שתף קטע נבחר

עיר האופניים יוצאת לדרך: יותר מ-150 ק"מ של שבילי רכיבה ייסללו בת"א

עיריית תל אביב אישרה את הכפלת שבילי האופניים בעיר בתוך חמש שנים - כחלק מחזון לצמצום השימוש ברכב הפרטי. בין היתר ייסללו שבילים בדיזנגוף ובהרצל: "זו מהפכה, נהיה קצת כמו ברלין". הצפי: עומס התנועה יפחת ב-30%. צפו בתוכנית המלאה

 

 

 

עיר האופניים: עיריית תל אביב אישרה השבוע תוכנית נרחבת להכפלת שבילי האופניים בעיר עד 2025, במטרה לצמצם את השימוש בכלי הרכב הפרטיים ולהעלות את הולכי הרגל והרוכבים לראש סדר העדיפויות. בתוכנית, שזכתה לשם "עיר האופניים 2025", יורחבו שבילי האופניים מ-140 ק"מ הקיימים כיום לכ-300 ק"מ.

שביל האופניים החדש ברחוב פינסקר (צילום: אבי חי )
שביל האופניים החדש ברחוב פינסקר(צילום: אבי חי )

עיריית תל אביב אישרה פרוייקט נרחב להכפלת שבילי האופניים בעיר בתוך חמש שנים ()
מתקני עגינה לאופניים בחצרות בניינים. חזון עירוני

עיריית תל אביב אישרה פרוייקט נרחב להכפלת שבילי האופניים בעיר בתוך חמש שנים ()
שבילי האופניים יעברו לכביש - הסיכון להולכי הרגל יפחת משמעותית

בעירייה ציינו כי אחת ממטרות הפרויקט היא להעלות את השימוש באופניים ובקורקינטים מ-11% לכ-20%, והצפי הוא שעומס התנועה בעיר יפחת בכ-30%. כבר בשנה הקרובה ייסללו כ-30 ק"מ נוספים של שבילי אופניים, תוך הפרדתם בצורה פיזית בין משתמשי הדרך.

 

לקריאה נוספת:

פחות נתיב: החל מבצע סימון שבילי אופניים בתל אביב

הקמת שביל אופניים - שבוע באירופה, ארבעה חודשים בישראל

 

לדברי ראש העיר רון חולדאי, "העיר עברה מהפכה בשנים האחרונות, והאופניים והכלים הדו-גלגליים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהמרקם העירוני. אנו ממשיכים בעבודה, וסוללים בימים אלה קילומטרים רבים של שבילי אופניים נוספים. מטרתנו היא משולשת: לייצר עיר אופניים אמיתית, להחזיר את המדרכות להולכי הרגל ולהפחית את גודש התנועה וזיהום האוויר".

עיריית תל אביב אישרה פרוייקט נרחב להכפלת שבילי האופניים בעיר בתוך חמש שנים (צילום: נועה גוטמן)
"נהיה קצת כמו ברלין". שביל אופניים על חוף הים בת"א(צילום: נועה גוטמן)

עיריית תל אביב אישרה פרוייקט נרחב להכפלת שבילי האופניים בעיר בתוך חמש שנים (צילום: נועה גוטמן)
(צילום: נועה גוטמן)

סגנית ראש העיר מיטל להבי, המחזיקה בתיק התחבורה בעירייה, אמרה כי "מדובר בתוכנית מהפכנית, שלראשונה לוקחת מקטעי שבילים ומתכללת אותם לכדי רשת רציפה אחת. התוכנית מתבססת על מודלים שנועדו לתת מענה לביקושים בצירי הרכיבה לפי ביקוש, נגישות וכיסוי העיר, תוך אפיון רחובות קריטיים לרכיבה - בשילוב חינוך לשינוי תרבותי והתנהגותי בדרכים באמצעות הסברה ואכיפה. אין ספק שאלטרנטיבה טובה לרכיבה תאפשר את הוזלת יוקר המחייה והעלאת איכות האוויר לטובת העיר ותושביה".

 

סגן ראש העיר אסף הראל, שמחזיק בתיק הבינוי והתשתיות, אמר כי "אנחנו נשפר כבר השנה את החיבורים והרציפות של השבילים. נסדיר חיבור בין רוטשילד לשדרות חן, והשביל המקולל על המדרכה באבן גבירול יירד גם הוא לכביש. חסל סדר שבילים על מדרכות בלב העיר. זו מהפכה, לא פחות. המדרכה תחזור להיות מקום מוגן להולכי הרגל. אנחנו נהיה קצת כמו ברלין, וזו רק ההתחלה".

עיריית תל אביב אישרה פרוייקט נרחב להכפלת שבילי האופניים בעיר בתוך חמש שנים ()
התוכנית של עיריית ת"א
 

העירייה תקדם סלילת שבילי אופניים באורך כולל של עשרות קילומטרים ברחובות הבאים: הרצל, דיזנגוף, קרליבך, הוברמן-מרמורק (אבן גבירול-כיכר התרבות), רדינג וברודצקי-רדינג, ארלוזורוב (מבן יהודה דרך הירקון ועד למרינה), מבצע קדש (פנחס רוזן-רפידים), דבורה הנביאה (דיסנצ'יק-פנחס רוזן), הרצל (בן צבי-רוטשילד), רחוב נמל יפו, ריינס-אדם הכהן-מאנגר, שדרות ההשכלה, יאיר רוזנבלום (גרינברג-פרופס), אורי צבי גרינברג (רוזנבלום-שץ פרסיץ'), מוזס (יגאלון אלון-מנחם בגין), סשה ארגוב, מגדל שרשן, יורדי הסירה, יהודה הימית, ירמיהו והארבעה (מנחם בגין-קרליבך).

 

רחובות נוספים שנמצאים בבחינה הם בוגרשוב, יגאל אלון והעלייה. השבוע כבר סומנו שבילי אופניים טקטיים ברחובות פינסקר במרכז העיר וסולומון בדרומה.

 

בחודש אפריל כבר החלה העירייה בסלילת שביל אופניים דו-סטרי, שאורכו 1.2 ק"מ, בצידו המערבי של רחוב בן יהודה, מרחוב ארלוזורוב צפונה עד רחוב התערוכה. העבודות על שביל זה צפויות להימשך כשישה חודשים. תנועת כלי רכב סדירה תתאפשר בזמן העבודות, וגם המעבר הבטוח להולכי הרגל יישמר.

עיריית תל אביב אישרה פרוייקט נרחב להכפלת שבילי האופניים בעיר בתוך חמש שנים ()
מתאימים את העיר לרוכבים. תל אביב

דרומית לארלוזורוב יחלו בקרוב עבודות הרכבת הקלה, שבשלבי הביצוע שלהן יוסדר שביל אופניים נוסף לכיוון דרום. שביל אופניים ברחוב אבן גבירול ישודרג כחלק מעבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה, וצפוי לצאת לדרך בתחילת שנת 2021. במטרה ליצור הפרדה בין הולכי רכב לרוכבים, השביל ייסלל על חשבון נתיב נסיעה בכביש.

 

בעירייה ביצעו גם כמה פרויקטים נוספים כדי להקל על השימוש באופניים ברחבי העיר, כדוגמת התקנה מסילות ברזל להעלאת אופניים בשטחים ציבוריים והתקנת מתקני עגינה בחצרות בניינים.

 

בהודעת העירייה נכתב כי "ההשקעה העירונית באופניים היא אמצעי ראשי להשגת התועלות הרחבות שנהנות מהן ערי אופניים בעולם. מדובר בהפחתה במטרדים מתחבורה, שכונות עירוניות שוקקות, נגישות גבוהה לאמצעי תחבורה מהירים וזולים והתניידות בריאה ומהנה. יישום התוכנית צפוי להפחית ב-30% את עומס התנועה בעיר, ולכן גם אנשים שתלויים ברכב ייהנו מפירותיה".

 

עוד נמסר כי "היעד של העירייה הוא לצמצם את היקף הרוכבים והולכי הרגל שנפגעים מהאופניים בכ-40%. לצד זאת, עיריית תל אביב-יפו תמשיך לקדם מיזמי רכב ואופניים שיתופיים תוך הסדרת ואכיפת פעילותם. היעד הוא ש-20% מהנסיעות בעיר יתקיימו בכלים אישיים, והוא גבוה משמעותית מהממוצע בערי ישראל שעומד על כ-3%".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים