שתף קטע נבחר

ספטמבר הלוהט: מהאייפון עד הגלקסי פולד

החודש הבא יהיה עמוס בהשקות של מכשירים חדשים: האייפונים החדשים של אפל, הסמארטפון המתקפל של סמסונג, מכשיר הדגל המסקרן של וואווי, הקונסולה הניידת מבית נינטנדו ועוד. חובבי גאדג'טים? הכינו את הארנקים

ספטמבר בפתח ועמו גם הניסיונות של עולם הטכנולוגיה הצרכנית לשכנע אתכם להוציא כמה אלפי שקלים על גאדג'ט חדש. נכון, זה קורה כל הזמן, אבל תקופת הסתיו היא העמוסה ביותר בזכות החגים שבסופה. אמנם תוכלו למצוא מבחר עצום של מוצרי טכנולוגיה שהושקו באביב, או דווקא בחורף - ולהציג לנו אותם כהוכחה שאנחנו לא מבינים כלום - אבל קשה להתווכח עם הטענה שתקופת ההשקות המרוכזת והצפופה ביותר היא ספטמבר-אוקטובר.

 

אז מה צפוי לנו? בואו נראה.

תערוכת הטכנולוגיה הוותיקה, שנערכת מדי שנה בברלין, אמנם שנייה בחשיבותה ל-CES מבחינת ההשקות, אך אל תזלזלו בה. חברות כמו סמסונג, וואווי, סוני ו-LG מנצלות את הבמות באולם הכנסים של הבירה הגרמנית כדי להציג מוצרים חדשים, ושתי האחרונות עשויות להציג שם השנה סמארטפונים חדשים. השנה נראה גם מכשירי נוקיה חדשים, שעוני גרמין ומגוון רחב של מחשבים ניידים עם דור המעבדים החדש של אינטל.

אם אתם במקרה מגיעים לברלין בתאריכים בין 6 ל-11 בספטמבר, דעו כי בניגוד ל-CES האמריקנית, התערוכה הזו פתוחה לקהל הרחב.

 

IFA 2018 (צילום: IFA)
IFA 2018(צילום: IFA)

 

אפל הזמינה אתמול עיתונאים לאירוע שיתקיים ב-10 בספטמבר באולם סטיב ג'ובס בקופרטינו, קליפורניה. החברה אמנם לא פירטה על מה היא מתכוונת להכריז, אבל זה יהיה מאוד מפתיע אם לא מדובר בדור הבא של האייפונים.

יש כבר אינספור שמועות על המכשירים החדשים. השינוי המהותי כנראה יגיע בתחום הצילום, בו אפל צריכה להדביק את הפער מול גוגל, וואווי וסמסונג. כמו אשתקד, גם השנה צפויות מספר גרסאות חדשות של האייפון, ולאוויר נזרק כבר השם "אייפון פרו".

 

ההזמנה לאירוע של אפל ()
ההזמנה לאירוע של אפל

 

"גרסאות דמה" של האייפונים החדשים(צילום: Marques Brownlee)

 

ענקית הטכנולוגיה הסינית צפויה להשיק את הדור הבא בסדרת הסמארטפונים המעונבת יותר שלה, שמתאפיינת במסכים מרהיבים ובמצלמה מצוינת, באירוע שיתקיים לפי הדיווחים במינכן ב-18 בספטמבר. ההשקה השנה מעניינת במיוחד לא בגלל החידושים הצפויים במכשירים, אלא בגלל שמדובר במכשיר הדגל הראשון שהחברה משיקה מאז החרם שהטיל עליה ממשל טראמפ. האם וואווי תוכל לספק לרוכשים גרסת רישיון מלאה של אנדרואיד, עם כל האפליקציות והשירותים האהובים של גוגל? בכלל לא בטוח.

 

פוסטר של מייט 30 פרו שדלף לרשת ()
פוסטר של מייט 30 פרו שדלף לרשת

 

טרנד קונסולות מיני קלאסיות הביא לנו כבר את NES ו-SNES המצויינות של נינטנדו, ואת פלייסטיישן קלאסיק הפחות-מצויינת של סוני, יחד עם עשרות גרסאות פחות רשמיות של שלל קונסולות עבר. הפעם הגיע תורה של סגה, והביקורות בעולם משבחות את גרסת המיני של המגה-דרייב הוותיק. זו תגיע גם לישראל, עם מחיר מומלץ לצרכן של 499 שקלים.

 

 

גרסת המיני של קונסולת סוויץ' הניידת-נייחת של נינטנדו הוכרזה כבר לפני כמה שבועות, אבל טרם הגיעה לחנויות. סוויץ' מיני, שתהיה זולה יותר מסוויץ' הרגילה, היא קונסולה ניידת לגמרי - לא תוכלו לחבר אותה לטלוויזיה. היא גם לא כוללת את מנועי הרטט של סוויץ' הסטנדרטית והשלטים שלה מחוברים לגוף הקונסולה. כשתושק, יהיו לנינטנדו שתי קונסולות ניידות (סוויץ' מיני ו-3DS), ואחת היברדית (סוויץ'). בכלל לא מבלבל.

 

נינטנדו סוויץ' לייט (צילום: נינטנדו)
נינטנדו סוויץ' לייט(צילום: נינטנדו)

 

הניסיון הראשון של סמסונג להשיק סמארטפון מתקפל לא נגמר טוב. מספר מבקרים שקיבלו את המכשיר טרם השקתו גילו טלפון שקל מאוד לשבור, עם בעיות מהותיות. סמסונג ביטלה את ההשקה וחזרה לשולחן השרטוטים. לאחרונה הודיעה כי תשיק את פולד ב"שווקים נבחרים" בספטמבר. מתי? עדיין לא ברור. מאידך, גם הטלפון המתקפל של וואווי טרם הגיע לשוק והוא צפוי להגיע בנובמבר, אם לא יהיו דחיות נוספות. בתחילת השנה חשבנו שאולי תהיה זו שנת המתקפלים. טוב, אולי ב-2020?

 

גלקסי פולד (צילום: סמסונג)
גלקסי פולד(צילום: סמסונג)

 

 

רק השבוע הכריזה מיקרוסופט על אירוע ה-Surface שלה, שבו תשיק דור חדש של טאבלטים ולפטופים. שמועות גורסות כי אולי נראה גם סוג של לפטופ-טאבלט עם שני מסכים, בדומה למה שכבר ראינו אצל מתחרות כמו לנובו. גם בלעדיו, יש למיקרוסופט מגוון רחב למדי של מכשירים שמחכים לשדרוג.

 

 

גוגל בעצמה שחררה כבר לפני חודשים טיזרים למכשיר הבא בסדרת פיקסל שלה. השנה, אנחנו צפויים לראות לראשונה מכשיר פיקסל עם יותר ממצלמה אחת. אם אתם זוכרים את התוצאות המדהימות שאליהן גוגל הגיעה בתחום הצילום עם מצלמה אחת בלבד, מסקרן מאוד מה היא תוכל לעשות עם כמה עדשות.

 

גוגל פיקסל 4 (צילום: גוגל)
גוגל פיקסל 4(צילום: גוגל)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Marques Brownlee
כך צפויים להיראות האייפונים החדשים
צילום: Marques Brownlee
מומלצים