שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

קריית אונו תכפיל את גודלה: אושרה תוכנית המתאר

התוכנית מאגדת את תוכניות הבנייה הקיימות, שעתידות להוסיף לעיר כ־40 אלף תושבים, ומייעדת את התחבורה הציבורית כפתרון לבעיות התחבורה הקשות מהן היא סובלת כבר היום. עוד בצנרת התכנון: הממשלה חתמה על הסכם גג לנתיבות, שיכפיל את מספר התושבים לכ־100 אלף

מועצת עיריית קריית אונו אישרה השבוע תוכנית מתאר כוללנית לעיר עד לשנת 2040. התוכנית מאפשרת להוסיף כ־10 אלף יחידות דיור לעיר, באופן שיספק מענה לאוכלוסייה של 80 אלף תושבים, לעומת כ־40 אלף תושבים כיום.

 

 (הדמיה: דוברות קריית אונו) (הדמיה: דוברות קריית אונו)
(הדמיה: דוברות קריית אונו)

 

התחדשות עירונית בקרית אונו: כ-1,000 דירות חדשות

 

התוכנית מאגדת למעשה את תוכניות הבנייה הקיימות לעיר, הכוללות כ־7,200 יחידות דיור במסגרת תוכניות שאושרו בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה או בותמ"ל (הוועדה לתכון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור).

 

בתוך כך, שכונת נאות אריאל שרון המתוכננת מדרום לאוניברסיטת בר־אילן והמתחם המתוכנן בצומת סביון, כוללים כ־3,000 יחידות דיור וכ־350 אלף מ"ר תעסוקה, ובשטחי המחנה תל השומר מתוכננות לאחר פינויו כ־2,500 יחידות דיור נוספות. כמו כן, התוכנית מאפשרת הקמת כ־2,450 יחידות דיור בהתחדשות עירונית בעיקר בשני צירים מרכזיים, הרחובות לוי אשכול ושלמה המלך.

 

 

רחוב לוי אשכול עתיד להפוך לשדרה ראשית שתחבר בין חלקי העיר ותכלול מסחר ושטחי ציבור, ושלמה המלך עתיד להפוך ציר מרכזי עם שטחי מסחר וציבור, קריית חינוך ומעונות סטודנטים. בעירייה מדגישים כי התוכנית אינה מוסיפה יחידות דיור או זכויות בנייה לעיר וכי רוב יחידות הדיור המתוכננות כלולות בתוכניות מאושרות או בהליכי אישור.

 

 (הדמיה: דוברות קריית אונו) (הדמיה: דוברות קריית אונו)
(הדמיה: דוברות קריית אונו)

בהתייחס לבעיות התנועה הקשות מהן סובלת העיר והכבישים הראשיים הצמודים אליה כבר היום, התוכנית מייעדת בעיקר פתרונות של תחבורה ציבורית, כך, למשל, חיבור לקווים העתיידים של הרכבת הקלה ושבילי אופניים שיקשרו את העיר לגוש דן. 

 

תוכנית התחדשות עירונית בקריית אונו (הדמיה: בוני התיכון) (הדמיה: בוני התיכון)
תוכנית התחדשות עירונית בקריית אונו(הדמיה: בוני התיכון)

בעירייה ציינו כי תוכנית המתאר החדשה נועדה להגדיר את כללי התכנון, שטחי ציבור, אזורי פנאי וכבישים לעיר, כשבין העקרונות המנחים כלולים שימור צביון השכונות הוותיקות לצד התחדשות עירונית. ראש העיר, ישראל גל, מסר כי "תוכנית המתאר מקיפה וכוללת את כל ההיבטים התכנוניים, הקהילתיים והתרבותיים של קריית אונו.

 

"לאחר שנים של הכנה ועבודה מאומצת של טובי המומחים ובשיתוף הציבור, לקריית אונו יש לא רק חזון מגובש אלא גם תוכנית עבודה מפורטת, שמאפשרת לכולם לתכנן ולפעול בתוך מסגרת וכללים קבועים מראש", הוסיף גל.

 

הסכם גג בנתיבות - 13 אלף יחידות דיור

עיריית נתיבות חתמה אתמול (ג') על הסכם גג במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט. ההסכם משרטט את מגמות האכלוס וכיווני התפתחות של העיר בעשור הקרוב עם 13,103 דירות שייבנו בשכונותיה המערביות.

 

חתימת הסכם הגג (צילום: ) (צילום: )
חתימת הסכם הגג

 

עם החתימה על ההסכם ניתן האות לפרסום המכרז הראשון לשיווק 2,045 יחידות דיור שכמחציתם יוצעו במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן". הסכם הגג מציב יעד אכלוס שעשוי להכפיל את מספר התושבים בעיר לכ־100 אלף.

  

הבנייה תתבצע בחמש שכונות חדשות: רמות יורם בה ייבנו 5,166 יחידות דיור, מעלות הנחל עם 3,288 דירות, נווה שרון א' וב' עם 2,696 דירות, נתיבות מערב ב' עם 734 דירות, רמות מאיר עם 1,244 דירות וכן מתחם "נתיב המעלה" עם 177 יחידות דיור. 

 

הבנייה תלווה בהשקעות ממשלתיות של כ־4.7 מיליארד שקלים לטובת תשתיות, מוסדות ציבור ושדרוג שכונות חדשות. בנוסף יפותחו אזורי תעשיה חדשים בהיקף של 2,700 דונם. כן, מתוכנן יישום תוכנית אב מקיפה בתחום התחבורה, לרבות הקמת גשרים והסדרת הכניסות לעיר.

 

מנהל רשות מקרקע ישראל, עדיאל שמרון: "הסכם הגג בנתיבות מביא לידי ביטוי את המאמץ המרכזי של רשות מקרקעי ישראל להגדיל כל העת, בכל רחבי המדינה, את היצע הקרקע לדיור. לצד זאת, אנו מקדמים תכנון אינטנסיבי על מנת לספק את צרכי הדיור של ישראל גם בשנים הבאות".

 

ראש העיר, יחיאל זוהר, מסר כי "כדי להגיע להסכם הטוב ביותר עבור העיר, ניהלנו משא ומתן עיקש שנשא פרי ושניתן לראות במספרים ובהיקף המשאבים חסר התקדים שגייסנו לעיר. האתגרים שניצבים בפתחנו הם לא פשוטים אבל אנחנו נחושים להמשיך לצעוד בנתיב הזה של בניין והתחדשות אל מול הכורח לשמור על הקיים ולחדש את הישן, כך שבמסגרת ההסכם הבטחנו השקעות של מאות מיליונים בפיתוח והתחדשות השכונות הוותיקות כמו גם בהשקעות מאסיביות בתחום התעסוקה והחינוך שמהוות מפתח למשיכת אוכלוסייה חדשה לעיר". 

 

תוספת של 900 דירות ליישוב חורה

הוועדה המקומית לתכנון הנגב המזרחי אישרה תב"ע (תוכנית בניין עיר) הכוללת תוספת בנייה של כ־900 דירות ביישוב הבדואי חורה שבנגב.

 

לפי התכנון תוספת הבנייה תתבצע בשכונות 20-14 ותתאפיין בבניית דירות צמודות קרקע. העבודות יתבצעו בחלקו המזרחי של היישוב חורה על כביש 316, בסמוך לכניסה המזרחית החדשה של חורה.

 

תוספת הבנייה צפויה לתת מענה לבעיית מצוקת הדיור לכ־20 אלף תושבי היישוב. לאחרונה הוגדלו זכויות הבנייה ביישוב בכ־4,000 יחידות דיור. התוכנית מקודמת על ידי הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, כחלק מיישום תוכנית החומש לפיתוח כלכלי חברתי בחברה הבדואית.

 

יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, אמר כי "אנו מקדמים את נושא התכנון והפיתוח של אזורי מגורים ומסחר שנמצא בתנופה. אנחנו פועלים להגדלת היצע הקרקע הן באמצעות שיווק עשרות אלפי מגרשים, הן באמצעות הגדלת הזכויות על מגרשים חוקיים ובאמצעות האצת התכנון בסיוע הוועדות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: בוני התיכון
קריית אונו
הדמיה: בוני התיכון
הדמיה: בוני התיכון
קריית אונו
הדמיה: בוני התיכון
מומלצים