שתף קטע נבחר

דיווח: "הפריצה לפייסבוק - למטרות שיווק דיגיטלי"

פרטים נוספים על פרצת האבטחה שבמסגרתה נגנבו פרטיהם האישיים של 29 מיליון משתמשי הרשת החברתית, חושפים כי ההאקרים פעלו למען הפצת ספאם ופרסום שקרי. פייסבוק טרם הגיבה באופן רשמי

לא גורמים לאומיים ולא מעורבות פוליטית: פרטים נוספים נחשפים אט-אט בנוגע לפרצת האבטחה שאיפשרה את גניבת פרטיהם האישיים של 29 מיליון משתמשי פייסבוק. הוול סטריט ג'ורנל מדווח היום (ה') כי בניגוד להשערות קודמות, נראה כי ברשת החברתית מאמינים שהמניע לניצול הפרצה הוא פרסומי, וכי ההאקרים פעלו לשם הפצת ספאם ופרסום מוטעה.

 

>> האם חשבון הפייסבוק שלכם נפרץ? כך תבדקו

 

מארק צוקרברג (צילום: AFP)
מארק צוקרברג(צילום: AFP)

 

מפייסבוק טרם נמסרה תגובה רשמית בנושא, אולם בעדכון האחרון שמסרה החברה בנוגע לפרצת האבטחה, נכתב כי ה-FBI מעורבים וחוקרים את הפרשה, וכי לבקשתם פייסבוק נמנעת מדיון בזהות הפורצים ובמניעים שלהם.

 

פרצת האבטחה בפייסבוק ()

 

פרצת האבטחה שאיפשרה ניצול של פיצ'ר View As של פייסבוק, נחשפה לפני שלושה שבועות וגררה יותר שאלות מתשובות. עם התקדמות החקירה של צוותי האבטחה בפייסבוק, הלכו והתבררו הפרטים, אולם שאלה אחת נותרה ללא מענה: מי עומדים מאחורי התקיפה, ומה היו המניעים שלהם? בפייסבוק הבהירו כי פרטי פרצת האבטחה דווחו לרשויות, וההשערות בנוגע לתוקפים גרסו כי מדובר בתקיפה על ידי יישות לאומית במטרה למוטט את הרשת החברתית, או בניסיון נוסף למעורבות זרה בפלטפורמה, במטרה להשפיע על בחירות האמצע הקרבות בארצות הברית.

 

על רקע הפרשה הנוכחית, נשמעו אתמול קריאות תמיכה מקרב משקיעים ברשת החברתית, בהצעה הקוראת להדיח את מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מתפקידו כיושב ראש הדירקטוריון בחברה. מדובר בהצעה סמלית בלבד, שנועדה לאותת על חוסר שביעות רצון מהתנהלותה של הרשת החברתית ומתפקודו של צוקרברג במהלך הסערות האחרונות.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
ספאם ופרסומות. פייסבוק
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים