שתף קטע נבחר

מעבר לכל דמיון: הצצה למתחם מציאות מדומה

שלחנו גיימר עם קבלות לבדוק מה קורה בתוך מתחם מציאות מדומה, והוא חזר עם דמיון מפותח, סחרחורת קלה ושרירים תפוסים. הצצה לחוויית משחק מסוג אחר לגמרי, שמאיימת להפוך לטרנד של ממש

 

 
תשכחו מחדרי קריוקי או בריחה - הטרנד החדש הוא חדר מציאות מדומה: עד לפני עשור, הרעיון של מציאות מדומה (VR) היה בגדר פנטזיה שמתאימה יותר לקולנוע מאשר למציאות. אבל כמו הרבה רעיונות שמצאו ביטוי קודם בתרבות הפופולרית ורק מאוחר יותר בחיים האמיתיים - כך גם זה של משקפי המציאות המדומה, שהולכים וצוברים תאוצה - לא רק בקרב חובבי גאדג'טים.

 

חברת VR Station זיהתה את הפוטנציאל והחליטה להקים בישראל שני מתחמי מציאות מדומה - בסינמה סיטי גלילות ובראשון לציון, בעלות כוללת של כ-2.5 מיליון שקלים. המתחמים, הנגישים לבעלי מוגבלויות, מעוצבים ברוח ה"מטרו" - הרכבת התחתית, ומספקים תחושה של מיקום מנותק מהמציאות. בנוסף, במקום אפשר למצוא מזנון לקפה ונשנושים בזמן ההמתנה למשחק. 

 

מתחם VR Station (צילום: אביב שלמה) (צילום: אביב שלמה)
מתחם VR Station(צילום: אביב שלמה)

 

החלל עצמו מחולק לעשרה תאים המופרדים על ידי וילון, כאשר בכל תא יש מרחב תנועה של בערך 2.5 מטרים רבועים, כך שיש מספיק מקום לנוע בלי חשש להיתקל בקיר. חלל התא מעוצב גם הוא בקונספט הרכבת התחתית, אבל מרגע שחובשים את משקפי המציאות המדומה - זה לא באמת משנה איזה צבע יש לקיר. כל מה שרואים מאותו רגע, הוא תפריט המשחקים שמעוצב מבחינה גרפית כחלל אינסופי עם כדור הארץ וכוכבים נוספים. המשחקים המוצעים מבוססים על טכנולוגיית HTC Vive, אשר נחשבת כיום למובילה בתחום המציאות המדומה.

 

גיימינג, אבל אקטיבי

ספריית המשחקים מכילה מעל 20 משחקים מכל סוגי הז'אנרים, החל ממשחקי FPS - ירי בגוף ראשון, דרך משחקים קבוצתיים וכלה במשחקים מותאמים לילדים ובחללי יצירה מדומים. אחד המשחקים היותר מוצלחים ברשימה, הוא כזה שבו השחקן נדרש להגן על טירה מפני דמויות דו-ממדיות בעזרת חץ וקשת, ולמנוע מהן לפרוץ את השער. כדי לעשות זאת - צריך באמת למתוח את החץ, משימה פיזית שמתגלה כהרבה יותר מורכבת במציאות. בסיום המשחק - התחושה היא ששרירי הידיים באמת עשו מאמץ, כך שגם המוניטין של פאסיביות שדבק בגיימרים - עשוי להשתנות בעקבות הטכנולוגיה.

 

טכנולוגיית HTC Vive (צילום: אביב שלמה) (צילום: אביב שלמה)
טכנולוגיית HTC Vive(צילום: אביב שלמה)

 

במתחם שבגלילות קיימת בנוסף אטרקציה של פחד גבהים: השחקנים צריכים לעמוד על קורה עבה בגובה 15 ס"מ, כשבקצה שלה נמצאת בובת חתול. המפעיל מנחה את השחקן ללכת על הקורה בלי המשקפיים - לא משימה מסובכת במיוחד. אולם ברגע שחובשים את משקפי המציאות המדומה מתגלה תמונה אחרת לגמרי.

 

פעילות פיזית לחלוטין (צילום: אביב שלמה) (צילום: אביב שלמה)
פעילות פיזית לחלוטין(צילום: אביב שלמה)

 

במציאות החדשה - השחקן נמצא במעלית בגובה 20 קומות - ועליו להציל את חתול מפני הסכנה שאורבת לו. המפעיל מבקש לצעוד על הקורה ולהגיע אל החתול. למרות שמדובר בגרפיקה די מפוקסלת ולא איכותית במיוחד, ואף על פי שאני כשחקן יודע שלא מדובר בחוויה "אמיתית" ושאנ נמצא בסך הכל בגובה של 15 ס"מ, המוח מעבד את מה שמוקרן באמצעות המשקפיים ונותן תחושה אחרת לגמרי. באופן אישי, בקושי הצלחתי לצעוד על הקורה, ולאחר שאספתי את החתול - כמעט מעדתי. מעקה הבטיחות והמפעיל הם שהצילו אותי מנפילה מביכה.

 

 

חווייה מציאותית (צילום: אביב שלמה) (צילום: אביב שלמה)
חווייה מציאותית(צילום: אביב שלמה)

 

חוויה נוספת שקיימת במתחם בגלילות, היא של סימולטור רכבת הרים, שמכיל שישה כסאות הידראוליים שמדמים תנועה של רכבת הרים. במקרה הזה, מדובר בחוויה פחות טובה - בעיקר בגלל הרעש שהכיסאות מייצרים, שמנתק את תחושת הדמיון. פתרון סביר הוא אוזניות שמשמיעות צלילים של פארק שעשועים ועשויות לשפר את החוויה ולהעניק תחושה מציאותית יותר.

 

הגרפיקה טעונה שיפור (צילום: אביב שלמה) (צילום: אביב שלמה)
הגרפיקה טעונה שיפור(צילום: אביב שלמה)

 

בעניין המשחקים עצמם – אין ספק שהגרפיקה שלהם נחותה ממשחקי מחשב אישי או קונסולה. כך לדוגמה, במשחק משותף ששיחקתי עם שחקן אחר, הדמות שלו הייתה קצת עקומה ולא סימטרית, וגם הזומבים שנגדם נלחמנו לא נתנו תחושה אמיתית. החולשות האלה, הן הגיוניות בסך הכל: מתחם מציאות מדומה הוא למעשה חלל עצום של מידע אינטראקטיבי ב-360 מעלות, ואת כל זה המחשב אמור לרנדר. לכן, הטכנולוגיה כרגע לא מאפשרת להגיע לאיכויות של משחקי מחשב רגילים.

 

כמה זה בשקלים?

70 שקלים לחצי שעת משחק, 130 שקלים לשעה שלמה.

אם תזמינו מראש באתר האינטרנט - תשלמו פחות.

זמן המשחק נמדד עם טיימר שאפשר להשהות במקרה של תקלה טכנית או לבקשת השחקן - כך שמשלמים בדיוק על מה שמשחקים.

אם אין תור ואתם מעוניינים להמשיך לשחק - תוכלו להוסיף זמן בתשלום מופחת.

סימולטור רכבת ההרים עלה 30 שקלים, סימולטור פחד גבהים עולה 25 שקלים.

ניתן ומומלץ להזמין מקום מראש באתר החברה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביב שלמה
מציאות מדומה בראשל"צ
צילום: אביב שלמה
מומלצים