שתף קטע נבחר

מפחד להתחיל עם נשים? תתאמן על זה!

הם ראו בחור נחמד בפאב או בחורה מעניינת בהרצאה והם לא היו מסוגלים בשום פנים ואופן לגשת אליהם. למה זה קורה ואיך ניתן בכל זאת להתגבר על הבושה? טיפים לביישנים

זוג הולך ברחוב (צילום: shutterstock)
תרגול יוצר מצוינות(צילום: shutterstock)

כשהבת שלי היתה בגן, היא סיפרה לי יום אחד בסוד שהיא מאוד רוצה לשחק עם ילדה מסוימת, אבל אינה יודעת כיצד לגשת אליה. כאשר ניסיתי לברר מולה מה עוצר בעדה מלגשת אליה ולשאול אותה ישירות אם היא רוצה לשחק, התברר לי שביתי מפחדת מתגובה שלילית או אף התעלמות מצד הילדה. אז התחלנו להתאמן. תחילה שיחקתי את תפקיד ביתי וביתי שיחקה את תפקיד הילדה, ולאחר מכן התחלפנו בתפקידים.

 

"רווק בטינדר מתחיל עם נשים שאינן בליגה שלו"

צפו: האם זה עדיין לגיטימי להתחיל בברים?

 

לאט-לאט ירד מפלס החרדה של ביתי, וכאשר היא חזרה לגן, היו לה כבר את כל הכלים והאומץ ההתחלתי הנדרש כדי לפנות לילדה זו או לכל ילד אחר. ולמה אני מספרת לכם את הסיפור הזה? כי רווקים ורווקות רבים מתייעצים איתי בנוגע לאותה סוגיה, רק עם דמויות ותפאורה אחרת. הם ראו בחור נחמד בפאב או בחורה מעניינת בהרצאה, והם לא היו מסוגלים בשום פנים ואופן לגשת אליהם, וכמובן שהגבלה זו יצרה אצלם תחושת החמצה.

 

למה? ראשית כל, כאשר אנו נתקלים בבחור/ה נחמד/ה אנו רוצים להרגיש שמיצינו את כל האפשרויות כדי להכיר אותו. ההרגשה שיכלנו לעשות משהו כדי לקדם את השגת הזוגיות ולא עשינו יכולה להטריד אותנו במשך זמן רב. שנית, בתקופה שבה רוב ההיכרויות מתבצעות באופן וירטואלי, קיים לפעמים געגוע אמיתי להתחלות הרומנטיות של פעם, ולכן יש משהו "מרענן" בלהכיר בצורה טבעית (למרות שלדעתי, יש לשים דגש על רמת החיבור בין הצדדים ולא על אופן ההיכרות, כי מי זוכר אותה אחר כך?). אז איך ניתן בכל זאת להתגבר על החרדה? ליקטתי עבורכם מספר רעיונות (הרעיונות רשומים בלשון זכר אך הן רלוונטיות גם עבורכן הבנות).

 

1. שאל ידידה שלך איך היא היתה רוצה שייפנו אליה - שאל אותה גם כיצד אתה יכול לשפר את אופן הפניה או את מהלך השיחה. אין ספק שאנחנו יכולים לקבל רעיונות שימושיים מאוד מהצד השני.

זוג הולך ברחוב (צילום: shutterstock)
בוא נתחיל בסימולציה, ביישני(צילום: shutterstock)
 

2. סימולציה: בקש מהידידה מהסעיף הראשון לעזור לך להתאמן על הפנייה שלך. חשוב שבמהלך הסימולציה תאתר מה הן נקודות התורפה שלך – האם קשה לך עם הפניה הראשונית? האם אתה מתקשה בלפתח שיחה? או האם אתה בכלל לא מסוגל לקום ולגשת אל אותה בחורה? לאחר שתדע למפות את נקודת התורפה המדויקת, תוכל לשים דגש על אותה נקודה ולהמשיך להתאמן עד שתרגיש מספיק חזק כדי להתחיל עם מי שאתה באמת מעוניין בה.

 

 

3. העזר ב"מתווך". אני מודה ומתוודה שלא תמיד הייתי אמיצה במיוחד כדי לפנות בעצמי לבחור, ולפעמים הבטן שלי היתה מתהפכת רק מעצם המחשבה. לכן, כאשר יצאתי לבלות עם חברים/ות והבחנתי בבחור שמוצא חן בעיניי, שלחתי אליו את אחת מחברותיי כדי שתסב את תשומת ליבו לכך שאני מעוניינת בו. כך לא ספגתי את התגובה באופן ישיר ולכן פחות נכוויתי במקרה שהתשובה היתה שלילית.

 

4. איש מקצוע: במידה שאתה מנסה לתרגל את כל הרעיונות שציינתי ועדיין מרגיש שאין ביכולתך לפנות לאף אחת, באופן ישיר או באמצעות מתווך, אני מציעה לפנות אל איש מקצוע כדי לבחון את מקורות החרדה ולטפל בה באופן מעמיק.

 

זכרו, אין טעם להישאר עם רגשות התסכול וההחמצה כאשר ניתן לטפל בנושא. אני בטוחה שיש ברשותכם כוחות רבים שאתם רק צריכים לאתר אותם ולהשתמש בהם בתבונה כאשר אתם נתקלים בבחור או בבחורה שמוצאים חן בעיניכם. לאחר שתצלחו את הפניות הראשונות, כבר תתחילו לקצור את הפירות. וזכרו עוד משהו: עדיף לקבל תשובה שלילית או כל תגובה אחרת שאינה סימפטית, מאשר לא לנסות בכלל. כי רק מי שמנסה, מצליח בסופו של דבר להשיג את הזוגיות המיוחלת.

 

אז שיהיה לכם המון בהצלחה!

 

אורלי אופלטקה היא מנחה סדנאות לרווקים, רווקות וגם להוריהם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חבל להתבייש ולהתחרט
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים