שתף קטע נבחר

"אל תגעו לי בנוטלה": שינוי במתכון של הממרח מסעיר את הצרכנים באירופה

חברת פררו האיטלקית אישרה כי שינתה את מתכון ממרח השוקולד ואגוזי הלוז שלה, הודעה שיצרה תגובת נגד של מעריצי המותג. "יש דברים בחיים שאי אפשר לעשות! וזה אחד מהם", נרשם באחת התגובות, שחלקן לוו בתיוג DontMessWithNutella#. חברת פרימיום, נציגת פררו בישראל: לא ידוע לנו על שינוי מתכון, הדבר ייבדק מול החברה בחו"ל

מעריצי נוטלה באירופה משתגעים. ארגון צרכני בעיר המבורג שבגרמניה (Hamburg Consumer Protection Centre) פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי יצרנית ממרח השוקולד ואגוזי הלוז, חברת פררו האיטלקית, שינתה את המתכון של המוצר. פררו אישרה את שינוי המתכון לאחר הדיווח. 

 

השינוי בתווית המוצר (צילום מסך מעמוד הפייסבוק Verbraucherzentrale Hamburg) (צילום מסך מעמוד הפייסבוק Verbraucherzentrale Hamburg)
השינוי בתווית המוצר(צילום מסך מעמוד הפייסבוק Verbraucherzentrale Hamburg)

 

תעלומת המיניונים והבננה: האם ממרח "השחר העולה" שינה טעמו?

 

צנצנת של ממרח נוטלה מכילה כעת 8.7% אבקת חלב רזה, לעומת 7.5% קודם לכן, זאת לפי ניתוח של תווית המוצר. כמות הסוכר עלתה אף היא - מ-55.9 גרם ל-56.3 גרם, ל-100 גרם ממרח.

 

האישור שפרסמה נוטלה, לפיו המתכון אכן שונה, יצר תגובת נגד עצומה של מעריצי המותג - ואוהבי נוטלה רבים פנו לרשתות החברתיות על מנת להביע את אכזבתם מהשינוי שעבר המתכון האהוב עליהם. בין הפוסטים ניתן היה למצוא תגובות כגון: "פררו שינתה את המתכון של נוטלה (לפחות בגרמניה) - יותר סוכר, פחות שומן וכנראה פחות קקאו. זה 1 באפריל?"; וגם: "שמעתי שנוטלה שינתה את המתכון. נו באמת, יש דברים בחיים שאי אפשר לעשות! וזה אחד מהם". חלק גדול מהתגובות לוו בתיוג DontMessWithNutella#.

 

הפוסט המקורי (עמוד הפייסבוק Verbraucherzentrale Hamburg) (עמוד הפייסבוק Verbraucherzentrale Hamburg)
הפוסט המקורי(עמוד הפייסבוק Verbraucherzentrale Hamburg)

לפי הדיילי מייל הבריטי, פררו מסרה בתגובה לפרסומים כי "האיכות... וכל המאפיינים האחרים של נוטלה נותרו זהים". נציגת פררו בגרמניה מסרה כי היא ביצעה "התאמה" של הממרח, כפי שמותגים רבים עושים למוצרים שלהם.

 

ארגון הצרכנים הגרמני, מצידו, ציין כי הצבע של הממרח הפך להיות בהיר יותר בעקבות השינוי במתכון. "מאחר שהצבע של ממרח הנוטלה החדש בהיר יותר, אנו מניחים כי אבקת החלב הרזה הנוספת מגיעה על חשבון קקאו", נמסר מהארגון, שציין כי נוטלה לא חייבת לפרסם את כמות הקקאו בה היא משתמשת.

 

תווית נוטלה בישראל. הנתונים שונים (מירב קריסטל) (מירב קריסטל)
תווית נוטלה בישראל. הנתונים שונים(מירב קריסטל)

האם בישראל מוכרים מוצר שונה מהמוצר הנמכר בחו"ל? האם השינוי בממרח יתרחש גם בארץ? בשונה מהנתונים שפורסמו בנוגע למוצר הנמכר בגרמניה, על גבי תוויות נוטלה בארץ מופיע הערך "אבקת חלב כחוש - 6.6%". כמות הסוכר לא מוזכרת בתווית אך כמות הפחמימות (שניתן להניח שעיקרן סוכר) עומדת על 57.6 גרם ל-100 גרם. 

 

חברת פרימיום, יבואנית נוטלה לישראל ונציגת חברת פררו בישראל, מסרה כי לא ידוע לה על שינוי מתכון, אך הדבר ייבדק מול החברה בחו"ל.

 

Personality

מהנהלת נוטלה העולמית נמסר: "לאחרונה ביצענו עדכון עדין העולה בקנה אחד עם התפתחות הטעם של הצרכנים. האיכות, הבטיחות, מקורות חומרי הגלם וכל יתר מאפייני הרכיבים של נוטלה נותרו בעינם. את רשימת הרכיבים ניתן תמיד למצוא על גבי צנצנות נוטלה. מנקודת מבט תזונתית, כל ההיבטים הרלוונטיים נשארים דומים".


פורסם לראשונה 07/11/2017 11:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים