שתף קטע נבחר

בלי אפליקציות גוגל: וואווי השיקה את מייט 30

עם מערך צילום מתקדם, תמיכה ב-5G וסוללה עוצמתית - ובלי ג'ימייל, גוגל מפות או פליי סטור. היצרנית הסינית חשפה מכשירי דגל חדשים עם חומרה מרשימה ביותר, אבל טראמפ דאג שיהיה לה מאוד קשה למכור אותם במערב

תכירו את החברים החדשים בליגת העל של הסמארטפונים: וואווי הציגה בצהריים (יום ה') את מייט 30 ומייט 30 פרו, מכשירי הפרימיום החדשים שלה. על אף שהם אמורים להתחרות בסמארטפונים מסדרות האייפון 11, סמסונג גלקסי נוט 10 וגוגל פיקסל 4 שיושק בחודש הבא, וואווי לא הודיעה מתי הצמד החדש שלה יגיע לחנויות. 

 

וואווי מייט 30 פרו (צילום: וואווי)
וואווי מייט 30 פרו. קימורים של 88 מעלות(צילום: וואווי)
המכשירים החדשים קיבלו תשומת לב רבה בשבועות האחרונים בגלל אי-הבהירות לגבי מערכת ההפעלה שתותקן עליהם בעקבות החרם האמריקאי על היצרנית הסינית. באירוע שהתקיים במינכן התברר כי סדרת המייט 30 תגיע עם גרסת קוד-פתוח של אנדרואיד 10 ועם מעטפת EMUI 10 של וואווי. האפליקציות והשירותים השונים של גוגל - חנות האפליקציות פליי סטור, ג'ימייל, גוגל מפות וכו' - ייעדרו מהם, דבר שצפוי לפגוע קשות במכירות במערב.

 

ארבע מצלמות ועיגול אחד

שני המכשירים החדשים מגיעים עם ערכת השבבים החדשה של וואווי, קירין 990, והם יהיו זמינים גם בגרסאות 5G. המאפיין הבולט שלהם הוא ללא ספק מערך הצילום האחורי העגול, שאמור להזכיר עדשה של מצלמת DSLR. בשניהם תמצאו חיישן טביעות אצבע על גבי המסך ושניהם תומכים בטעינה מהירה בהספק של 40 וואט ובטעינה אלחוטית מהירה בהספק של 27 וואט. המכשירים יהיו זמינים בשישה צבעים: שחור, סגול, כסוף, כתום ושני גוונים של ירוק - "יער" ו"ברקת".

 

וואווי מייט 30 פרו (צילום: וואווי)
מי שמביט בי מאחור(צילום: וואווי)
מה בכל זאת ההבדל ביניהם? מייט 30 פרו מצוייד במסך OLED בגודל 6.53 אינץ' ברזולוציה 2400x1176. מערך הצילום האחורי שלו כולל עדשה עיקרית ועדשה אולטרה-רחבה ברזולוציית 40 מגה-פיקסל, עדשת טלפוטו ברזולוציית 8 מגה-פיקסל וחיישן עומק בטכנולוגיית 3D. הוא מצוייד בסוללת 4,500 מיליאמפר-שעה עוצמתית, ובוואווי מתגאים במיוחד בקימורים של המסך שמגיעים לזווית של 88 מעלות. בצדו של המכשיר לא תמצאו את כפתורי הווליום המסורתיים, אלא משטחים רגישים למגע. הפרו יעלה 1,099 אירו לגרסת ה-4G עם 8 גיגה בייט זיכרון ו-256 גיגה בייט נפח אחסון ו-1,199 אירו לגרסת ה-5G, שתגיע עם 512 גיגה בייט נפח אחסון.

 

מייט 30 הוא הגרסה הפחות משוכללת, שמגיעה אמנם עם מסך OLED גדול יותר, 6.62 אינץ', אבל ברזולוציה נמוכה יותר - 2340x1080. גם כאן מערך הצילום האחורי כולל ארבעה חיישנים - עדשה עיקרית ברזולוציית 40 מגה-פיקסל, עדשה אולטרה-רחבה ברזולוציית 16 מגה-פיקסל, עדשת טלפוטו ברזולוציית 8 מגה-פיקסל וחיישן לייזר למדידת עומק. הוא מצויד בסוללה צנועה יותר, 4,200 מיליאמפר-שעה, המסך שלו אינו מקומר כמו בגרסת הפרו והוא מתהדר במגרעת צרה יותר בחלק הקדמי. הוא יעלה 799 אירו לגרסת ה-4G עם 8 גיגה בייט זיכרון.

 

וואווי מייט 30 ומייט 30 פרו  (צילום: וואווי)
מייט 30 (משמאל) ומייט 30 פרו (מימין)(צילום: וואווי)
 

לצד שני הסמארטפונים החדשים, הכריזה היצרנית הסינית על עוד שני מוצרים: שעון חכם, וואווי ווטש GT 2, שיכול לנטר שינה ולמדוד דופק. הוא יגיע לחנויות באוקטובר ויעלה 229 אירו לגרסת ה-42 מ"מ ו-249 אירו לגרסת ה-46 מ"מ. והייתה גם טלוויזיה חכמה, וואווי וויז'ן TV, שמגיעה בגדלים 55, 65 ו-75 אינץ' ברזולוציית 4K. בוואווי מתגאים ביכולות הבינה המלאכותית (AI) שלה ומספרים שהיא תומכת בפקודות קוליות ויש לה מנגנון לזיהוי פנים.

 

לפי נתוני חברת המחקר גרטנר, הנתח של וואווי בשוק הסמארטפונים העולמי עמד ברבעון השני של 2019 על 15.8 אחוזים, והיא הייתה שנייה רק לסמסונג ששלטה בשוק עם נתח של 20.4 אחוזים. אבל החרם שהטיל טראמפ בחודש מאי על החברה הסינית, בטענה שהיא מסייעת למאמצי הריגול של המשטר בבייג'ינג ומהווה סיכון לביטחון ארה"ב, מגביל את היכולות של חברות אמריקאיות לשתף איתה פעולה ומטיל צל כבד על המשך פעילותה במערב. בחודש שעבר הציגה החברה את הרמוני OS, מערכת הפעלה שפיתחה בעצמה ואמורה להוות תחליף לאנדרואיד במקרה הצורך.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים