שתף קטע נבחר

Resident Evil 2: מפחיד כמו לפני 20 שנה

משחק האימה/הישרדות הפופולרי מהניינטיז חוזר בגרסה החדשה - והתוצאה היא אחד המשחקים הטובים והמרעננים של התקופה האחרונה

עלילה טובה, גרפיקה משודרגת ותחושת אימה וחרדה שלא עוזבת את השחקנים לרגע אחד - כל אלה הופכים את הגרסה החדשה של Resident Evil 2, משחק שיצא לראשונה לפני יותר מ-20 שנה, לאחד הטובים והמרעננים של התקופה האחרונה.

 


Resident Evil 2 משתייך לזאנ'ר האימה/הישרדות. העלילה מתרחשת בעיר הבדיונית רקון סיטי, שבה החלה התפרצות של נגיף ביולוגי שהציפה אותה בזומבים מסוכנים בסגנון "המתים המהלכים". הדמויות הראשיות הן ליאון קנדי, שוטר טירון שאמור להתחיל את יומו הראשון בתחנת המשטרה בעיר, וקלייר רדפילד, שמחפשת את אחיה השוטר כריס רדפילד שהיה מגיבורי Resident Evil הראשון.
 
קלייר וליאון נתקלים אחד בשנייה בתחנת דלק שורצת זומבים מחוץ לעיר ומחליטים להגיע יחד לתחנת המשטרה. בתחילת המשחק עלינו לבחור איזו דמות אנחנו מעוניינים לגלם, כאשר לכל אחת מהן יש עלילת משנה משלה. על אף ששתי הדמויות עוברות פחות או יותר את אותו מסלול, יש הבדלים קטנים גם בסוגי כלי הנשק שיש להם וגם בחדרים שאליהם הם יכולים או לא יכולים להיכנס.

 

resident evil 2  ()
העיר מוצפת בזומבים
מה שהופך את סדרת משחקי Resident Evil בכלל ואת 2 בפרט למשחקים טובים הוא שהם שונים בתכלית ממשחקי אימה/הישרדות אחרים. כדי להתקדם בעלילה עלינו לפתוח ולגלות חדרים סודיים או נעולים, פאזלים, חידות ואיסוף של מפתחות, קאטר ועוד כלים שמקדמים אותנו מבחינת עלילה. כל זאת, בזמן שזומבים ויצורים אחרים שורצים ברחבי תחנת המשטרה ורודפים אחרינו ללא הרף.

המנגנון הזה לעיתים מתסכל: יכול להיווצר מצב שבו אנו מסתובבים שעות במעגלים תוך כדי בריחה מזומבים, מנסים להבין מה פספסנו רק כדי לגלות מאוחר יותר שכל מה שהיינו צריכים לעשות זה לבחון את אחד מן הפריטים שברשותנו.

 

resident evil 2  ()
ליאון וקלייר. הדמויות הראשיות
הבעיה הגדולה של המשחק היא שהתחמושת שנמצאת בבניין מצומצמת מאוד, כמו גם ערכות הרפואה. לכן חשוב לחסוך כל כדור ולא להתפתות לירות בכל זומבי שנקרה בדרכנו, וגם לא לנצל כל פריט רפואה כדי לטפל בפציעה הקלה ביותר. חלק מהזומבים קמים לתחייה גם אחרי שמפילים אותם, מה שגורם לבזבוז של תחמושת יקרה. הסכינים שאנו מוצאים מתכלים ונהרסים אחרי שימוש חוזר בהם, מה שאומר שאם בזבזנו את כל התחמושת והסכינים שברשותנו אין לנו שום דרך להתגונן - וזה מלחיץ מאוד.

בתחנת המשטרה שורר חושך כמעט מוחלט כאשר הדמות שלנו מסתובבת עם פנס ואקדח שלוף. עיצוב פסקול מצוין שכולל חריקות של רצפת העץ, זומבים רועשים, מוזיקת מתח לפני שנכנסים לחדר חדש ועוד אפקטים מלחיצים אחרים - כל אלה משאירים אותנו דרוכים ובחרדה אמיתית מכיוון שאנחנו אף פעם לא יודעים מה הולך להגיע עכשיו.

 

resident evil 2  ()
resident evil 2
המשחק לא ארוך במיוחד וניתן לסיים אותו בכמה שעות בודדות, כיאה למשחקים ישנים. זה

לא מפחית מהאיכות שלו, במיוחד מכיוון שאחרי סיום המשחק עם דמות אחת, ניתן לשחק שוב מנקודת המבט של הדמות השנייה. Capcom הוסיפו כמה דמויות ומצבי משחק חדשים כבונוס למי שמסיים את המשחק והודיעו שיוציאו עוד תוכן חינמי בהמשך השנה.


בעקבות הצלחת המשחק קמה ברשתות החברתיות דרישה לחדש גם את המשחק Resident Evil 3, אפשרות שהמפתחת Capcom לא פוסלת במידה ויהיה מספיק ביקוש. Capcom עשו דבר מדהים - מי שלא מכיר את סדרת המשחקים עלול לחשוב שאכן מדובר במשחק חדש לחלוטין ורק על זה מגיע להם שאפו.
 

המשחק זמין לקונסולות PS4, XBOX1 ולמחשב

מחיר לצרכן: 299 ש"ח

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים