שתף קטע נבחר

"שיק בינלאומי" לתדמור: המדינה מחפשת זכיין בחו"ל

במסגרת הליך הפרטת בית הספר לקולינריה תדמור, פנו משרדי הכלכלה והתיירות לנציגויות ישראל בעולם כדי שיציעו לבכירי ההכשרה המקצועית במלונאות, קולינריה ותיירות בעולם להשתתף במכרז. "מחפשים שיהיה לו שיק בינלאומי", אומר גורם בענף

המדינה מחפשת זכיין לבית הספר לקולינריה תדמור - בחו"ל. משרדי הכלכלה והתיירות ביקשו לאחרונה מנספחי המשרדים לאתר זכיינים פוטנציאליים לבית הספר הישראלי למלונאות וקולינריה, בקרב בכירים במוסדות הכשרה מקצועית בתחום בעולם. זאת, במסגרת הליך הפרטה למוסד עליו הוחלט ב-2016 ולמרות שיש התעניינות בהפעלת המקום גם בקרב גורמים ישראלים.

 

לכתבות צרכנות נוספות

 

מטרת ההפרטה היא להתקשר עם זכיין בעל רקע וניסיון, מתוך הנחה שגם רשתות מלונאות או בתי ספר לבישול בחו"ל עשויים למצוא עניין בתדמור, בהיותו בית הספר המוביל לקולינריה ומלונאות בישראל. "מחפשים שיהיה לו שיק בינלאומי", אמר ל-ynet גורם בענף.

 

כדי לעודד פניות, המדינה החליטה לדחות את המועד האחרון להגשת מועמדות עד לסוף נובמבר. רוב המתעניינים בתדמור מגיעים כרגע מישראל, אך נתקבלה גם פנייה לא רשמית מרשת בינלאומית גדולה.

מבשלים בבית ספר תדמור ()
מבשלים בבית ספר תדמור

הזכיין שיזכה במכרז יקבל לידיו את זכויות תדמור, ובכלל זה חוזה לשכירת בית הספר והמלון עם 58 חדרים הפועלים במתחם לתקופה של כ-25 שנה. במסגרת הליך הבחירה, הקונה מחויב לקיים משך כל זמן הזיכיון בית ספר להכשרה מקצועית במקצועות המלונאות והתיירות ובית ספר תיכון מקצועי, תוך הפעלה של מלון לימודי. כמו כן, הליך הבחירה קובע מספר מינימום של קורסים שעל המקום להציע מידי שנה.

 

הזכיין יקבל 17 מיליון שקל מהמדינה

הזכיין יתבקש לשפץ את המתחם, אך לא יישלם שכר דירה במשך זמן השיפוץ, המוערך בכשנה וחצי. הזכיין יוכל לשלם שכר דירה מופחת (פחות מ-50%) במשך זמן הרצה נוסף - בתום השיפוץ. כמו כן, ב-4 השנים הראשונות לפעילותו, יקבל הזכיין 17 מיליון שקל מהמדינה - במסגרת התחייבותה לממן קורסי הכשרה מקצועית בתדמור.

 

הליך הבחירה מתמקד בניסיונו ומומחיותו של המציע בהפעלת מוסדות להכשרה מקצועית בתחום התיירות, המלונאות והקולינריה. תכונות אלה יהוו 55% מהניקוד לפיו ידורגו המתמודדים. יתרת הניקוד תהיה על היקף השיפוץ שהמציע מתכנן לעשות במקום וגובה שכר הדירה העתידי שהמציע ישלם למדינה עבור השימוש במקום - כפועל יוצא של הכנסותיו.

 

רבים מבכירי הענף למדו בתדמור

תדמור נוסד ב-1962 כחברה ממשלתית והוא פועל בהרצליה פיתוח. בית הספר נמצא בבעלות משותפת של המדינה (66%) והתאחדות המלונות בישראל (33%). ההחלטה להפריטו נפלה ב-2005, אז הוחלט שהוא "לא יעיל", אחרי שנים של פעילות מוצלחת. אך בענף טוענים כי "המדינה לא השקיעה במקום כלום במשך עשור". ב-2016 אישרה ועדת הכספים של הכנסת, בהמשך להחלטת הממשלה בנושא, את מתווה הפרטת הפעילות של המוסד. עם עובדי החברה נחתם הסכם קיבוצי ומונה מפרק, ברי בן ציון, שמכין אותה להעברה לזכיין הפרטי, שאמור לקלוט את העובדים הקיימים.

 

לתדמור מספר זרועות פעילות: בית הספר להכשרת אנשי מקצוע בתחום הקולינריה והמלונאות, מרכז לימודי ערב וקורסי העשרה קולינריים וקורסים בניהול אירועים ומלונאות. עיקר המשתלמים מגיעים באמצעות תוכניות הכשרה של משרד העבודה והרווחה, משרד התיירות ומהמגזר הפרטי.

 

מאז נוסד בית הספר, הצליח תדמור להוציא לשוק התעסוקה 50 אלף בוגרים ובוגרות. רבים מבכירי ענף המלונאות בישראל למדו בתדמור ומעסיקים פונים לבית הספר כדי לגייס כוח אדם מיומן. תדמור גם עובד בשיתוף פעולה עם גף הלוגיסטיקה של צה"ל.

 

במקום פועל גם בית מלון כאמור ובית ספר תיכון בפיקוח מלא של משרד העבודה והרווחה ובו כ-70 תלמידים ותלמידות בכיתות י-י"ג, הלומדים מקצועות ליבה לצד קולינריה ומלונאות. בית הספר ימשיך לפעול גם תחת הזכיין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים