שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    משחק רשת תוצרת הארץ
    בהתחשב ביזמות ההיי טק במחוזותינו, די מפתיע שאין לנו תעשיית משחקים ישראלית. ובכן, לא עוד

    יש לי בשבילכם חדשה קטנה, על משחק שנמצא בפיתוח בישראל. מופתעים כבר? אם לא, בואו נעשה מבחן קטן: מהר - תנו לי חמישה שמות של משחקים שפותחו בישראל בחמש השנים האחרונות, לא כולל משחקים לימודיים. מתקשים? גם אני.
    בעצם, מלבד Israeli Air Force, ללא ספק המשחק המקצועי ביותר שיצא מפה, מה שעולה לי לראש בעיקר אלה המשחקים הקטנים והטפשיים האלה, שבאו על דיסקטים לקידום מכירות של מוצרי מזון לילדים - הפרה או משהו כזה של ורד הגליל ואיזה משחק של במבה. אם חושבים ממש קשה אז אפשר לשלות חמישה ממעמקי הזיכרון… אבל רק בקושי: ההרפתקה הישראלית פיפוש, משחקי הטריוויה "אתה חושב שאתה חכם?" ועוד כמה שלא עולים לי בראש עכשיו.

    השאפתנות של הישראלי

    אפילו מעט המשחקים בעלי המוצא הישראלי הללו (מלבד IAF) הם די זניחים מבחינת ההיקף ומבחינה טכנית, ולא מתקרבים להיות תחרותיים בשוק העולמי. די מפתיע כמה שתעשיית משחקים ישראלית לא קיימת, כשחושבים על מספר האנשים שהולכים ללמוד מדעי המחשב בשנים האחרונות ועל השם שיצא לישראלים כיזמים בתחום ההי-טק.
    כמובן, משחקים שייכים גם לתעשיית הבידור, ובזה, חוץ מכמה זמרות ודוגמניות, אנחנו פחות מצליחים. בהתחשב בוואקום המקומי שבתוכו הוא מפותח, אולי לא מפתיעה השאפתנות של המשחק הישראלי החדש, "בלריום" (Ballerium): המפתחים היו צריכים להציג תוכנית טכנולוגית/עסקית שתקרוץ למקורות מימון פוטנציאליים. אבל שאפתנות המשחק היא גם פועל יוצא של אכזבת המפתחים, גיימרים ברובם, מהרמה הנמוכה לדעתם של יישום משחקי אסטרטגיה המוניים ברשת (Massively Multiplayer Online Strategy Games).

    3 דברים על בלריום

    אז עכשיו אתם יודעים על "בלריום" שלושה דברים: הוא משחק אסטרטגיה, הוא משחק רב-משתתפים על הרשת, והוא "משלנו". המשחק שואף להביא את מצב משחקי האסטרטגיה ההמוניים לדרגה מקבילה לזו של משחקי התפקידים ההמוניים, כמו Ultima Online ו-Everquest.
    החשיבה שמאחורי הרעיון נראית מוצקה: אסטרטגיה זמן-אמת (אופס, למדתם עוד משהו על המשחק) הוא אחד הז'אנרים הפופולריים ביותר במשחקי מחשב. משחקי רשת המוניים נמצאים בתנופת התפתחות גדולה יותר מאשר כל נושא אחר שקשור למשחקים אלקטרוניים. למה לא לשלב את שניהם בעולם משחק רציף, במערכת שתומכת במספר לא מוגבל תיאורטית של שחקנים ובשילוב מרכיבים של משחקי תפקידים (כמו פיתוח דמות), שכבר הוכיחו את האטרקטיביות שלהם לשחקנים מקוונים?

    מלחמת יום הדין

    כל הרעיון נראה עוד יותר מפתה כשהמפתחים מודיעים שעוד לפני סוף השנה נוכל לשחק בגרסת "בטא" (תחשבו על זה כעל גרסת מבחן) חופשית של "בלריום". גרסת ה"בטא" תציע רק שניים מתוך שבעת הצדדים הלוחמים שמתוכננים למשחק המלא, ולא תכלול חלק מהמרכיבים המתקדמים שלו, אבל עקרונות המשחק ישמרו.
    כל גולש, כולל גולשי מודם, מבטיחים ב"מג'ורם", יוכל להיכנס לעולם התלת-ממדי של "בלריום" (גם שם המשחק וגם שם עולם המשחק) ולהשתתף במלחמת יום דין אכזרית, שבסופה יכול להיות רק מנצח אחד. בחודשים שעד להשלמת גרסת הבטא, יפורסמו כאן כתבות ההמשך שיחשפו פרטים נוספים על המשחק, על עולם המשחק ועל היצורים החיים בו, ועל צוות המפתחים ותהליך הפיתוח.

    ולסיום (בינתיים)

    כמה נתונים באמת על המפתחים: קוראים להם "מג'ורם" (Majorem), והם עובדים יותר משנה בזמנם החופשי ומספר חודשים כחברה. השלב האינטנסיבי של הפיתוח החל לאחר ש"מג'ורם" נבחרה לקבל תמיכה ממשרד המדע, דרך פרויקט חממה שנערך במדרשת שדה בוקר.
    רוב העבודה מתבצעת בשדה בוקר, לשם עבר גרעין צוות הפיתוח, כשחלק מ-15 חברי הצוות עובדים ממקומות אחרים בארץ. צפו לראיונות איתם החל מהכתבה הבאה.
    עדכון: האתר הרשמי של המשחק עלה לרשת. תוכלו למצוא בו רקע על החברה ותיאור ראשוני של עולם ומבנה המשחק, לצד מספר תמונות אילוסטרציה. הקישור בצד ימין.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים