שתף קטע נבחר

מענקי מחיר למשתכן - גם למשפרי דיור

קבינט הדיור אישר להרחיב את הזכאות למענקים של 40-60 אלף שקל בפרויקטים של מחיר למשתכן בפריפריה, גם למשפרי דיור. בנוסף, הוכרזו לראשונה מתחמים מועדפים לדיור גם על קרקעות פרטיות, בהם 5,000 יחידות דיור בשדה דב

לראשונה - מענקים גם למשפרי דיור בפריפריה: קבינט הדיור בראשות שר האוצר משה כחלון, אישר היום (ב') לראשונה תכנית מתן מענקים למשפרי דיור בתכנית מחיר למשתכן, בגובה של 40 עד 60 אלף שקל.

 

במסגרת זו, הזכאות למענקים הניתנת לזכאי מחיר למשתכן בפרויקטים בפריפריה, תורחב גם למשפרי דיור, בפרויקטים בהם הקבלנים נותרו עם דירות לא מכורות, לאחר שהוצעו לכלל מחוסרי הדיור בכל הסדרות. משפרי הדיור יוכלו לקבל את המענק רק לאחר שכלל הזכאים חסרי הדירה ברשימת הממתינים וכל הרשומים בסדרות השונות מיצו את זכאותם.

 

תוכניות על קרקעות פרטיות יועברו לאישור הותמ"ל

בנוסף, קבינט הדיור הכריז היום לראשונה על מתחמים מועדפים לדיור על קרקעות פרטיות, בהם תוכנית לבניית 5,000 דירות בשדה דב בתל אביב. התוכנית , שתועבר לאישור הותמ"ל (הועדה למתחמים מועדפים לדיור), היא חלק מתוכנית של 16 אלף יחידות דיור המקודמות במתחם בוועדה המחוזית ועתידה לכלול כ-2,000 חדרי מלון.

שדה דב (ארכיון) (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
שדה דב (ארכיון)(צילום: יריב כץ)
 

תכנית נוספת על קרקעות פרטיות שאושרה להכרזה בותמ"ל כוללת 6,000 יחידות דיור על קרקעות בהיקף של 2,700 דונם בשכונת בית אליעזר בחדרה. בנוסף הכריז הקבינט על 7,500 יחידות דיור כמתחמים מועדפים לדיור בגבעת שמואל, העיר העתיקה לוד ובית שמש.

 

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, בירך על אישור המתחמים בעיר ואמר כי "מדובר בצעד נוסף בהתפתחותה של בתוך מספר שנים נכפיל את העיר מבחינת כמות התושבים, מבחינת התשתיות ומבחינת השטח".

 

כמו כן, החליט הקבינט על הקמת צוות בין-משרדי לתיאום והסרת חסמים בתחום מכוני טיהור שפכים, שבראשו יעמוד ראש מטה הדיור הלאומי, זאב בילסקי. הצוות יטפל במקרים בהם מכוני טיהור שפכים מהווים חסם לפיתוח שכונות מגורים, בהתאם למדיניות היעדים שנקבעו על ידי הממשלה.

 

שר האוצר מסר כי "ההחלטות שאישר הקבינט היום ימשיכו את תנופת הבנייה בלב אזורי הביקוש וגם בפריפריה ויעצימו אותה. נמשיך לתכנן ולבנות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל ונמשיך את היפוך המגמה בשוק הדיור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים