצפוי ככל שניתן עוזרת להפחית מתח. הסבירו שהמצב נועד לשמור עלינו ועל הקרובים לנו. ספרו במה החג יהיה שונה, ותכננו ביחד מה יתרום לשמחה ולחגיגיות.

     

    - השתדלו לאפשר לכל הילדים למצוא את האפיקומן, הזדמנות להתרגש ולהרגיש חוויה חיובית. הציעו לילדים לצייר את שולחן החג, כדרך לבטא רגשותיהם.

     

    - אפשר להיעזר גם בקצת הומור. זיכרו שהמתיחויות הנלוות לחג כמו איפה מתארחים ועם מי נפגשים, כל אלה לא יעלו השנה מסביב לשולחן.

     

    מוזמנים לקרוא באתר הכללית המלצות להתמודדות בתקופה זו עם פעוטות וילדים, מתבגרים, מבוגרים ובני הגיל השלישי. אם יש צורך, ניתן לפנות לאנשי מקצוע בקו התמיכה במוקד *2700 שלוחה8*. 

     

    בשיתוף כללית

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    לעבור את החג בשלום
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים