שתף קטע נבחר

צפו: "הוא כל הזמן בודק אם גמרתי"

"בן זוגי כל הזמן שואל אם הגעתי לאורגזמה, מפעיל עליי המון לחץ, וכשאני לא מצליחה בכך, הוא אומר לי שאני לא מינית" - שאלות מחדר הטיפולים של היועצת המינית שלי ורוד

 

(תסריט: שלי ורוד ולורי שטטמאור, הפקה: מיכאלה חזני, צילום: חגי דקל, עריכת וידאו: בן שכטר)

 

"גמרת? הצלחת? את גומרת? זה מה שהוא שואל כל דקה במהלך הסקס ואני לא מצליחה לגמור ככה. חבר שלי מפעיל עליי המון לחץ, וכשאני לא מצליחה להגיע לאורגזמה, הוא אומר לי שאני לא מינית ושרואים שאני לא נהנית. זה ממש לא נכון. איך אפשר לגרום לו להוריד ממני את הלחץ הזה?"

 

היום אנחנו מדברות ומדברים על אורגזמה, אולי אחד הנושאים היותר מדוברים בחברה שלנו בהקשר לסקס. הרבה זוגות מגיעים אליי לקליניקה ומספרים לי שהאישה לא מגיעה לרגע השיא במהלך הסקס, ואני לא מגזימה כשאני אומרת שרבים מהם נמצאים כבר על סף פרידה בגלל זה.

 

עוד בנושא:

מה באמת קורה לנו במוח בזמן גירוי מיני?

מין טנטרי: 7 טיפים לסקרנים

 

מבחינה פיזיולוגית, האורגזמה הנשית היא סדרה של התכווצויות שרירים בלתי רצוניות, שאורכת כמה שניות או יותר, באזור הרחם והנרתיק. ההגעה לשם דורשת קודם כל, התרגשות מינית גבוהה. אתם יודעים, כזאת שגורמת ללב שלנו לפעום בחזקה, לנשימה להתגבר ולהגברת זרימת הדם, בעיקר לאיברי המין. למעשה, כל הגוף שלנו נרתם כדי להגיע לרגע הזה, הרגע המענג של השחרור העוצמתי.

שלי ורוד (מתוך הווידאו)
שלי ורוד מתוך הווידאו
 

אבל הרגע העוצמתי הזה לא תמיד נראה לעין, ואם האישה לא הגיבה בצעקות, רעידות בכל הגוף וצמרמורות, זה עדיין לא אומר שהיא לא גמרה או שהיא לא נהנתה! לפעמים האורגזמה היא בכלל רגע קטן ואינטימי. אגב, גם אצל גברים ניתן לחוש בהבדל בין העוצמות, ואין אורגזמה שדומה בדיוק לקודמתה. עם זאת, מבחינה פסיכולוגית לאותו רגע קסום יש המון השלכות, כי מבחינת החברה שלנו הוא זה שמצביע על ההנאה מהמגע המיני.

 

אבל רגע, אולי זה לא לגמרי כך? למעשה, מחקר הראה שנשים רבות מאמינות כי האורגזמה אינה הכרחית לשביעות הרצון המינית שלהן, ושהן רואות אותה כבונוס ולא כמטרה. אבל מה שהכי מדהים הוא שאותו מחקר הראה שהחששות של הנשים בנוגע לחוסר האורגזמה שלהן מתמקדות בכלל בדאגה לאגו הגברי. כלומר, שהרבה נשים חוששות שהגבר שאיתן ירגיש שהוא פחות גברי כי הוא לא הצליח לספק אותן.

 

חושבים שהן מגזימות? שימו לב למה שהגברים עצמם אמרו במחקר: הם ציינו למשל שזה מאוד מלחיץ עבורם לראות שהאישה שאיתם לא מגיעה לאורגזמה; שזה מצית אצלם תגובה שלילית, ומוביל אותם למקום שבו הם שופטים לרעה את הביצועים שלהם במיטה. על דבר אחד ומאוד מפתיע הסכימו גם הנשים וגם הגברים במחקר הזה - הם טענו שלגבר יש את האחריות הפיזית לגרות את בת הזוג שלו עד שהיא מגיעה לאורגזמה, ולנשים יש את האחריות הפסיכולוגית להיות מוכנות מבחינה נפשית כדי לחוות אורגזמה.

 

אני נוטה פחות להסכים עם ההצהרה הזו, כי לדעתי עם עזרה פיזית מצד האישה במהלך הסקס - בעיקר באזור הדגדגן, היא כן יכולה להגיע לאורגזמה, וכמובן שחשוב שהאישה תכיר את הגוף שלה ותלמד אותו בעצמה לפני כן. אבל מה שהכי חשוב הוא שבסקס שלכם תתמקדו בלענג ולהתענג, ואל תשימו נקודת ציון להנאה של האישה, כי כפי שכולנו שמענו וראינו - היא נהנית בעיקר מהמגע שלך ומהדינמיקה של שניכם ביחד, והאורגזמה שלה היא לא המטרה והיא לא הדבר הכי חשוב פה.

 

שלי ורוד היא מייעצת מינית וזוגית 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים