שתף קטע נבחר

דמי חנוכה לילדים? להיטי העבר עושים קאמבק

דוקים, גולות, נחשים וסולמות: לכבוד החג בדקנו איזה משחקים הילדים (וגם ההורים) אוהבים, בדגש על משחקי הרטרו שחוזרים למלא את המדפים

איזה משחק קופסה יהיה מתנת החנוכה המוצלחת ביותר? את הבדיקה השנתית של משחקים לחנוכה בחרנו להקדיש הפעם למשחקי רטרו, אחת הקטגוריות המובילות השנה לפי eBay.

 

סופגניות 2018: רולדין העלתה מחירים, רק רשת אחת מוכרת סופגנייה בשקל

בא לכם סופגנייה בפסטיגל? שלמו פי 5

ריבה, טראפלס או בטעם ביסלי: כמה תעלה לכם סופגניית "יוקרה"

 

"כשהורים נכנסים לחנות ורואים משחק שהיה להם בילדותם, הם מתחברים אליו רגשית", אומרת יעל יגלום מנכ"לית רשת "יולו" שהרחיבה לקראת חנוכה את קו המשחקים תוך דגש על משחקי "רטרו" עם טוויסט. "החדשנות במשחק המוכר גורמת לכך שלא רק ההורים נהנים להיזכר בילדות, אלא גם הילדים מגיבים מצוין", אומרת יגלום.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
  

"הרטרו הוא חלק מהתחזקות הקטגוריה של משחקי הקופסה, שהפכה בשנים האחרונות למובילה ברוב חנויות המשחקים", אומר אלי דגני מנכ"ל "קודקוד", שהוציאה לאחרונה את מונופול במהדורה חדשה – מונופול רמאים, השנוי במחלוקת (189 שקל) שבו הרמאי מנצח – ואת מהדורת הטוויסט המשובחת של רמיקוב (99 שקל).

 

בסטימצקי מצביעים על קפיצה בביקוש למשחקי עץ. "לפני שנתיים היו 10 משחקים בקטגוריה וכעת יש 25. למרות שמדובר במוצרים לא זולים, ההורים מעדיפים אותם על משחקי הפלסטיק", אומרת אפרת אביאל מנהלת התחום ברשת.

 

לדברי פסיכולוגית המשחקים יעל כץ, "הורה שקונה צעצוע נוסטלגי מפגין התלהבות גדולה ועמוקה יותר כשהוא מציג אותו לילד ומקדיש זמן רב יותר למשחק, וזה מגביר את סיכוי הקליטה וההצלחה של המשחק אצל הילד".

 

7 משחקים שלא תצטרכו לשבור בשבילם קופת חיסכון

בדקנו אילו משחקים הם המוצלחים ביותר ועל אילו משחקים אפשר לוותר.

משחקי קופסה לחנוכה ()
 

איך בדקנו? לקחנו חמישה בנים ובנות בגיל 8-6, גייסנו שני הורים, והושבנו את כל החבורה מול משחקי הקופסה החדשים.

 

שימו לב: המחירים המופיעים כאן הם המומלצים על ידי היצרנים או היבואנים. קחו בחשבון שבמבצעים הרבים של חנוכה, אפשר למצוא את המשחקים במחירים נמוכים יותר.

 

המוצלחים

הקרב בזירה, הסיבוב לניצחון (קודקוד), 60 שקל

מהדורה מחודשת קומפקטית של להיט ה"בייבלייד". המשחק כולל זירה, ארבעה סביבונים בצבעים שונים, נצרות ומשגרים. כל משתתף בוחר סביבון ונצרה תואמת, משגר אותו לזירה וממתין לתום הסיבוב. המנצח הוא הסביבון האחרון שנשאר בזירה.

 

התרשמות החבורה: קל לתפעול, קצבי, מהיר, עורר שמחה גדולה בקרב הילדים, שחזרו אליו שוב ושוב. ההורים התרשמו לטובה מהחגיגה אך ציינו את איכות הפלסטיקה הבינונית.

 

לסיכום: שווה ומשמח.

 

גולות marble game (יולו), 49 שקל

משחק גולות עם טוויסט. 12 גולות שיש לקלוע למגש עם גומות תוך הקפצה החוצה של הגולות של המתחרים. קליעה מוצלחת לכל גומה מזכה בנקודות. המנצח הוא מי שצבר את המירב.

 

התרשמות החבורה: קצבי, קל, עורר את התלהבות הילדים וגם ההורים שנזכרו במשחק האגוזים של פעם. הגולות נוטות ללכת לאיבוד ומומלץ שיפור באריזה. שימו לב שאין לשחק כשיש בסביבה ילדים בני 3 ומטה.

 

לסיכום: שווה.

 

דוקים XL (יולו), 39 שקל

משחק דוקים של פעם עם דוקים ענקיים.

 

התרשמות החבורה: הילדים התחברו. מפתח קואורדינציה וסבלנות. האיכות משובחת בניגוד למשחקי הדוקים בשוק שרובם מאיכות ירודה.

 

לסיכום: פתרון מוצלח למחפשי דמי חנוכה איכותיים במחיר סביר.

 

אפשר

נחשים וסולמות, המשחק המגנטי (קודקוד), 60 שקל

משחק הנחשים והסולמות הקלאסי. המטרה: להגיע ראשון למשבצת מס' 100, תוך סיוע בסולמות ונפילה בחבלים (נחשים). לוח המשחק מתקפל לקופסת אחסון. הכלים מגנטיים.

 

התרשמות החבורה: חינו לא פג אם כי לא כל הילדים מתלהבים. הגודל, המגנטים וקופסת האחסון הקומפקטית מאפשרים לקחת אותו כמשחק לדרך, ברכב או במטוס.

 

לסיכום: בדקו לפני הקנייה אם הילדים ירצו לשחק בו.

 

פלקסי פאזל (פוקסמיינד), 29.90 שקל

12 קוביות צבעוניות שמתקפלות לכל כיוון. יש לבחור חידה מ־80 קלפי חידות בארבע רמות קושי ולכופף את חלקי הפאזל כדי לקבל את הצורה המבוקשת.

 

התרשמות החבורה: חכם, מפתח חשיבה תלת־מימדית וראייה מרחבית, מאתגר, לטווח רחב גילים, קומפקטי, מתאים לנסיעות. אפשר גם בגרסה תחרותית. אבל מתאים רק לחובבי חידות.

 

לסיכום: אפשרי כדמי חנוכה.

 

אבניירו (דיאמנט), 49.90 שקל

משחק קלפים של דו־קרב בין המשתתפים המבוסס על "אבן נייר ומספריים", כשהזוכה הוא בעל הקלף ה"חזק" יותר. המנצח הוא מי שצבר את כמות הקלפים הגדולה ביותר אחרי סידרת העימותים.

 

התרשמות החבורה: שילוב של מזל ושכל. חלק מהילדים שבו ושחקו, חלק התעייפו.

 

לסיכום: אפשרי כדמי חנוכה.

 

אפשר לוותר

ייטי ספגטי (דיאמנט), 79.90 שקל

משחק דוקים עם "קערה". כולל מוטות ספגטי מפלסטיק שיש לשלוף בזהירות מבלי להפיל לקערה את דמות הפלסטיק של ייטי. המפיל יוצא מהמשחק. המנצח הוא מי שנשאר אחרון.

 

התרשמות החבורה: עקרון הדוקים חביב אבל הגרסה מתנחמדת מדי.

 

לסיכום: אם כבר דוקים, למה לא ללכת על המקור הזול יותר?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יח"צ
אינפו כלכלה נחשים וסולמות משחק קופסה ילדים
צילום: יח"צ
מומלצים