לפני ימים אחדים חשפה יצרנית הרכב הרומנית דאצ'יה דור חדש לסנדרו, כיום המכונית החדשה הזולה בישראל והיחידה שתשאיר לכם עודף מ-60 אלף שקל, ונראה שגם בעתיד תהיה זולה במיוחד. עם מאפייני מיסוי כמעט חסרי תקדים ותאווה בלתי נדלית לעוד ועוד הכנסות לקופת המדינה מציבור שברובו חסר ברירה, מדינת ישראל לא מאפשרת מחירים הגיוניים. כך נשארים אלה שלא מעוניינים או יכולים להוציא 100 אלף שקלים ומעלה עבור רכב חדש, עם כלי רכב מאוד בסיסיים. אבל מה חדש?
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
8 צפייה בגלריה
(צילום: נועם וינד)
בעבר הצגנו לכם מגוון גדול של אפשרויות מוטוריות לצרכן החסכן בפחות ממחיר הסנדרו. אם מדובר ברכב שטח ואם מכונית משפחתית או כזו שמיועדת לחופשות, וכעת, גם למי שממש אוהב לנהוג. מכוניות ביצועים משומשות שגם אם כוחן אינו מלא עוד, הן ספורטיביות ומתגמלות באופיין. מכוניות שכיף לנהוג בהן, למרות ההיסטוריה העשירה שמתחת לצמיגיהן. קבלו כמה דוגמאות שירעידו לכם את רגל ימין.
חשוב-חשוב לפני שממשיכים: אלה לא כלי רכב חדשים. חלקם עברו לא מעט ידיים, חלקם לא תמיד טופלו באהבה הדרושה או בזמן. זה נכון כמובן לכל כלי רכב, זה נכון בעיקר לכאלה שעבדו קשה. לא מבחינת הקילומטראז', אלא מבחינת ניצול רב של יכולת המנוע, המתלים, הבלמים, תיבת ההילוכים, המצמד (אם יש כזה) ומה בעצם לא. הצרה הכי גדולה היא ש"יישור קו" עלול לעלות המון, עד כדי חוסר כדאיות. לכן חשוב להפעיל עין בוחנת ולבקש חוות דעת מקצועית עד כמה שניתן. המלצה: הימנעו בכל מקרה ממכוניות ששופרו.
עם ה-500 החייתה פיאט את מותג אבארט, ששמור היה לגרסאות ביצועים. גם כיום, עשור אחרי השקתה, המכונית הקטנה נראית מצוין. בנוסף היא נמרצת וזריזה, עם התנהגות יותר פראית ממדויקת, אבל מהנה ומתגלמת לנהיגה. לפני שאתם מזכירים את תדמית האמינות של פיאט, נציין כי היא דווקא מציגה רמת אמינות טובה יחסית. נכון, היא צפופה ליותר מנהג ונוסע והנסיעה אינה נוחה במיוחד, אבל עם תיבה ידנית - התרחקו מהרובוטית - היא יופי של רכישה.
מחירון: 34 אלף שקל ל-2010 עד 60 אלף שקל ל-2015
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר, 135 כ"ס
תמסורת: חמישה הילוכים ידנית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.9 שניות, 205 קמ"ש
חשוב לבדוק: איכות הקונסולה הקדמית וכמובן מצמד בגרסה הרובוטית
הסופר-מיני הגרמנית מעולם לא בלטה מול מתחרותיה האירופיות, אבל הקורסה שעברה השבחה בחטיבת הביצועים OPC נחשבת לאחת הטובות בקטגוריה. והעובדה שהיא אינה מבוקשת כל כך מהסיבות המוזכרות, הופכת אותה לזולה יחסית. ביצועים יש ויכולת דינמית גם, רמת אמינות גבוהה אבל גם כאן נוחות הנסיעה מוגבלת עקב כיול מתלים נוקשה שמתאים יותר לכבישי ארץ המוצא ופחות לישראל.
מחירון: 30 אלף שקל ל-2011 עד 59 אלף שקל ל-2016
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, 192 כ"ס
תמסורת: שישה הילוכים ידנית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.2 שניות, 225 קמ"ש
חשוב לבדוק: חישוקים פגיעים בגלל חתך נמוך מאוד, תקינות מצמד
הג'ולייטה תלתן ירוק, גרסת הקצה למשפחתית הקומפקטית, נראית ממש מצוין למרות גילה המתקדם, טובה מהרבה מתמודדות חדשות. גם הביצועים טובים מאוד, היא שימושית יחסית ועשויה אפילו לשמש כרכב משפחתי. הביצועים שם וכוח ממש לא חסר. חבל רק שלמרות המראה המגרה, היכולות הדינמיות הן לא ברמה של הטובות בקטגוריה וכך גם לגבי תקשורת-הגה. תא הנוסעים סובל עם השנים ועלויות הטיפולים יקרות יחסית.
מחירון: 36 אלף שקל ל-2010 עד 58 אלף שקל ל-2014
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר, 235 כ"ס
תמסורת: שישה הילוכים ידנית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.8 שניות, 242 קמ"ש
חשוב לבדוק: טיפולים בזמן וכנדרש, רגישה להחלפת שמן איכותי, תקינות מזגן
אחת המכוניות הפופולריות ביותר בקטגוריה בעבר, וזו שלא זכתה - בינתיים לפחות - ליורשת. לסיאט איביזה קופרה ביצועים טובים והיא היחידה ברשימה שמצוידת בתיבה אוטומטית מודרנית. אבל היא לא המכונית הכי דינמית ומהנה לנהיגה ברשימה, וסובלת במפתיע מרמת אמינות נמוכה. בעיקר מנוע כפול-מגדשים (טורבו ועל) ותיבת הילוכים (מצמדים יבשים). במילים אחרות, אם אתם לא חייבים גיר אוטומטי, הימנעו גם כאן.
מחירון: 48 אלף שקל ל-2010 עד 57 אלף שקל ל-2011
מנוע: בנזין טורבו ומגדש על, 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר, 180 כ"ס
תמסורת: שישה הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.9 שניות, 229 קמ"ש
חשוב לבדוק: תקינות מנוע (קומפרסיה, עשן, משאבת מים) ותיבת הילוכים
עם ה-208 GTI חזרה פיז'ו למקורותיה והציגה את מי שעשויה להיות בעיני רבים סוג של יורשת מודרנית ל-205 GTI המיתולוגית. התנהגות הכביש והיכולת הדינמית גבוהות מאוד והביצועים טובים. גם נוחות הנסיעה ביומיום טובה והיא אינה סובלת מנוקשות מיותרת כמו חלק ממתחרותיה שמוותרות על שיכוך הולם.
מחירון: 46.5 אלף שקל ל-2013 עד 57 אלף שקל ל-2014
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, 200 כ"ס
תמסורת: שישה הילוכים ידנית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.8 שניות, 216 קמ"ש
חשוב לבדוק: מערכת מיזוג, משאבת דלק
8 צפייה בגלריה
(צילום: רועי צוקרמן)
הפוקוס ST, גרסת ביצועים לדור הקודם של המשפחתית הקומפקטית, הייתה הראשונה והאחרונה להגיע ארצה כדגם ספורטיבי של פורד. כחדשה היא סבלה בעיקר מתג-מחיר גבוה מדי והיעדרה של תיבה אוטומטית. אבל כמשומשת היא אולי המומלצת ביותר מתחת ל-60 אלף - אם תצליחו למצוא אחת כמובן. כי יש לה מרכב חמש דלתות שימושי, ביצועים מצוינים והיא אחת המכוניות היותר מהנות לנהיגה שבהן התנסנו בעשור הקודם.
מחירון: 49.5 אלף שקל ל-2012 עד 58 אלף שקל ל-2014
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, 250 כ"ס
תמסורת: שישה הילוכים ידנית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.5 שניות, 248 קמ"ש
חשוב לבדוק: בלמים נוטים לבלאי גבוה
המגאן RS הקודמת נמצאת ברשימה אקסקלוסיבית של הקומפקטיות הטובות בכל הזמנים, ונחשבת עד היום לאחת ממכוניות ההנעה הקדמית המהנות ביותר לנהיגה. אחד מיתרונותיה הגדולים הוא מתלה קדמי מתוחכם שביטל כמעט לחלוטין את השפעת המומנט על ההיגוי. גרסאות CUP צוידו בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני שהקנה לה יכולות דינמיות יוצאות דופן למכונית הנעה קדמית. חסרונות: נסיעה מאוד נוקשה ושימושיות מוגבלת עקב שלוש דלתות בלבד.
מחירון: 36.5 אלף שקל ל-2010 עד 58 אלף שקל ל-2013
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, 250 כ"ס
תמסורת: שישה הילוכים ידנית, הנעה קדמית
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.1 שניות, 245 קמ"ש
חשוב לבדוק: תקינות מצמד (יקר להחלפה), נקישות משולשים קדמיים