איזה מודל הדרקון שלך?
המדור לענייני דרקונים מסביר מה טוב בהם, שואל למה אין הרבה כאלה ומציע משחקי דרקון משלו
אני באמת צריך להסביר למה משחקי רכיבה על דרקונים שולטים? זה הרי כל כך ברור. דבר ראשון, שרירי הענק שמשתרגים תחתיך, הקפיצה לאוויר שמעלה ענן אבק ומעיפה יצורים פחותים לאחור, ואז - הטיפוס המסחרר לשחקים, התאזנות בגובה של מאות מטרים מעל ארץ פנטסטית של מרחבים פתוחים משובצים באגמים שזוהרים באור השמש ומתוחמים בהרים שגיאים של שלג עד.
גידי הברזל בכנפי הדרקון הפרטי שלי מניעים בכוח עצום מוטת כנפיים של יותר מ-15 מטרים, ושנינו ביחד מפלחים את האוויר כמו ברק כסוף של קשקשי מתכת, בעוד קריאת ההנאה שלי מתגמדת לחלוטין מאחורי צריחת הרוח ושאגת הקרב המהדהדת של היצור האדיר שתחתי.
הוי, כמה שאני פואטי! וזה עוד לפני שהתחלתי לדבר על האלימות המתפרצת של קרבות אוויר נגד דרקונים אחרים, על שריפת טורי חיילים שלמים בהבל פה והפצת צבאות אמיצים לכל עבר בחיל ורעדה, על ריסוק חומות שעמדו איתן אלף שנה בהתנגשות של גוף משוריין בן 20 טון, ועל ריטוש מכונות מלחמה בציפורניים ארוכות כחרבות וחזקות וחדות כיהלומים. אם זה לא תחליף פאלי, אני לא יודע מה כן. אז למה אין הרבה משחקים שמעניקים לנו את הפנטזיה הזאת?
דרקונים של דמדומי עבר
טוב, אז היה לנו בקיץ 1999 את Drakan, משחק פעולה תלת-ממד שהגיבורה שלו היתה רין, לוחמת ללא חת שחלק נכבד מהמשחק רכבה על דרקון מעל ובתוך סביבות מגוונות. Drakan היה משחק טוב עם גרפיקה מעולה לזמנה, סביבות מרשימות ומגוון גדול של נשקים. שתי הערות בקשר אליו:
* לפני מספר ימים נתקלתי בעותקים של המשחק, ללא אריזה, שנמכרים במחיר 50 ש"ח. הוסבר לי שאלה עותקים אחרונים מהמלאי, שהמשווק נפטר מהם עכשיו. במחיר כזה, Drakan הוא עסקה מעולה לכל אוהבי הפעולה והפנטזיה. אם מישהו רוצה לדעת איפה בדיוק ראיתי אותם, שישלח את האי-מייל שלו בתגובה לכתבה ואני אעביר לו את שם וכתובת החנות (כמובן בלי הבטחה שהם לא אזלו כבר).
* חיפשתי מה עושה הצוות המוכשר שמאחורי Drakan בימים אלו. למרבה הצער נוכחתי לדעת ש-Surreal Software עברו לפתח ל-PS2, וחבל.
אני מהמר שרובכם לא ידעתם ש-Westwood Studios, היוצרים המפורסמים שמאחורי סדרת האסטרטגיה Command & Conquer, אחראים לסימולטור קרבות דרקונים מ-90' בשם Dragon Strike. אלו עוד היו הימים שהחברה נקראה Westwood Associates והוציאה משחקי "מבוכים ודרקונים" רבים וטובים בשביל SSI, מחזיקת הרשיון דאז למשחקי מחשב בעולם משחק התפקידים המפורסם.
Dragon Strike היה משחק דרקונים הרבה יותר טהור מ-Drakan, מכיוון שהוא התרכז לחלוטין במשימות שבוצעו מעל גב הדרקון. הגרפיקה התלת-ממדית היתה מרשימה לזמנה (ונראית נורא היום, אבל היי, המשחק עבד אפילו על XT!), המשימות מותחות, הסיפור ישר מסדרת Dragonlance, ואפשר היה לקבל דרקונים יותר ויותר חזקים על ידי הצלחה במשימות מיוחדות ועלייה בדרגות האבירות של סולמניה.
סיפקתי קישור בצד לדף באתר Underdogs, ממנו ניתן להוריד את המשחק, שהוא כמובן מיניאטורי לזמננו - מגה אחד בלבד.
דרקונים של שחר העתיד
אחרי שנה וחצי בלי דרקונים נאנחתי לרווחה והלכתי לצחצח את הרתמה בגודל אקסטרה-לארג' שבידי, כשגיליתי שיש לפחות שני משחקי רכיבה על דרקונים בפיתוח:
Dragonriders: Chronicles of Pern הוא משחק תפקידים-פעולה תלת-ממד של Ubi Soft, שמבוסס על עולם הדרקונים השני הכי מפורסם בעולם, זה של הסופרת אן מקאפרי. ב-Dragonriders, השחקן הוא רוכב דרקונים צעיר, המקושר טלפתית אל הדרקון שלו, כדרך רוכבי הדרקונים בעולם פרן. המשחק יכלול סצנות חקירה וקרב ברגל לצד קטעי רכיבה ולחימה על דרקון.
דבר נחמד במשחק הוא שבנוסף לדרקונים הענקיים שרוכבים עליהם, יש מבחר של דרקונים בגדלים אחרים, כך שבעוד לגיבור אין ברירה אלא להשאיר את הדרקון המסיבי שלו מחוץ למבנים ומערות, הוא לפעמים יזכה להתלוות של דרקון קטן יותר במקומות צרים.
המשחק הקודם שהיה מבוסס על סדרת ספרים (אחרת) של אן מקאפרי, Freedom: First Resistance, היה איום ונורא. בואו נקווה שלא יקרה אותו הדבר עם המשחק המבטיח הזה, שפיתוחו נמצא בשלבי סיום והוא צפוי לצאת בסוף הקיץ.
המשחק השני נקרא Ozzy’s Black Skies ויש עליו הרבה פחות מידע. קודם כל, בדומה ל-Dragon Strike, כל המשחק מתנהל מעל גבו של דרקון. למעשה, המפתחים סיפרו שחלק לא קטן מההשראה למשחק הגיע מההיכרות שלהם עם הקלאסיקה של Westwood.
ה-Ozzy שבשם הוא בגלל היוצר המוזיקלי אוזי אוסבורן, שעולם המשחק מבוסס חלקית על שיריו ואשר המוזיקה שלו תלווה את המשחק. מה עוד אני יכול לספר לכם? המשחק משתמש במנוע תלת-ממד בשם RFEngine, שנראה לא רע בכלל, וסיפורו מתרחש על רקע מלחמה בין שלושה גזעים, אליה ללא ספק יוטל השחקן על דרקונו. פריט המידע הכי מעניין שיצא לגבי המשחק עד עכשיו נוגע לאינטראקציה בין הרוכב לדרקון - בעוד בכל המשחקים שהזכרתי עד עכשיו הדרקון מיוצג כמכונת תעופה ולחימה שמתנהגת (תחת פרמטרים מסוימים של מודל טיסה וקרב) בדיוק לפי ההוראות שהיא מקבלת, ב-Black Skies הדרקון מתוכנן להגיב כישות עם בינה ואופי משלה. זה אומר שאם תכוון אותו לתוך הר, הוא יתחיל להתנגד בנקודה מסוימת; אם תמשוך פניות חדות מדי ללא צורך אולי הוא יתעצבן ויעיף אותך מהגב לתוך איזו ביצה; הוא לא יוכל לטוס ללא הגבלה במהירות מקסימלית, ואם הוא יראה שלושה דרקונים עתיקים עם כוונת זדון הוא בהחלט עלול לסובב את הזנב ולברוח!
דרקונים של חלומות הלילה
ואני לא יכול לסיים בלי הצעות משלי למשחקי דרקונים:
* משחק שבו השחקן הוא גיבור פנטזיה שמגיע בטעות למימד שלנו, על הדרקון שלו, ומגויס למלחמה מודרנית נגד טנקים ומטוסי F-16 (אין כמו לצלות טנק בנשיפה מותכת ולראות אותו נוזל!)
* למה לרכב על דרקון? להיות הדרקון! סימולטור חיי דרקון: השחקן מתחיל כדרקון צעיר ובוחר לעצמו מאורה (בתוך הר געש כבוי, מבצר נטוש...). בין פעילויות המשחק - צייד בשר (בכל מיני צורות...) בשביל אנרגיה, הגנה על הטריטוריה מדרקונים אחרים, הטלת יראה על גזעים פרימיטיביים, כדי שיעבדו אותך כאל, וכמובן חיפוש אוצרות ואיסופם לערימה הגדלה תמיד שלך! ככל שהשחקן-דרקון נעשה מפורסם יותר (וגדול יותר, וחזק יותר), הסיכוי שלו להיתקל בכל מיני גנבים (אני מריח אותך, הוביט קטן...) וחבורות גיבורים ששואפות לחסל אותו גדל. אוי, אני יכול לפתח את הרעיון הזה שנים. טוב, אז די.