שתף קטע נבחר

צילום: AP, EPA

השר פרץ מגיב למנכ"ל משרד הבריאות: "הם לא קובעים"

שר החינוך התייחס לדבריו של משה בר סימן טוב בריאיון לאולפן ynet, לפיהם צריך להמתין עם החזרה ללימודים, ואמר כי ההחלטה תתקבל בסופו של דבר על-ידי ראש הממשלה. "משרד הבריאות לא מבין את האתגרים"

 

 

שר החינוך רפי פרץ הגיב היום (חמישי) בדיון פנימי במשרדו על דברי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בריאיון לאולפן ynet, ואמר כי "משרד הבריאות לא קובע לגבי מערכת החינוך".

 

3084 ()
בית ספר ברמת גן

פרץ אמר כי "למשרד הבריאות יש דעה והיא לגיטימית, אבל לא הוא קובע לגבי מערכת החינוך. האוצר אחראי על האוצר, הבריאות על הבריאות ואני על החינוך. הם לא מודעים לאתגרים ולמשמעויות שיש להחלטה, על הבגרויות, החינוך המיוחד ועוד".

 

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

 

מנכ"ל משרד הבריאות על החזרה ללימודים : "צריך להמתין"

1 מכל 91 תושבים בבני ברק חולה, זינוק בנדבקים בבית שמש

המחסומים בבני ברק ובירושלים הוסרו : "ההנחיות לא ברורות"

הכלכלנית הראשית באוצר : "נגיע לגירעון של 10%, אנחנו במשבר כלכלי חמור"

שידור חי ונדיר מהעליון: בג"ץ דן במעקב אחר חולי קורונה

 

 

השר אמר כי "בסופו של דבר ראש הממשלה שומע את מגוון הדעות של משרדי הממשלה ומכריע, אבל כל פרסום של דעה חד צדדית גורם לבלבול בקרב הציבור ומשדר כאוס. אני מתואם עם ראש המל"ל וברגע שתתקבל ההחלטה נוציא אותה בצורה מסודרת".

 

 

 

 

 

הרב רפי פרץ משה בר סימן טוב (צילום: יואב דודקביץ)
שר החינוך ומנכ"ל משרד הבריאות(צילום: יואב דודקביץ)
 

בר סימן טוב אמר כי "אפילו דרום קוריאה, שכולם נושאים את עיניהם אליה, עדיין לא החזירה את המסגרות לשגרה", וטען כי אף מדינה לא עשתה כן, למרות שבדנמרק הכריזו על המהלך כבר אתמול. 

 

בר סימן טוב הדגיש כי בסופו של דבר ההחלטה תלויה בפוליטיקאים, אך "מהסתכלות ריאלית, שלוקחת בחשבון את העובדה שילדים יכולים להיות מחוללי הדבקה כי הם מדביקים ונדבקים מהר, יהיה צורך לחכות עם זה כדי לראות שהצעדים הראשונים שננקוט לא מייצרים תבערה בהדבקה".

 

התוכנית: לימודים בחצרות, בספריות ובאולמות ספורט

 

מכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות, אחד הגופים המייעצים למשרד הבריאות בנוגע לאסטרטגיית היציאה, הציג למשרד מסמך בו המליץ כי הלימודים בבתי הספר יחזרו באופן מדורג על פי סדר העדיפות שקבע משרד הבריאות - ראשית החינוך המיוחד ובהמשך גני הילדים וכיתות א'-ג'.

 

 

 

 

 

כמו כן, ציינו כותבי המסמך כי עדיף שיתקיימו ארבעה ימי לימוד בלבד ולאחריהם עשרה ימי חופש, גם אם התשתיות מאפשרות ללמד שבועות רצופים. כותבי המסמך המליצו גם לאפשר להורים המעוניינים בכך להמשיך עם ילדיהם במסגרת ביתית, תוך הנחיות מתאימות, מכיוון שבכל מקרה צפויים מקרי הדבקה במערכת החינוך.

 

בתחילת  השבוע נודע ל-ynet כי במסגרת תוכנית החזרה ללימודים, משרד החינוך מתכנן מודל שישמש לצמצם את סיכויי ההדבקה של התלמידים וצוותי ההוראה: הלמידה ביום שאחרי תתקיים לא רק בכיתות, אלא תתפרס בחצרות, בספריות ובאולמות הספורט וההתכנסות, ותתבצע בקבוצות קטנות.

 

את הדברים פירט מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, במכתב להנהלת משרדו. המודל ייושם בהדרגה בנקודה שבשלב זה לא ידועה אחרי חופשת הפסח ובמהלך השבועות הבאים. "מעגלי הלמידה ביום שאחרי יהיו ברוטציות, וסדר היום שגיבשנו יעניק לכל תלמיד שגרה מובנית וברורה שמתחילה במפגשי בוקר, ממשיכה בלמידה רב-תחומית ומסתיימת במפגשי סוף יום", כתב אבואב.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ
השר פרץ והמנכ"ל בר סימן טוב
צילום: יואב דודקביץ
מומלצים